اخبار داغ

گزارش؛

حقوق بشر آمریکایی از ویتنام تا گوانتانامو

حقوق بشر آمریکایی از ویتنام تا گوانتانامو
غارتگری‌ها در پاناما و گوانتانامو سند واضح نگاه ابزاری آمریکا به حقوق بشر است و راه اندازی زندان گوانتانامو و نگهداری بسیاری از افراد به اتهام واهی تروریسم را می‌توان سند بارز نگاه ابزاری و نقض حقوق بشر توسط آمریکا معرفی کرد که بدون هیچ حقوق انسانی بازداشت و مورد شکنجه قرار می‌گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه‌نیوز؛ بی‌تردید مسئله حقوق بشر از موضوعات مهم عرصه بین‌الملل محسوب شده که موردتوجه ملت‌های گوناگون قرار دارد و امروز جهانیان شاهدند که آمریکا و ایادی استکبار این موضوع را مورد استفاده ابزاری برای اعمال فشار مبدل ساخته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

ازاین‌رو و بنا به توصیه مقام معظم رهبری، 6 لغایت 12 تیرماه به‌عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده و بر این اساس ضرورت دارد تا منویات حکیمانه معظم له را برای انعکاس نفاق، دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری و نمایان ساختن چهره واقعی آمریکای جنایتکار تبیین کنیم.

,

 

,

, , ,

 

,

در همین زمینه دکتر فیروز اصلانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: اهمیت هفته حقوق بشر آمریکایی به این منظور است که حربه ها . چهره اصلی جنایتکاران و مدافعان دروغین حقوق بشر در سراسر جهان نمایان شود چراکه این موضوع توسط ابر قدرت ها به ویژه آمریکا جنبه عوام فریبی پیدا کرده است.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر اینکه حقوق بشر از این جنس ابزار فشار بر جهان غیر از غرب و کشورهایی که علیه استکبار اقدام می‌کنند قرار گرفته افزود: آمریکا در مرحله عمل ناقض حقوق بشر است؛ با نگاه به دولت‌های آمریکا و نوع رفتار با مردم و رنگین‌پوستان در می یابیم که این کشور اعتقادی به حقوق بشر نداشته بلکه بر اساس عملکردشان نیروهای سایر کشورها مانند هیروشیما و نهضت های آزادی‌بخش را بشر محسوب نمی‌کردند.

,

 

,

, , ,

 

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در بحث کشتار و قتل عام نیروهای مستقل و نهضت های مستقل توسط آمریکا مانند کشتارهای جنگ ویتنام چند میلیون نفر غیرنظامی کشته شدند تصریح کرد: این موارد مانند استفاده از سلاح‌های ممنوعه حقوق بشری که آثار وحشتناکی داشته به صورت مستند در تاریخی سیاسی ثبت و ضبط شده و قابل انکاار نیست.

,

 

,

مدیر گروه حقوق موسسه امام خمینی(ره) افزود: ایران به عنوان کشوری که در جنگ تحمیلی قربانی سلاح‌های شیمیایی است و آمریکا در آنجا نیز متحد رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی بود چراکه بدون کمک آنها، این نوع نسل کشی اصلا امکان پذیر نبوده است.

,

 

,

عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان برخورد های پاناما و گوانتانامو را سند واضح نگاه ابزاری آمریکا به حقوق بشر معرفی کرد و خاطرنشان کرد: راه اندازی زندان گوانتانامو و نگهداری بسیاری از افراد به اتهام واهی تروریسم سند بارز نگاه ابزاری و نقض حقوق بشر توسط آمریکا است که بدون هیچ حقوق انسانی بازداشت و مورد شکنجه قرار می گرفت.

,

 

,

, , ,

 

,

وی افزود: این اقدامات نشانگر اینست که حقوق بشر آمریکایی حربه ای برای از بین بردن حقوق انسان ها برای بدست آوردن منافع استکبار است.

,

 

,

اصلانی اظهار کرد با بیان اینکه در کودتای 28 مرداد در ایران نقش آمریکا واضح است و مسئولان آمریکایی با انتشار اسنادی به این همکاری اعتراف کردند گفت: بیشتر از اینکه برخورد تدافعی با موضوع هجوم حقوق بشر آمریکایی صورت گیرد بایستی حمله به دشمنان از حیث مباحث نظری به نقاط ضعف انجام شود.

,

 

,

عضو هیئت‌علمی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران افزود: در این راستا می‌توان حرکت های ناقض حقوق بشری در آمریکا و مخالف قوانین بین‌المللی را زیر سؤال ببریم و رفتار و اعمال حقوق بشر دولت های غربی را در برخورد با کشورهای مستقل مورد چالش قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه