اخبار داغ

به دلیل عدم حمایت مسئولان شهرستانی و استانی؛

“پیام روز سراب” تنها نشریه شهرستان سراب بار دیگر به تعطیلی ناخواسته تن داد

“پیام روز سراب” تنها نشریه شهرستان سراب بار دیگر به تعطیلی ناخواسته تن داد
سیامک آرش آزاد سردبیر تنها نشریه مکتوب شهرستان سراب ضمن اعلام خبر تعطیلی این نشریه از عدم حمایت مسئولان شهرستانی گلایه کرد, گلایه ای که گلایه تمام نشریات مکتوب و غیر مکتوب شهرستان هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب، سیامک آرش آزاد-سردبیر پیام روز سراب  در یادداشتی نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

شماره ۵۸۶ پیام روز سراب آخرین شماره این نشریه خواهد بود.نشریه‌ای که حدود ۱۷ سال قبل با صاحب امتیازی و مدیرمسئول آقای حسین انواری پای در عرصه مطبوعات استان و کشورمان قرار داد و بجز یک مقطع توقف انتشار خود خواسته بین مرداد ۸۹ تا شهریور ۹۲ بطور مرتب و منظم هر هفته چاپ و بر روی دکه‌های روزنامه‌فروشی شهرستان سراب و دیگر مناطق استان قرار گرفت.

,

پیام روز سراب در دور دوم انتشار خود و از شماره ۴۰۰ تا این شماره بیشترین مطالب خود را به شهرستان سراب اختصاص داد و برای اینکه بتواند سرپا ایستاده و بر مشکلات مالی خود فائق آید قسمتی از صفحات نشریه را به چاپ اخبار و مطالب مربوط شهرداری تبریز اختصاص داد تا حداقل بتواند هزینه‌های مالی که با آن مواجه بود را جبران کند.

,

منابع خبری این نشریه در دوره دوم انتشار، سایت‌های خبری سراب فردا و صدای سراب بود و در کنار آن چند خبرگزاری استانی و ملی دیگر که اخبار شهرستان سراب را منتشر می‌کردند مورد استفاده نشریه پیام روز سراب در تهیه و چاپ اخبار قرار می‌گرفت.

,

پیام روز سراب در دوران ۱۷ ساله خود تلاش داشت با حداقل امکانات بدور از گرایش‌های سیاسی و قومیتی همچون آئینه‌ای زلال تنها بیان کننده مسایل و مشکلات مردم استان و مخصوصا شهرستان سراب باشد.

,

در این شماره دیگر بنا نداریم از مشکلات انتشار نشریه بگوییم که در شماره‌های ۴۰۰ و ۵۵۱ از مسایل و مشکلات انتشار نشریه را گفتیم، اما گوش شنوایی در شهرستان و استان برای این مشکلات پیدا نکردیم در شماره ۵۵۱ نوشتیم که اداره ارشاد شهرستان سراب هیچگونه حمایتی از تنها نشریه این شهرستان انجام نمی‌دهد. آگهی‌های دادگستری، ثبتی و مناقصه و مزایده ادارات دولتی را که می‌توانست حداقل هزینه‌های انتشار پیام روز سراب را تامین کند. برای چاپ به دیگر نشریات محلی داده شد و نشریه پیام روز سراب از حداقل درآمدهای خود بی نصیب ماند.

,

نشریه پیام روز سراب اهمیتی برای مدیر ارشاد شهرستان سراب نداشت.

,

در آن شماره نوشتیم که مدیر محترم ارشاد شهرستان سراب، دادن آگهی برای ویژه‌نامه‌های استانی نشریات سراسری غیرقانونی است، اما هیچ توجهی از سوی مسئولان شهرستان سراب به این مسایل نشد.

,

در شماره ۵۵۱ پیام روز سراب نوشتیم که این نشریه بدون هیچ کمک مالی و تنها با حداقل‌ها سرپا ایستاده و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ است. در آن شماره گلایه‌های زیادی از عدم همکاری ادارات استانی نوشتیم.

,

به طوری که در طول ۱۶ سال انتشار پیام روز سراب کمترین حمایت‌های  دولتی از این نشریه انجام گرفت.

,

از امتیاز تخصیص هزینه کاغذ گرفته تا کمک‌های یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشریات محلی پیام روز سراب کمترین بهره را برد.

,

در شماره ۵۵۱ پیام روز سراب نوشتیم که شهرداری سراب آگهی‌های مزایده و مناقصه خود را بیشتر به ویژه‌نامه‌های غیرقانونی نشریات سراسری داده و پیام روز سراب از این حمایت‌ها هم بی‌بهره شده در کنار آن پول آگهی‌های ناچیزی که توسط این ارگان مردمی به پیام روز سراب داده شده، متاسفانه با گذشت چندین ماه آن را به نشریه پرداخت نکردند در حالی که طبق قانون پول آن را از برنده آگهی دریافت کرده‏اند.

,

این در حالی است که شهرداری سراب در طول سال‌های ۸۶تا ۸۹ نیز بابت چاپ آگهی‌های مناقصه و مزایده هیچ‏گونه وجهی به این نشریه پرداخت نکرده بود.

,

در شماره ۵۵۱ پیام روز سراب از حمایت‌های شهرداری تبریز از نشریات محلی و در کنار آن پیام روز سراب گفتیم و قدردان حمایت‌های آن عزیزان در طول انتشار ۵۸۶ شماره این نشریه هستیم.

,

در آن شماره به فرماندار شهرستان سراب و مدیران و مسئولان این شهرستان گفتیم که پیام روز سراب تنها نشریه‌ای است که در این شهرستان منتشر می‌شود و این در حالی است که در تبریز ۱۲ روزنامه و ۶۰ هفته‌نامه و نیز در بسیاری از شهرستانها از جمله مرند، مراغه، عجب‌شیر، آذرشهر، شبستر، جلفا و میانه چندین هفته‌نامه نوپا منتشر می‌شود و این در باب حمایت‌های فرماندار و مدیران آن شهرستانها از همه نشریات شهرستانی است و متاسفانه از پیام روز سراب با قدمت ۱۶ سال هیچگونه حمایت از سوی مدیران شهرستان نمی‌شود.

,

نوشتیم، درددل کردیم، گوش شنوایی پیدا نشد، و دیگر علاج را در آن دیدیم فعلا نشریه پیام روز سراب را منتشر نکنیم.

,

پیام روز دیگر منتشر نخواهد شد

,

و این چنین بود که پیام روز سراب در آستانه هفدهمین سالگرد انتشار خود بدلیل مشکلات عدیده مادی از حرکت ایستاد.

,

و به گفته‌ی دوستی باید فاتحه بخوانیم بر رویاهایی که برای پیام روز سراب داشتیم.

,

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است!

,

به رغم میل باطنی و با توجه به جمیع مسایل مطرح شده، تا اطلاع ثانوی، دست از انتشار نشریه پیام روز سراب می‌کشیم تا فردای بهتری که زمینه مساعدتر و مناسب‌تری شاهد تولد دوباره آن باشیم به امید روزی که پیام روز سراب ققنوس‌وار دوباره بال و پر بگیرد و پیام‌رسان حرف‌ها و درددل‌های مردم منطقه‌ی سراب و آذربایجان شرقی باشد. و این هفتاد من مثنوی، را شما خواننده عزیز در حکم درددلی بدانید از خدمتگزار کوچکی که حرف‌های ناگفته و نانوشته‌ی بسیاری داشت که به اقتضای زمان  و مکان، به انعکاس گوشه‌هایی از آن اکتفاء کرد.

,

به امید روزی که شمع حیات هیچ نشریه و رسانه‌ی واقع‌گرایی به خاموشی نگراید.

,

به امید آن روز

,

سیز ساغ، بیز سلامت

,

گفتنی است پایگاه های خبری "سراب فردا","0431" و برخی وبلاگ های خبری شهرستان در دوسال اخیر در شهرستان سراب تعطیل شده اند و مسئولین شهرستان خم به ابرو نیاوردند, فشارهای شهرستان بر سایر رسانه های مانده شهرستان تهدیدی جدی است که می تواند انهارا نیز در آینده ای نه چندان دور به تعطیلی بکشاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه