اخبار داغ

گزارشی از نشست خبری بنیاد بازی های رایانه ای؛

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای: ۸۰ دقیقه از وقت روزانه ۲۳ میلیون ایرانی، صرف بازی های رایانه ای می شود

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای: ۸۰ دقیقه از وقت روزانه ۲۳ میلیون ایرانی، صرف بازی های رایانه ای می شود
حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای، با اعلام این که در طی روز حدود ۲۳ میلیون نفر در کشورمان به بازی های رایانه ای می پردازند، عنوان کرد: بازی های رایانه ای بدل یه یک صنعت شده است ما نیازمند یک برنامه ریزی انقلابی در سطح کشور هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز؛ نشست خبری برنامه های عملیاتی بنیاد بازی های رایانه ای با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل این بنیاد و مهرداد آشتیانی، مدیر نمایشگاه بین المللیTGC  در باغ زیبا، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

 

,

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نهاد متولی بازی‌های رایانه‌ای در کشور است. این بنیاد بر اساس مصوبه ۵۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۹ خرداد ۱۳۸۵ بنیانگذاری شده و از سال ۱۳۹۰ کلیه امور مربوط به حوزه بازی‌های رایانه‌ای، به آن واگذار شده‌ است.

,

 

,

در این نشست ابتدا حول دو محور مهم برنامه های بنیاد در سال ۹۶ و همچنین برنامه های برگزاری نمایشگاه TGC که در مرکز همایش های صدا و سیما صورت می گیرد، مباحثی مطرح شد.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه سرانجام بعد از تاخیر سه ماهه، در خصوص برنامه های این بنیاد گفت:از سه ماه پیش تا به حال به دنبال تایید این برنامه ها و تامین بودجه مناسب بودیم؛ نتیجتا برنامه ها در سه بخش حمایت، نظارت و جریان سازی، مدون شده است.

,

 

,

در این راستا  مقدمات لازم برای ایجاد حمایت شروع شده و تلاش ما بر این است که حمایت ها را تحت تاثیر سفارشات قرار ندهیم.

,

 

,

کریمی قدوسی همچنین عنوان کرد: در پایین ترین بخش هرم این حمایت ها دانشجویان قرار دارند و نقطه بالایی این هرم شرکت های حرفه ای هستند؛ حدود صد کلاس سطح یک و دو در برنامه داریم و در حال حاضر بعد از یکسال و نیم برنامه ریزی فشرده، دوره های پاور آپ را آغاز کردیم. ۲۴ نفر طی آزمون ها  برگزیده شدند و در دوره های تخصصی شرکت خواهند کرد؛ تلاش بر این است که بعد از یک سال نیروهای زبده ای در حوزه تولید بازی های یارانه ای در ساختار ملی داشته باشیم. امسال ۲۴ کارگاه ملی تولید بازی در انستیتو بازی سازی خواهیم داشت و ۵ نمایندگی جدید نیز به شهرستان ها برای راه اندازی انستیتو ملی خواهیم داد.

,

 

,

وی افزود: بیشترین بازی هایی که ساخته می شود نسخه های موبایلی است؛ برای این کار نیاز به افزایش و زیرساخت خواهیم داشت.

,

, ,

کریمی قدوسی با اشاره به این که پرتال مسابقات بازی سازی در حال ایجاد است؛ اضافه کرد: مرکز رشد امسال با ۱۲ نیروی تخصصی کار خود را دنبال می کند و خروجی خود را در اختیار بازی سازان و ناشران تخصصی قرار می دهد.

,

 

,

وی هم چنین عنوان کرد: روزانه ۲۳ میلیون نفر در کشور به بازی های رایانه ای می پردازند؛ همین مقوله نشان می دهد توجه به بخش تولیدات ملی به چه میزانی اهمیت دارد؛ صنعت بازی های رایانه ای نیازمند یک انقلاب  در برنامه ریزی است. ما در این راستا کتاب احکام فقه بازی رایانه ای را در حوزه فرهنگی به نگارش در آوردیم.

,

 

,

کریمی قدوسی در ارتباط با ورود بازی های خارجی اظهار داشت: اگر بازی های خارجی فیلترینگ شوند، رقابت بازی سازان داخلی محدود خواهد شد و کیفیت آن ها مورد ارزیابی و پیشرفت قرار نمی گیرد.

,

 

,

 

,

, ,

در ادامه ی این نشست مهرداد آشتیانی، مدیر نمایشگاه TGC (Tehran Game Convention) در مورد برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه فوق در فضای تقریبی هزار متر که سه چهارم آن به شرکت های تجاری و ما بقی به بازی سازان تعلق خواهد گرفت؛ برگزار خواهد وشد و تاکنون حدود دو هزار بلیت هم به فروش رسیده است. حدود ۱۲۰ شرکت در این نمایشگاه حاضر خواهند بود که ۳۰ در صد ان ها را شرکت های خارجی تشکیل می دهند.

,

 

,

آشتیانی همچنین اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که فضای مثبتی را برای تعامل بازی‌سازان کشورمان با فعالان بین‌المللی این رشته فراهم کنیم. علاوه بر این با توجه به این که رویدادهای مشابه در منطقه عمر زیادی ندارند، این فرصت برای TGC فراهم است که به پل صنعت بازی‌سازی خاورمیانه با کشورهای پیش‌رو بدل شود.

,

 

,

آشتیانی در خاتمه نشست در رابطه با هدف اصلی TGC عنوان کرد: هدف ما در برگزاری این نمایشگاه صدور بازی های ایرانی مبتنی بر هویت و فرهنگ کشورمان به خارج از مرزها است؛ تلاش ما بر این است که در آینده ای نزدیک به بازارهای جهانی نزدیک شویم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه