اخبار داغ

مدیرعامل موسسه خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش:

این روزها حال جنگل خوب نیست، مراعات حالش را کنید!

این روزها حال جنگل خوب نیست، مراعات حالش را کنید!
مدیرعامل موسسه خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش گفت: این روزها حال جنگل خوب نیست، مراعات حالش را کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه حسن فرامرزی گفت: با توجه به افزایش دما و خشک‌سالی‌های اخیر آفات و بیماری‌ها در جنگل‌های منطقه طغیان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

nilkooh2501 0

, nilkooh2501 0,

وی افزود: این طغیان حال جنگل‌های منطقه را نامساعد کرده است که ازجمله این موارد می‌توان به بیماری «ذغالی بلوط»، «آفت سوسک برگ‌خوار توسکا» و آفت «جوانه خوار بلوط» اشاره کرد.

,

فرامرزی خاطرنشان کرد: این در حالی است که انواعی دیگر از بیماری‌ها و آفات در جنگل‌های هیرکانی مشاهده‌شده است که می‌توان آفت «شب‌پره شمشاد» و «فتیله نارنجی ممرز» را این جمله نام برد.

,

مدیرعامل موسسه خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش افزود: این روزها این بیماری‌ها و آفات ازیک‌طرف و آتش زدن پسماندهای کشاورزی از طرفی دیگر باعث فشارهای عظیمی به جنگل‌های منطقه شده است که آن را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

,

nilkooh2501 0

, nilkooh2501 0,

وی گفت: نیاز است تمامی اقشار جامعه هوشیار باشند و با آگهی از این نعمت الهی حفاظت کنند و نسبت به تخریب آن حساسیت نشان دهند. مردم منطقه بدانند که ناملایمتی با طبیعت باعث خسران منطقه می‌شود که ازجمله آن می‌توان به سیل‌های گذشته اشاره کرد که در صورت ادامه روند تخریب با توجه به بحران آب، تالاب‌های پایین‌دست نیز خشک خواهند شد و این منطقه نیز دچار طوفان‌های گردوغبار خواهد شد.

,

فرامرزی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال پیگیری ثبت جنگل‌های هیرکانی در یونسکو هستیم اظهار داشت: جنگل‌های هیرکانی از آستارا در استان گیلان آغاز و به گلیداغی در استان گلستان ختم می‌شود و مساحت حدود 2 میلیون هکتار دارد.

,

وی افزود: این در حالی است که کشور آذربایجان با داشتن حدود 20 هزار هکتار از این جنگل‌ها به دنبال ثبت آن به نام کشور خود بود که خوشبختانه با هوشیاری نخبگان کشور این عملیات به سرانجام نرسید.

,

مدیرعامل موسسه خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش ابراز امیدواری کرد: با ثبت این جنگل‌ها که دارای پتانسیل بسیار بالایی هستند، تمامی اقشار و جوامع محلی در حفاظت آن‌ها مشارکت کنند تا بتوانیم این امانت الهی را به صاحبش امام زمان (عج) تقدیم کنیم.

,

nilkooh2501 0

, nilkooh2501 0,

به گزارش «نیلکوه» مراحل تأسیس موسسه خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش به‌عنوان دومین موسسه مردم‌نهاد حوزه منابع طبیعی در کشور حدود دو سال طول کشید و سرانجام این موسسه در شهریورماه 95 با حضور مسئولین استانی و افتتاح شد.

,

گفتنی است حسن فرامرزی دانشجوی دکتری منابع طبیعی مدیرعامل، دکتر علی خسروی رییس دانشگاه پیام نور رامیان رییس هیئت‌مدیره، حجت‌الاسلام سید رسول میرزایی نائب رئیس هیئت‌مدیره، جعفر قره سفلو دانشجوی فوق‌لیسانس کشاورزی اعضای هیئت‌مدیره، رضا سبحانی رییس شورای شهر اعضای هیئت‌مدیره و عبدالله محرم زاده کشاورز بازرس موسسه مردم‌نهاد خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گالیکش (گلستان) هستند.

,

همچنین غلامرضا وزیری کشاورز و سلیمانگلی معلم بازنشسته از اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره و ابراهیمی بازرس علی‌البدل موسسه مردم‌نهاد خیرین سبز اندیش منابع طبیعی گلستان هستند.

,

گفتنی است دفتر این موسسه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش مستقر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه