اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد:

ایمان محسنین منحصر به ماه رمضان نیست / ترک گناه وقرب الهی راههای دائمی رسیدن به خدا

ایمان محسنین منحصر به ماه رمضان نیست / ترک گناه وقرب الهی راههای دائمی رسیدن به خدا
مام جمعه موقت سمنان گفت: با ترک گناه و به دست آوردن خشنودی خداوند می توان معنویت بدست آمده در ماه رمضان را به کل سال تسری داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جلال احمد پناهی امام جمعه موقت سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه یکماه روزه داری باعث نهادینه شدن بسیاری از فضایل اخلاقی در وجود انسان می شود، افزود: برای رسیدن به قرب الهی باید کاری کنیم که ماه رمضان ما یکساله شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمد پناهی با اشاره به اینکه برخی افراد با تمام شدن ماه رمضان بسیاری از دستاوردهای آن را تا رمضان سال دیگر به فراموشی می سپارند، گفت: ایمان واقعی ایمان محسنین است نه ایمان موسمی وفصلی.

,

وی با برشمردن برخی از دستاوردهای ماه رمضان گفت: اگر اجرای دستورات الهی وحالات معنوی به دست آمده از ماه رمضان در تمام طول سال اجرا نشود ومنحصر به ماه خاص وزمان خاص باشد، تاثیر واقعی را در زندگی ندارد.

,

خطیب جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه برکت است، افزود: انسان تلاشگر در این ماه خوبی های زیادی را کسب نموده ودر طول سال آنها را در زندگی خود اجرا می کند.

,

احمد پناهی با اشاره به اینکه کسب برکات وفضیلتهای ماه رمضان بستگی به تلاش وظرفیت انسانها دارد افزود: بارش باران  رحمت خداوند متعلق به همه ی انسانهاست وخداوند هیچ اندازه ای را برای برخورداری انسانها از رحمت خود تعیین ننموده و این خود انسانها هستند که هرکدام به اندازه ظرف وگنجایش خود از این رحمت الهی بهره مند می شوند.

,

وی با بیان اینکه دوری از گناه وقرب به خداوند، هدیه ماه رمضان به انسانهاست، افزود: گناه مانع تکامل وپیشرفت انسان در دنیا وآخرت و دوری از آن بزرگترین راه رسیدن به خداوند است که انسان مومن در ماه رمضان می کوشد با ترک محرمات و دوری از گناه موجبات نزدیکی به خداوند ورسیدن به قرب الهی را برای خود فراهم نماید.

,

احمد پناهی تصریح کرد:قرب به خداوند برای هر فرد به اندازه دوری وی از گناه و باعث سعادت وخوشبختی انسانهاست.

,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه تداوم آثار ماه رمضان بسیار مهم است، افزود: همانطور که مسلمان ماندن مهمتر از مسلمان بودن و انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن وانقلابی عمل کردن مهمتر از انقلابی بودن است، انسان مومن هم اگر آثار به دست آمده از یکماه عبادت و بندگی را به کل سال تسری دهدآنوقت تمام ماهها برای او رمضان است ودر اعمال و رفتار خود بیشترین ملاحظات را انجام می دهد تا مبادا دچار گناه وانحراف شود.

,

وی با اشاره اینکه ماه رمضان برای هر فردی دستاورد ویژه ای داشته است، گفت: آثار روزه داری در همه ابعاد زندگی انسان در زمینه های فردی، اجتماعی و  فرهنگی تاثیر خاص خود را دارد.

,

احمد پناهی افزود: ممکن است فردی در ماه رمضان با خواندن قرآن، دعا ومناجات، بواسطه ی نزدیکی به خداوند توجه خود را به محرومین بیشتر کند، یا فردی با حضور در مراسم روز قدس که همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان است، ظلم ستیزی ودفاع از مظلوم را بیاموزد ودر غیر ماه رمضان آنرا سرلوحه کار خود قرار دهد.

,

وی با بیان اینکه حضور در اجتماع یکی از دستاوردهای ماه رمضان است، افزود: افراد در ماه رمضان با شرکت گسترده خود در مراسم مذهبی شبهای قدر، نماز جمعه وجماعت، نماز اول وقت و دور همی های افطاری، بواسطه ی ارتباط گسترده با دیگر افراد حس نوعدوستی، اتحاد وگره گشایی از مشکلات یکدیگر را تجربه نموده ودر غیر ماه رمضان بر تداوم آن تلاش می نمایند.

,

خطیب موقت سمنان ولایتمداری را از دیگر مشخصه های ماه رمضان دانست وافزود: در این ماه که بنام امیرالمومنین است،  بخاطر وجود شب قدر وشب ولادت امام حسن مجتبی(ع) توجه ما نسبت به ولایت بیشتر می شود یعنی اینکه ما در سایه ولایت خدا، ولایت پیامبر، ولایت امام زمان(عج) ونایب بر حقش امام خامنه ای هستیم و باید این ولایتمداری را در طول سال ادامه دهیم.

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه