اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

استکبار جهانی بزرگترین ناقض حقوق بشر است

استکبار جهانی بزرگترین ناقض حقوق بشر است
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در جنگ تحمیلی بیش از ۳۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلیس، هلند، رژیم غاصب صهیونیست با در اختیار دادن تجهیزات و سلاح‌های شیمیایی به رژیم بعث عراق از صدام حمایت کردند، این‌ها خود ناقض حقوق بشر هستند بعد کشور ما را تهدید و تحریم می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به مناسبت ۳۰مین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: زمانی که این جنایت بزرگ که از سوی صدام و حمایت استکبار جهانی و دیگر قدرت‌های جهانی در سردشت به وقوع پیوست، بنده به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در سنندج برای بازدید از منطقه به سردشت رفتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: در این حادثه بیش از ۴ هزار نفر مصدوم شیمیایی و بیش از ۱۱۰ نفر شهید شدند. فاجعه‌ای غیرانسانی که هرگز از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

,

وی ادامه داد: بعد از بمباران سردشت، حلبچه را بمباران کردند که این حادثه نیز پنج هزار شهید داشت، در واقع در جنگ تحمیلی بیش از ۳۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلیس، هلند، رژیم غاصب صهیونیست از صدام حمایت می‌کردند و سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند تا علیه ملت ما به کار گیرند، این‌ها خود ناقض حقوق بشر هستند بعد کشور ما را تهدید و تحریم می‌کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به حمایت‌های آمریکا از جنایت رژیم غاصب صهیونیست در فلسطین اشاره کرد و گفت: آل‌سعود، داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی و تکفیری دست نشانده آمریکا هستند.

,

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی به دنبال این است که اسلام روی خوش نداشته باشد، خاطرنشان کرد: همه باید توجه داشته باشیم که دشمن اصلی ما آمریکا و مزدورانش هستند.

,

روز هفتم تیرماه ۱۳۶۶ در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، فاجعه تاریخی در شهر سردشت به وقوع پیوست و بمباران شیمیایی شهر، نقطه مشهودی در حملات شیمیایی عراق بود که متاسفانه تاثیر چندانی بر افکار مردم دنیا نداشت.

,

ساعت ۱۶:۳۰ این روز چند فروند هواپیمای عراقی هفت بمب خردل در نقاط مختلف شهر انداختند که دو بمب به بازار شهر، دو بمب دیگر در مناطق مسکونی و سه بمب دیگر نیز به مناطق باغی در حاشیه شهر اصابت کرد.

,

گازهای ارگانوفسفره (عوامل اعصاب، تاول‌زا و گاز خردل) در طول جنگ به کرات توسط نیروهای رژیم بعثی مورد استفاده قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ هزار مجروح و شهید در بین نظامیان و مردم بی‌دفاع کشورمان بر جای گذاشت. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه