اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ آتش به اختیار را غلط تفسیر نکنید

کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ آتش به اختیار را غلط تفسیر نکنید
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ برخی از مسئولان استان یکبار هم به نماز جمعه نیامده اند
,
کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ برخی از مسئولان استان یکبار هم به نماز جمعه نیامده اند
,
کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ برخی از مسئولان استان یکبار هم به نماز جمعه نیامده اند
, کار چشمگیر فرهنگی از دولت ندیده ایم/ برخی از مسئولان استان یکبار هم به نماز جمعه نیامده اند,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان تقوا و اخلاص را دو شرط قبولی اعمال مومنان دانست و گفت: حضور مومنان در نماز جمعه یکی از توفیقات خداوند متعال به بندگانش است که باید شکرگزار این توفیق بود.

,

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انسانها باید در همه اعمال خود خداوند را مدنظر قرار دهند افزود: قیام برای خدا دارای ارزش و جایگاهی است که پاداش آن تقرب به محضر خداوند متعال است.

,

شاهچراغی با اشاره به رسالت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند پیامبر را برای بشارت و نیز انذار مردم مبعوث کرد که این نشان می دهد انسان با وجود آنکه اشرف مخلوقات است از موعظه و پند بی نیاز نیست.

,

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر امسال اشاره کرد و گفت: رهبری در این خطبه ها موضوع آتش به اختیار بودن نیروهای انقلاب را تشریح کردند تا شبهه ای باقی نماند.

,

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: همانطور که رهبری فرمودند آتش به اختیار بودن به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است و این نشان می دهد که کارهای فرهنگی و انقلابی نباید به اغراض سیاسی آلوده شود.

,

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه امام راحل (ره) نیز در بند م وصیتنامه سیاسی خود به ضرورت اقدام مردم هنگام وجود ضعف در دستگاههای فرهنگی اشاره کرده بود تصریح کرد: قرآن مجید نیز بارها این موضوع را تایید کرده است که امر به معروف و نهی از منکر بخشی از آن است.

,

شاهچراغی با انتقاد از دستگاههای فرهنگی به دلیل کم توجهی به ارزش های انقلاب اسلامی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون کار چشمگیری را از دولت در حوزه مسائل فرهنگی شاهد نبوده ایم که در این موضوع نیازمند ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

,

وی با یادآوری فرارسیدن 10 شوال سالروز تخریب قبور بقیع به دست وهابیت گفت: وهابیت و بهاییت به دست روباه پیر انگلیس و با هدف ایجاد تفرقه در امت اسلامی ایجاد شدند که وهابیت در طول عمر خود محصولی جز خونریزی و جنایت نداشته است.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز نیز شاهد جنایت رژیم وهابی عربستان سعودی علیه مسلمانان بویژه در یمن هستیم که شهادت مردم بی دفاع این کشور را به دنبال داشته است.

,

شاهچراغی با اشاره به اظهارات اخیر ولیعهد جدید عربستان سعودی در خصوص ایران گفت: این جوان تازه به دوران رسیده می گوید ما باید ایران را تنبیه کنیم که لازم است بداند اربابش آمریکا نیز نمی تواند هیچ غلطی بکند.

,

وی اظهارات مسئولان آل سعود را لاف در غریبی خواند و اظهار کرد: آل سعود با این همه جنایت خود را خادم الحرمین نیز می داند اما در عمل جز خیانت به حرمین و مسلمان کاری نکرده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه های خود با ابراز نگرانی از افزایش معضلات و آسیب های اجتماعی گفت: طبق گزارشات دریافتی بدحجابی و اعتیاد در جامعه چندبرابر شده است و اقدام خاصی هم برای جلوگیری از آن انجام نمی شود.

,

امام جمعه سمنان ادامه داد: متاسفانه روسری ها هر روز عقب تر می رود، اعتیاد افزایش یافته است و این دو موضوع به دردهای بی درمان جامعه تبدیل شده اند.

,

شاهچراغی با بیان اینکه در گزارشات مربوط به اعتیاد نباید صرفا به مقدار کشف مواد مخدر اکتفا شود اظهار کرد: مسئولان در این گزارشات تعداد افرادی که از دامن اعتیاد نجات یافته اند را نیز اعلام کنند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان در خصوص این موضوعات در خواب به سر می برند و تاکنون نشنیده ایم که مسئولی در خصوص بی حجابی توصیه خاصی کرده باشد.

,

امام جمعه سمنان با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش تاکید کرد: میزان و ترازوی دستگاه قضایی باید درست کار کند و حق را به حق دار برساند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از دادستان سمنان به جهت حضور مستمر در نماز جمعه سمنان گفت: متاسفانه برخی از مسئولان استان در مدت حضورشان در استان سمنان یکبار هم پایشان به نماز جمعه سمنان باز نشده است اما دادستان سمنان همواره در کنار نمازگزاران حضور دارد و به مشکلات مردم توجه می کند.

,

شاهچراغی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه سمنان آزادی موصل بدست نیروهای عراقی را پیروزی بزرگ امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که از داعش و عناصر تکفیری در منطقه خاورمیانه خبری نباشد.

,

آتش به اختیار را غلط تفسیر نکنید/فضای جامعه را دوقطبی نکنید

, آتش به اختیار را غلط تفسیر نکنید/فضای جامعه را دوقطبی نکنید,

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه دامغان اظهار داشت: پیروزی موصل در برابر ظلم را به همه مردم تبریک عرض کرده و از خداوند می‌خواهیم که ریشه تروریسم و حامیان‌شان را بخشکاند و استکبار جهانی را به ذلت بکشاند.

,

وی هم‌چنین با تشکر و تقدیر از سپاه پاسداران گفت: سپاه در مقابل کار خبیث داعش، با پرتاپ موشک کاری به جا و درستی انجام داد . امیدوارم آن‌ها فهمیده باشند که جمهوری اسلامی هیچ اغماضی نسبت به خرابکاران ندارد.

,

امام جمعه دامغان همچنین تاکید کرد: ایران با تروریسم و حامیانش مبارزه می‌کند.

,

حسینیان با اشاره به تبین اصطلاح "آتش به اختیار" توسط رهبری در نماز عید فطر گفت: این اصطلاح جنگی است که فرمانده کل می‌گوید و اجازه  می‌دهد سربازان در همان راستا اقدام کنند. این مطلب را آقا در میان دانشجویان برای این‌که جمهوری اسلامی باید از لحاظ فرهنگ قوی باشد، گفتند تا دانشجویان اگر مشکلی دیدند به مسئولان گوشزد کنند نه این‌که خودشان اقدام عملی کنند.

,

وی افزود: نباید از آتش به اختیار تفسیری کرد که هرج و مرج ایجاد شود و یا عده‌ای از طریق آن مقاصد شوم خود را پیگیری کنند.

,

امام جمعه دامغان با اشاره به تاکیدرات رهبری مبنی بر اینکه "کار فرهنگی تمیز کنید" گفت:  رهبر ما رهبر قانون، حق و منادی صلح است ایشان برای این‌که بنیه فرهنگی کشور قوی شود این واژه را به کار بردند.

,

وی با تاکبد براینکه وحدت و انسجام را حفظ کنید، اظهار کرد: رعایت حقوق، تکنولوژی ، پیشرفت، عدالت و امنیت را جمهوری اسلامی آورد. این‌ها مثل تاجی بالای سر کسانی است که در کشور به جان هم می‌افتند، خارجی‌ها می بینند این تاج را و می‌گویند خوشا به حال این امنیت، آزادی، پیشرفت. دشمنان حسادت و برای از بین بردنش تلاش می‌کنند.

,

امام جمعه این هفته با تاکید بر ضرورت وحدت گفت: جلوی دشمنان بایستید و وحدتان را حفظ کنید، با انسجام و توجه به خدا، با توکل و با دل و نیت‌های پاک این کار امکان می‌پذیرد. هرکس با هر جریان و گروهی علیه وحدت شعار داد و حرف زد حرکتش محکوم است. باید دید ولی فقیه چه می‌گوید بر اساس آن حرکت کرد.

,

حسینیان به موضوعاتی در خصوص دو قطبی کردن جامعه، محکوم کردن توهین کنندگان به رییس جمهور و توصیه به اینکه اگر آقای رییس جمهور توهین نمی کرد توهین در یافت نمی کرد نقد و تو ضیحاتی دادند که با حمایت نمازگزاران همراه بود.

,

آتش به اختیار یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی

, آتش به اختیار یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی,

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: آتش به اختیاری که بنا بر فرمان و توصیه اکید رهبری است  در چارچوب قوانین کشوری می باشد و راجع به  مهم ترین مسائل کشور به خصوص  مسائل فرهنگی است .

,

امام جمعه گرمسار ورود تمام مردم به موضوع مبارزه با هجمه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران به رهبری و دسیسه های آمریکایی و اسرائیلی در موضوعات فرهنگی را خواستار شد و اظهارداشت: توصیه مقام معظم رهبری در زمینه آتش به اختیار  استفاده از ظرفیت کامل مردمی برای  کاهش آثار شوم و نا میمون جنگ نرم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و همه باید  خود را در این موضوع مسئول بدانند .

,

مهدی نژاد در ادامه  تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی نتوانسته اند در موضوعات مهم فرهنگی کشور کار خاصی انجام دهند و بیشتر در یک چهار دیواری مشغول بوده اند پس باید  خود را  در قبال حوزه فرهنگی کشور مسئول بدانیم .

,

وی در ادامه  به موضوع تحولات مهم منطقه ای و آزاد سازی موصل عراق اشاره کردو افزود: تمام ملت عراق در کنار دولت و ارتش خود و در حمایت  کشورهایی همچون ایران توانسته اند مرکز فرماندهی داعشی ها را در این منطقه از بین ببرند و این روزها  اخبار مهمی در زمینه حذف و نابودی  داعشی ها که هدایت شده آمریکا و دوستان منطقه ای اش با دستور و سیاست های صهیونیست است خواهیم بود .

,

صاحبان صنعت ومعدن نقش خود را در حوزه تولید و اشتغال به خوبی ایفا کنند

, صاحبان صنعت ومعدن نقش خود را در حوزه تولید و اشتغال به خوبی ایفا کنند,

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته به دهم تیرماه روز صنعت ومعدن اشاره کرد وگفت: صاحبان صنعت ومعدن باید نقش اساسی خود را  در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال ایفا کنند.

,

وی با بیان اینکه صاحبان صنعت به نکاتی چون داشتن تخصص ومهارت لازم، کیفیت، پشتکار و... توجه داشته باشند.

,

صفائی با بیان اینکه چرا مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا قابل اعتماد نیست، یادآورشد: از آغاز ورود آمریکا به ایران و از ابتدای انقلاب تاکنون یک مورد نمی توان پیداکرد که آمریکا به نفع ایران کاری انجام داده باشد.

,

امام جمعه میامی افزود: توطئه های فراوان جهت براندازی ومنحرف ساختن مسیر انقلاب اسلامی از جمله مسدود کردن دارائیهای ایران در آمریکا، تحریم های ظالمانه، حمله به هواپیمای مسافربری وبه شهادت رساندن 398 نفر از انسان های بیگناه و... راطراحی واجرا کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا دو هدف استراتژیک را منطقه دنبال می کند، گفت: رسیدن به منافع نا مشروع خود در خاورمیانه وجنگ وبه جان هم انداختن مسلمانان تحت عنوان حمایت از موجودیت اسرائیل و لذا آمریکا شیطان بزرگ بوده و قابل اعتماد نیست .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه