اخبار داغ

مدیرکل گمرکات استان مرکزی:

رشد ۶۸ درصدی صادرات استان مرکزی/افزایش واردات استان نشان دهنده تحرک تولید است

رشد ۶۸ درصدی صادرات استان مرکزی/افزایش واردات استان نشان دهنده تحرک تولید است
مدیرکل گمرکات استان مرکزی از رشد ۶۸ درصدی صادرات کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات این استان به خارج از کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  اراک امروز؛ مهدی میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: ۲۵۵ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

میراشرفی اظهار کرد: در سال گذشته تا به امروز ۱۵۲ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از استان صادر شده است.

,

وی ادامه داد: در این مدت انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، بلور، شیشه، چیپس و آبگرمکن به ۵۳ کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.

,

افزایش واردات استان نشان از تحرک تولید است

, افزایش واردات استان نشان از تحرک تولید است, افزایش واردات استان نشان از تحرک تولید است,

مدیرکل گمرکات استان مرکزی به افزایش واردات استان مرکزی هم اشاره ای کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار کالا وارد استان مرکزی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

,

وی، ماشین آلات خط تولید، انواع کنسانتره، بتا کارتن، پنبه و چوب کاج خام کارنشده را از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی عنوان کرد و افزود: محموله های وارداتی استان از ۴۱ کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک و اسپانیا به استان وارد شده است.

,

میراشرفی اظهار کرد: رشد واردات استان که اغلب مواد اولیه را تشکیل می دهد نشان دهنده تحرک در تولید استان مرکزی است.

,

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه در گذشته نسبت حواله کرد به ال سی در معاملات با خارج ۷۰ درصد به ۳۰  درصد بود بیان کرد: خوشبختانه امروز این آمار بر عکس شده است و در معاملات حدود ۷۰ درصد به صورت ال سی و ۳۰ درصد به صورت حواله کرد انجام می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در کاهش هزینه های تولید و واردات کالا نقش موثری دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه