اخبار داغ

استرداد رای تشکیل اسرائیل توسط آمریکا

مفادی که زیرکانه یهودی ها را به یک قوم تبدیل کرد

مفادی که زیرکانه یهودی ها را به یک قوم تبدیل کرد
اشتباه تاریخی و اساسی مبارزین و حامیان فلسطین در این بود که آنها به سازمان ملل و عوامل آن اعتماد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، شاید گمان کنیم درگیری های بین اعراب و فلسطین با اسرائیل برسر چند هکتار زمین و یا اراضی (محدود) و مزرعه است اما با سیر در تاریخ حرکت های سیاسی و مذبوحانه برخی چهره های سرشناس و سیاسی یهودی و نحوه تحمیل خود بر جامعه جهانی و دور زدن کشورهای عربی و نیز ایجاد یک فرجه تاریخی برای ساختن بنیه دفاعی و نظامی خود باطن و اهداف موسسین و بنیانگذاران رژیم جعلی و یهودی اسرائیل اشکار می شود و شاید یکی از دلایل  پسوند «غده سرطانی» در نام اسرائیل و رژیم صهیونیستی به شناخت دقیق و عمیق سیر تاریخی تشکیل آن از سوی امام خمینی (ره) باز می گردد. این تعبیر دو کلمه ای حرف های زیادی در لابلای تفسیر خود نهان کرده است که برخی پژوهشگران امروزی تاریخ یهود و اسرائیل با دست یابی به کتب قدیمی و نسخ خطی پل کوتاه و قابل فهمی از گذشته های دور به امروز می زنند تا بهتر از گذشته با افکار اسرائیل و صهیونیسم آشنا شویم. مهدی اسماعیلی کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی و تحلیل گر و پژوهشگر حوزه یهودیت و تاریخ اسرئیل با حضور در دفتر آذرسلام به سوالات ما در این زمینه پاسخ گفته اند که حاصل مطالعه چندین ساله و چند ده کتب معتبر تاریخ یهود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , به نقل از , آذرسلام, شاید گمان کنیم درگیری های بین اعراب و فلسطین با اسرائیل برسر چند هکتار زمین و یا اراضی (محدود) و مزرعه است اما با سیر در تاریخ حرکت های سیاسی و مذبوحانه برخی چهره های سرشناس و سیاسی یهودی و نحوه تحمیل خود بر جامعه جهانی و دور زدن کشورهای عربی و نیز ایجاد یک فرجه تاریخی برای ساختن بنیه دفاعی و نظامی خود باطن و اهداف موسسین و بنیانگذاران رژیم جعلی و یهودی اسرائیل اشکار می شود و شاید یکی از دلایل  پسوند «غده سرطانی» در نام اسرائیل و رژیم صهیونیستی به شناخت دقیق و عمیق سیر تاریخی تشکیل آن از سوی امام خمینی (ره) باز می گردد. این تعبیر دو کلمه ای حرف های زیادی در لابلای تفسیر خود نهان کرده است که برخی پژوهشگران امروزی تاریخ یهود و اسرائیل با دست یابی به کتب قدیمی و نسخ خطی پل کوتاه و قابل فهمی از گذشته های دور به امروز می زنند تا بهتر از گذشته با افکار اسرائیل و صهیونیسم آشنا شویم. مهدی اسماعیلی کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی و تحلیل گر و پژوهشگر حوزه یهودیت و تاریخ اسرئیل با حضور در دفتر آذرسلام به سوالات ما در این زمینه پاسخ گفته اند که حاصل مطالعه چندین ساله و چند ده کتب معتبر تاریخ یهود است.,

 

,

, ,

آذرسلام- چرا "غده سرطانی" بر پسوند اسرائیل اضافه شده است و دلیل تشبیه آن به این نام در چیست؟

, آذرسلام- چرا "غده سرطانی" بر پسوند اسرائیل اضافه شده است و دلیل تشبیه آن به این نام در چیست؟, آذرسلام- چرا "غده سرطانی" بر پسوند اسرائیل اضافه شده است و دلیل تشبیه آن به این نام در چیست؟,

اسماعیلی: غده سرطانی اگر در بدن رشد و ریشه کند زندگی و حیات فرد را با تهدید جدی مواجه می کند و دیر یا زود گریبان او را خواهد گرفت بنابراین تنها راه مقابله با آن اقدام طبی برای علاج آن و مهار رشد تا از بین بردن آثار آن است.

, اسماعیلی:,

حال چرا اسرائیل به به غده سرطانی تشبیه شده است، با توضیحات متقنی که در ادامه می آید اثبات می شود که این تشبیه درست و بجا بوده است.

,

اگر برگی از تاریخ یهودیان و کشور جعلی اسرائیل را ورق بزنیم به وضوح مشخص می شد که این قوم خود را قوم برگزیده می داند و سایر اقوام را صرف از نظر از گرایش ایدئو لوژی اسلام - مسیحیت و غیره یا اروپایی یا آسیایی و یا افریقایی؛ قوم پست می داند که شایسته مرگ و نابودی است این تفکر در صورت رشد و نمو و غلبه نظامی – اقتصادی - سیاسی چون موریانه شروع به نابودی موارد گفته شده و سیطره بر جهان خواهد کرد.

,

رژیم صهیونیستی رژیمی است که به هیچیک از قوانین بین المللی  پایبندی نداشته و به مبانی اخلاقی کوچکترین اعتنایی ندارد و از برای رسیدن به هدف خود دوست و دشمن نمی شناسد. مصداق آن حمله به کشتی لیبرتی متعلق به آمریکا و یا هدف قرار دادن تاسیسات آمریکایی در مصر بوده و یا اینکه در سال 1947 تعداد 121 افسر انگلیسی را می کشد!.

,

حتی برای نجات یهودیان از دست هیتلر و انتقال انها به فلسطین گزینشی اقدام می کنند و افرادی را به آنجا منتقل می کند که در آینده بهره برداری کنند و عموما زیر 35 سال را منتقل می کنند!.

,

 

,

, ,

 

,

گاهی وجود ی یک شرور خطر ناک اسایش و امنیت کوچه و محله ای را و یا حتی شهری را بر هم می زند وجود رژیم صهیونسیتی برای منطقه از آن هم خطرناکتر است و کشورهای حامی این رژیم هم از این خطر مستثنی نیستنداکنون تعبیر غده سرطانی معنی و مفهوم پیدا می کند.

,

آذرسلام- در ادامه توضیح و پاسختان به این جمله و ادبیات جدید «از بحر تا نهر» هم پاسخ دهید؟.

, آذرسلام- در ادامه توضیح و پاسختان به این جمله و ادبیات جدید «از بحر تا نهر» هم پاسخ دهید؟., آذرسلام- در ادامه توضیح و پاسختان به این جمله و ادبیات جدید «از بحر تا نهر» هم پاسخ دهید؟.,

اسماعیلی: این تفکر باید حقیقتا خشکانده شود تا صلح در جهان برقرار شود.

, اسماعیلی:,

 

,

, ,

 

,

مفهوم شعار فلسطین از بحر تا نهر که رهبری آنرا مطرح فرمودند مفهوم عمیقی بوده و یکی از مباحث بنیادین در بحث فلسطین است تعریف محدوده یک کشوری که به اشغال درآمده خیلی مهم و اساسی است.معمولا بین دو کشوری که همیشه جنگ و تنش وجود دارد تعیین خطوط مرزی بسیار مهم است. درباره فلسطین دقت به چند نقطه نظر ضروری است:

,

هدف از آزادسازی؛ کدامین منطقه است؟ از این نکته و نقاط یک موضوع انحرافی ایجاد کرده اند که دعوا و درگیری ها بر سر اراضی اشغالی بعد از 1942 است و اراضی اشغالی قبل از آن موضوع اختلاف نبوده است!.

,

 

,

, ,

, , ,

 

,

اشتباه تاریخی و اساسی مبارزین و حامیان فلسطین در این بود که آنها به سازمان ملل و عوامل آن اعتماد کردند. در جنگ سال 1948 از تمامی جبهه ها نیروهای سوری – عراقی – مصری - لبنانی در حال پیشروی بودند که کار را یکسره کنند که اسرائیل دست به دامان سازمان ملل شد و موفق شد مهلتی چندین ساله بگیرد در این حال دیپلماسی فعال "هرتصل" ( از فعالان اثرگذار و صاحب نفوذ تشکیل یهود) و همفکرانش در قانع کردن کشورهای استعماری از جمله آن آلمان – انگلیس - روسیه و بعدها آمریکا و غیره با تاکید بر مخرج مشترک تمامی این کشور بر اینکه وجود دولت یهودی در قلب خاورمیانه و کشورهای اسلامی علاوه بر اینکه به عنوان دژ دفاعی در مقابل اسلام و تفکرات اوست، عاملی برای ترویج تمدن و توسعه افکار غیر مسلمان بوده! و همچنین صدور محصولات و تولیدات کارخانه های صنعتی اروپایی را سبب خواهد شد .این موجب شد در جلسه رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل علی رغم تلاش های کشورهای عربی  و پاکستان طی دو مرحله رای گری در مرحله دوم، رای تقسیم فلسطین به دو کشور عربی - یهودی صادر شود.

,

 

,

, ,

 

,

اگر چه بعدها برخی کشورها از جمله همین آمریکا رای خود را استرداد کرد! و هیچ وقت مصوبه صهیونیستی را نپذیرفت! اما بذر نفاق و دودستگی از این مقطع پاشیده شد و در مراحل بعدی منجر به ایجاد جنگ های 5 گانه بین اعراب و اسرائیل شد.

,

اشتباه راهبردی اعراب در این مرحله تکیه بر کشورهای غربی و اعتماد محض به آنان بود این اعتماد خسارات و زیان های جبران ناپذیری را به بار آورد و کمر کشورهای عربی درگیر شده با اسرائیل را خم کرد.آنجایی که در چند قدمی سرنگونی خیمه اسرائیل بودند و جوانان شجاع مصری؛ رژیم صهیونیستی را در جنگ اول فتح و به پیش می رفتند، انگلستان و فرانسه به تهدید قطع کمک های نظامی کشورهای عربی دمیدند و این موجب شد ارتش های عربی سازش را قبول و آتش بس از سوی کشورهای عربی را اعلام کنند.

,

دقیقاً و عمیقا این موضع سیاسی - تاریخی یک فرصتی به ارتش رژیم صهیونیستی داد که در حسرت و آرزوی آن بودند! آتش بس و سازش فرصتی بی نظیر برای تملیک و تجهیز و استحکام نظامی و تقویت دیپلماسی سیاسی را به این رژیم فراهم اورد و اکنون بعد از گذشت 70 سال از آن این فاجعه و واقعه این رژیم آرزوی دوباره یک چنین فرصت تاریخی را می کشد.

,

مهم اینکه هیچ کدام از کشورهای عربی درگیر با یهودیان، به این فکر نیافتادند که؛ دولت "انگلستان" عامل شکل گیری و تقویت و تسلط صهیونیست ها بر سرزمین فلسطین شد.همین اعتماد آنان موجبات شکست اعراب در جنگ های بعدی را فراهم آورد و بی شک هزاران بار متضررتر از یک تهدید برای تحریم تسلیحاتی از سوی بریتانیا صدمه دیدند و البته هنوز هم می بینند.

,

 

,

, ,

 

,

تاریخ و نویسندگان زبردست عربی با جملاتی حقیقتاً دردناک و آه و حسرت از اعرابی یاد می کنند که، کاش به غرب اعتماد نمی کردند و بی شک اگر در جنگ اول پیروز می شدند دیگر هرگز نیاز به سلاح های فرانسوی و انگلستان و وعده های دروغین آن پیدا نمی کردند.

,

 

,

آذرسلام- نقض حقوق بشر و دین و مذهب از سوی یهود صهیونیسم را چگونه می توان ارزیابی کرد؟.

, آذرسلام- نقض حقوق بشر و دین و مذهب از سوی یهود صهیونیسم را چگونه می توان ارزیابی کرد؟., آذرسلام- نقض حقوق بشر و دین و مذهب از سوی یهود صهیونیسم را چگونه می توان ارزیابی کرد؟.,

, , , , , ,

 

,

اسماعلی: یکی از عوامل پذیرفته شده حقوق بشر، در تمام معاهدات و بیانیه های حقوق بشری بین اکثر کشورهای جهان اعتقاد به "کرامت انسانی" است.

, اسماعلی:,

می گویند هندوستان با 72 مذهب و دین در کنار هم مشغول زندگی اند، ولی خاورمیانه در آتش جنگ بین مذاهب و فرق و ادیان می سوزد و با سوء استفاده از این تعبیر؛ گاهی با شیطنت زیرکانه «دین و مذهب» را عامل درگیری و نزاع و جنگ یبن بشریت معرفی می کند.

,

مرکل صدراعظم آلمان  با بی دامنی! و دامن ناپاک بر این اختلافات دامن می زند تا از آب گل آلود نهنگی صید کند که نام آن دور کردن نسل جوان و جدید از گرایش به سمت دین و مذاهب است و صد افسوس که به مدد رسانه های جمعیشان به باور ناخودآگاه و بی دلیلمان می نشیند در حالی که چنین استدلالهایی  برای ابطال نیاز به دلیل دارد نه اثبات.

,

 

,

, ,

آذرسلام- حال در بحث فلسطین سوال اساسی این است که آیا موضوع فلسطین درگیری بین اسلام و یهودیت و یا مسیحیت است ؟ دراین صورت دلیل آن چیست؟

, آذرسلام- حال در بحث فلسطین سوال اساسی این است که آیا موضوع فلسطین درگیری بین اسلام و یهودیت و یا مسیحیت است ؟ دراین صورت دلیل آن چیست؟, آذرسلام- حال در بحث فلسطین سوال اساسی این است که آیا موضوع فلسطین درگیری بین اسلام و یهودیت و یا مسیحیت است ؟ دراین صورت دلیل آن چیست؟,

اسماعیلی: نه اینطور نیست، در گذشته ادیان و مذاهب کنار هم می زیسته اند و این در حالی است که ریشه سه دین مهم دنیا یعنی اسلام - مسیحیت و یهودیت به یک نبی الهی مشترک یعنی حضرت ابراهیم (ع) خلاصه می شود.

, اسماعیلی:,

آذرسلام- راهکار حقوقی حل مساله فلسطین چیست؟

, آذرسلام- راهکار حقوقی حل مساله فلسطین چیست؟, آذرسلام- راهکار حقوقی حل مساله فلسطین چیست؟,

 

,

, , , ,

 

,

اسماعیلی: تجربه 70 سال گذشته مساله فلسطین نشان داده است که تجربه و طرح 2 دولت فلسطین و یهودی که در سازمان ملل و مجمع عمومی در سال 1947 مطرح شده و در قرار داد "اسلو" هم تاکید شده است به دلایلی نمی تواند موفق باشد. اولین دلیل آن عدم پذیرش این طرح از طرف مبارزین فلسطینی است، به این جهت که ملتی را از خانه و کاشانه خود به زور اسلحه بیرون کرده و قتل و غارت کرده اند و بعد مالکیت و حاکمیت در سرزمین غصبی را دنبال می کنند.

, اسماعیلی:,

ثانیا: بهترین مزارع - معادن - ساحل میترانه - بنادر مهم در اختیار رژیم صهیونیستی غاصب بوده و حاکمیت فلسطین را محدود به کرانه باختری رود اردن و محصور در یک منطقه با کمترین امکانات و همچنین دو تکه جدا گانه یکی در غزه و دیگری در کرانه باختری کرده اند که این تقسیم ناعادلانه اقتصادی – سیاسی و جغرافیایی را هیچ عقل بشری نمی پذرید.

,

ثالثاً: مهمتر از همه این مسائل خلق و خوی تجاوزگر و تصرف و قتل و غارت رژیم صهیونیستی هست این رژیم با این طرز دیپلماسی شرارت و تجاوز گر و تصرف عدوانی نمی تواند در یک منطقه محدود با همسایگانش به آرامی زندگی مسالمت آمیز داشته باشد گوه بر آن اینکه تن به رفراندوم نمی دهد.تفکر صهیونیستی  تفکر توسعه طلبی و نادیده گرفتن حقوق ملت ها بنا شده است.

,

رابعاً: تمام درگیری طول این هفتاد سال گذشته به این جهت است که اشخاصی که به عنوان (افراد _ فرد _ انفرادی) وارد این سرزمین فلسطین شده اند اکنون مدعی ملت و قوم بودن را پیدا کرده اند! و این تفکر مورد قبول هیچ کدام از سران فلسطین نیست. فرد بودن در سرزمین فلسطین قابل هضم هست کما اینکه در گذشته ها یهود - مسیحیت و مسلمانان از نژادهای مختلف قبل از اشغال فلسطین دور هم و تحت یک ملیت فلسطینی باهم زندگی می کرده اند.

,

اکنون نیز در صورت کنار رفتن تفکر صهیونیستی بازهم امکان زندگی تمام فرق و ادیان الهی در زیر یک پرچم و تحت ملیت فلسطینی وجود دارد.راهکار حقوقی طرد و خشکاندن تفکر تصرف صهیونیستی و ایجاد همزیستی مسالمت آمیز یهود و مسلمان و ازاد بودن مهاجرت هریک از یهودیان برای خروج از اسرائیل و بازگشت به موطن اصلی خود و بعد از آن برگزاری انتخابات و انتخاب اصلی بوده که برای هر جامعه مردمی و دموکراسی لازم است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه