اخبار داغ

چگونگی ورود «مرحوم نیری» به جمع مبارزان علیه رژیم پهلوی

چگونگی ورود «مرحوم نیری» به جمع مبارزان علیه رژیم پهلوی
در پی درگذشت سیدرضا نیری از مبارزان انقلاب اسلامی کتاب خاطرات سیدرضا نیری با عنوان «نیم قرن خدمت» معرفی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس در پی درگذشت سیدرضا نیری از مبارزان انقلاب اسلامی کتاب خاطرات سیدرضا نیری با عنوان «نیم قرن خدمت» معرفی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کتاب در 18 فصل از تولد، خانواده و تحصیلات سیدرضا نیری و فعالیت‌های مذهبی و سیاسی وی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های امدادی و مسائل مربوط به کمیته امداد از چگونگی تشکیل این کمیته تا فعالیت‌های ایشان در داخل و خارج تدوین شده است.

,

در مقدمه کتاب «نیم قرن خدمت» درباره ارتباط سیدرضا نیری با گروه‌های مذهبی آمده است: آقای سیدرضا نیری که برای ادامه تحصیل از زادگاهش در روستای مرانک از توابع شهرستان دماوند به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرده بود، در مسجد امین‌الدوله از طریق ارتباط با افرادی چون شیخ حسین زاهد به تدریج بنیان‌های فکری و دینی‌اش قوام یافت.

,

پس از رحلت پیش‌نماز مسجد امین‌الدوله، یعنی شیخ حسین زاهد، آیت‌الله بروجردی، مرجع وقت، یک روحانی دیگر به نام شیخ عبدالکریم حق‌شناس را که از شاگردان امام خمینی بود  به آن مسجد اعزام کرد که سیدرضا نیری از طریق وی با حضرت امام آشنا شد. این آشنایی زمینه ورود وی به مبارزات علیه رژیم پهلوی در سال‌های بعد را فراهم کرد.

,

با ورود حضرت امام به مدرسه رفاه آقای نیری از خادمین ایشان بود و پس از پیروزی انقلاب و تشکیل کمیته امداد به فرمان امام، فعالیت امدادی و خدماتی خود را به صورت رسمی و تشکیلاتی شروع نمود و خدمات ارزنده و خداپسندانه ای را برای مردم محروم و مستضعف کشور ارائه داد.

,

خاطرات سیدرضا نیری نیز به کوشش «حجت اله طاهری» توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تیراژ 1500 نسخه و قیمت 11000 تومان روانه بازار نشر شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه