اخبار داغ

سایه ها می دانند که چه تابستانی است؛

«گرمای هوای جنوب»فکر سفر را از سر خیلی ها بیرون‌کرده است

«گرمای هوای جنوب»فکر سفر را از سر خیلی ها بیرون‌کرده است
آتشباران تابستان گویا تمامی ندارد؛ گرمای ۵۰ درجه و ریزگردها سبب شده مسافران قید سفر به جنوبشرق کشور را بزنند سازمان هواشناسی کشور به مردم هشدار داده است که روند افزایش دما در کشور ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، این روزها هرم گرمای آفتاب در جنوب شرق کشور  و به ویژه در جنوب کرمان بیشتر احساس می‌شود، گرمایی که طاقت هر انسانی را کم می‌کند، اشعه‌های آفتاب در این مناطق این روزها به اوج رسیده و برای مردم خودنمایی می‌کند.
فصل خرماپزان هم در جنوب استان کرمان فرا رسیده و مردم بومی منطقه معتقد هستند در این فصل گرمای شدید آفتاب زمینه رنگ زدن خرماها را فراهم می‌کند تا اول رطب و بعد خرمای شیرین را از نخلستان‌ها به مردم هدیه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,
,

مردم جنوب شرق کشور بجای امکانات رفاهی و بهداشتی و همچنین هوای پاک، خاک و هوای آلوده را تنفس می کنند، هوای آلوده ای که در ریه های مردم این منطقه به گل تبدیل می شود.

,

چند سالی است که گرد و خاک تابستانی مهمان خانه های جنوبشرق کشور شده است. دو سه سال هم است که برخی مناطق مرکزی کشور از این بلا بی نصیب نمانده اند و  گرد و غبار به خانه های پایتخت نشینان هم رسیده است تا آنها درک کنند که در جنوب و غرب کشور چه می گذرد.

,

هوای تابستان گرم  است و باید برای خنک شدن آن آرزوی باد کرد اما این روزها دیگر کسی آرزوی وزیدن باد هم ندارد چرا که با کوچکترین بادی، آنچنان گرد و خاک به ریه‌ها می‌رسد که آدم دمای ۵۰ درجه به خنکای آن ترجیح می‌دهد.

,

حال با شروع فصل تابستان بار دیگر ریزگردها میهمان ساکنان جنوب شرق کشور شده است.

,

آتشباران تابستان گویا تمامی ندارد؛ گرمای ۵۰ درجه و ریزگردها سبب شده مسافران قید سفر به جنوبشرق کشور را بزنند سازمان هواشناسی کشور به مردم هشدار داده است که روند افزایش دما در کشور ادامه دارد.
با شروع فصل مهربان تابستان خاطرات سفرهای کودکی در دل مان زنده می شود در فصل گرما به همان اندازه که یک نوشیدنی خنک می‌چسبد، تفریحی دلپذیرتر از خوابیدن زیر سایه ی درختان  خرما نسیم خنک و استشمام بوی سبزه زار نیست.
مسلما در فصل سوزان تابستان کمتر کسی به سرش می‌زند که کویر داغ ایران را تجربه کند و به جای گردش در جنگل‌های شمال و آب تنی در دریا شهرها و مقاصد گرم گردشگری ایران را انتخاب کند.

,
,
,

پاک کردن عرق از پیشانی گردشگری در جنوب کرمان

,

ایران، سرزمینی چهارفصل است. این صفت همیشه برای این سرزمین مصداقی داشته و دارد. بی‌انصافی است اگر آن را شعار‌های تبلیغاتی برای جذب گردشگری بدانیم. ایران از آن رو سرزمین چهارفصل خوانده می‌شود که در هر زمان از سال می‌توانید با سفر به یکی از شهرهایش شاهد آب و هوای متفاوتی باشید.

,

با این حال نمی‌توان در فصول مختلف از مقصدهای گردشگری غافل بود که در فصول غیر عرف از جذب گردشگر بی نصیب می‌مانند. ایران بیش از ۱۳ استان گرمسیر و کویری دارد که در فصل گرما صنعت گردشگریشان که از جمله مهمترین بخش اقتصادی این جوامع را تشکیل می‌دهد، از رونق می‌ایستد.
گرچه جنوبشرق کشور بویژه جنوب کرمان جایگاه چندانی در گردشگری تابستانی ندارد اما امسال وضعیت در توزیع سفرهای تابستانی تا این لحظه از تابستان، نامطلوب بوده و سهم ناچیزی از مسافران تابستانی نصیب این شهرها  شده است.

,
,

تابستان جنوبشرق کشور نیز جاذبه‌هایی دارد که در نوع خود بی‌نظیر و دیدن آنها خالی از لطف نیست.گرچه گرمای بیش از حد هوا، هر نوع جاذبه‌ای را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد اما اندیشیدن برخی تدابیر می‌تواند تا حد زیادی به رفع مشکل کمک کند.

,

البته امسال پوشش‌های رسانه‌ای در مورد مشکلات آب و هوا نیز تا حدی توانسته است بر میزان سفر مسافران تابستانی تاثیرگذار باشد و این موضوع بیشتر در نوع سفرهایی دیده می‌شد که مسافران، اقوام و خویشاوندانی در این منطقه در کشور داشتند.

,

علی امیری یکی از شهروندان جنوب کرمان در این زمینه به خبرنگار رودبار ما گفت: با آغاز تعطیلات تابستان، مهمانان زیادی از شهرهای شیراز و یزد به جنوب کرمان می‌آمدند اما امسال با شنیدن خبرهای کم‌آبی و گرمای هوا و ریزگردها ز رادیو و تلویزیون،باعث شده که کمتر کسی به جنوبشرق کشور سفر کند.

,

 گرمای هوا و کم‌آبی سبب شده مسافران قید سفر به جنوبشرق کشور را بزنند

,

وی افزود: سالانه اقوام نزدیک همسرم در چند نوبت به جنوبشرق کشور سفر می‌کنندکه یکی از این ایام تابستان است اما تابستان از راه رسیده است و ما هیچ مسافری نداشتیم.

,

این شهروند جنوب کرمانی بیان داشت: گرما،کم‌آبی و ریزگردها علت عدم استقبال مسافران از سفر به جنوبشرق کشور در تابستان امسال است.

,

علی امیری بیان کرد: جذب گردشگر در فصول تابستان در جنوبشرق کشور بویژه جنوب کرمان به خاطر گرما و ریزگردها کاهش می‌یابد و گردشگری از رونق می‌افتد.

,

با این حال جزیره‌هایی چون کیش و قشم توانسته‌اند مسیری متفاوت را در پیش گیرند. فستیوال‌های تابستانه توانسته‌اند گردشگری این مناطق را زنده نگه دارند.

,

به گفته کارشناسان تجربه موفقی به نام فستیوال تابستونه و مهیا شدن بسته‌های تشویقی برای گردشگران می‌تواند نقش خوبی در افزایش گردشگران در چنین فصل‌هایی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه