اخبار داغ

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه هرمزگان:

کم توجهی مسئولان به عفاف ارزش های جامعه را متزلزل می کند/ دولت قاطعانه پاسخ تحریم جدید آمریکا را دهد

کم توجهی مسئولان به عفاف ارزش های جامعه را متزلزل می کند/ دولت قاطعانه پاسخ تحریم جدید آمریکا را دهد
ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه کم توجهی مسئولان به عفاف وحجاب ارزش های جامعه را متزلزل می کند،اظهار کردند:حجاب حافظ ارزش های انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه کم توجهی مسئولان به عفاف وحجاب ارزش های جامعه را متزلزل می کند،اظهار کردند:حجاب حافظ ارزش های انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دولت اجرای اصل هشتم قانونی اساسی را جدی بگیرد

, دولت اجرای اصل هشتم قانونی اساسی را جدی بگیرد,

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندرعباس ضمن تاکید به اهمیت جایگاه ولایت گفت:در دموکراسی معلون غربی می بینیم که جواز همجنس بازی مطرح می شود به دلیل آنکه خواست مردم تنها در آن دخیل است.

,

وی اظهار کرد:ما بر این اعتقادیم که باید مردم سالاری دینی صورت گیرد نه مردم سالاری غربی چرا که دموکراسی غربی ما را حامی تروریسم و سعودی را ضد تروریسم می داند.

,

نعیم آبادی افزود:پیامبر اکرم (ص) در خصوص سرپرستی و ولایت بعد از خود تنها به مسائل سربسته قائل نشد بلکه در ابتدای نبوت، مسئله ولایت را همراه با توحید و نبوت  بیان کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به آب آشامیدنی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: آب بندرعباس بو‌ می دهد لذا از استاندار و نمایندگان محترم خواستاریم در صورت حضور هر یک از وزرا و یا ریاست جمهور تاکید لازم را در خصوص آب آشامیدنی بندرعباس داشته باشند.

,

نعیم آبادی ادامه داد: از وزیر نیرو نیز خواهشمندیم که مسئله تصفیه خانه بندرعباس را پیگیری کنند تا مشکل آب آشامیدنی هر چه زودتر حل شود.

,

وی در ادامه به بحث اجرای قانون اساسی و اصل هشتم آن پرداخت و افزود:در اصل هشتم تاکید شد که در جمهوری اسلامی باید دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر  انجام شود و پرچمدار نهی از منکر باید دولت ها باشند و بعد عده ای از دولتمردان می گویند کجای قانون اساسی گفته که باید جلوی فلان منکر را گرفت.

,

نعیم آبادی با بیان اینکه در هفته آینده یک روز به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذاری شده است،تصریح کرد:دولت باید با تمام امکانات در این مسئله وارد شود  و کار را به آنجا نرساند،ما توقع داریم که ببینیم در هفته عفاف و حجاب دولت به اصل هشتم قانون اساسی بیش از پیش عمل کند.

,

وی ضمن تاکید به پرداخت مالیات خاطرنشان کرد:افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند در این کار کوتاهی نکنند و هم کسانی که مالیات را جمع آوری می کنند جانب احتیاط را رعایت کنند و چیزی از تکلیف مردم بیشتر دریافت نکنند تا جایی که می توانند انفاق را رعایت کنند.

,

 

,

کم توجهی مسئولان به عفاف وحجاب ارزش های جامعه را متزلزل می کند

, کم توجهی مسئولان به عفاف وحجاب ارزش های جامعه را متزلزل می کند,

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه و اهمیت ایشان به احیا امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای پرچمداری حقوق عمومی و آزادی های مشروع گفت:وقتی دشمنان انقلاب اسلامی از حربه حقوق بشر دنبال خدشه دار کردن اعتبار نظام اسلامی هستند ، رهبر انقلاب به هیچ وجه در برابر شعارهای غربی کوتاه نیامدند و از قوه قضائیه می خواهند که پرچمدار این حقوق و آزادی ها باشند.
میرزایی اظهار کرد: برخی در داخل دل نگران شبکه دروغین و حربه زنگ زده حقوق بشر و ایجاد دفتری در ایران هستند تا از این رهگذر به جای دفاع از تمام ظلمها و شرارتهای استکبار در رأس آنها آمریکای جنایتکار از کودتای ۲۸ مرداد تا کشتن ۲۹۹ نفر از انسانهای مظلوم اقدامات تروریستی و خلق داعش در منطقه ، دنبال دفتر حقوق بشر آمریکایی در ایران باشند.

,
,

 

,

امام جمعه پارسیان با تحسین اقدام مجلس در طرح دو فوریتی مقابله با تحریم های جدید آمریکا از دولتمردان به پشتوانه ملت بزرگ ایران اسلامی ، موضع قاطعانه در مقابل زیاده خواهی آمریکا را درخواست کرد.

,

 

,

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به سالروز آغاز جنگ ۳۳ روزه مقاومت لبنانی با رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد:آن چه موجب پیروزی در آن جبهه و سایر میدان های نبرد می گردد ایمان همراه با مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است.
وی بااشاره به اهمیت جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه های مختلف گفت:اصل سرمایه گذاری  و جذب سرمایه های خارجی مطلوب است اما ملاحظات اساسی است که نباید از نظر دور بماند و در غیر این صورت جز خسارت چیزی عائد ملت نمی شود.

,
,

 

,

امام جمعه پارسیان با تشریح قرارداد نفتی توتال افزود:اولاً واگذاری فرصتهای سرمایه‌گذاری به شرکت های خارجی مثل توتال فرانسه باید در حوزه هایی باشد که در توان شرکت های داخلی نباشد ثانیاً با هدف انتقال تکنولوژی و دارای ضمانت اجرایی تا پایان کار باشد ثالثاً در پروسه زمانی منطقی انجام شود نه آن قدر طولانی که در گذر زمان دچار چالشهایی بر ضرر ملت ایران شود.

,

 

,

میرزایی با انتقاد از دو پدیده منفی توتال ادامه داد:تحریم های جدید اروپا علیه ایران در حین سفر وزیر امور خارجه به فرانسه و برگزار شدن شوی تبلیغاتی منافقان در فرانسه و پیام شعارهای ضد ایرانی است و با توجه به تجربه تلخ کرسنت و ادامه ابهامات فرآیند مذاکرات باید شفاف و در جهت مصلحت ملی صورت پذیرد نه این که در پوشش سرمایه گذاری اقتصادی اهداف پلید فرهنگی ، سیاسی و امنیتی دنبال گردد.

,

 

,

وی با اشاره به رفتار متعارض فرانسه بیان کرد:اگر امضا قرارداد با تأخیر انجام می شد هرگز اعلام نمی کردند که ایران به این قردارد نیاز دارد و می توان آن را یک طرفه لغو کرد.

,

 

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر ماه و نام گذاری آن روز به نام عفاف و حجاب عنوان کرد:کم توجهی مسئولان به امر عفاف و حجاب آثار زیان باری در جامعه دارد و به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل می کند و زمینه های انحطاط فرهنگی را ایجاد می کند و دستگاههای فرهنگی برای نهادینه کردن مقوله عفاف و حجاب درجامعه اقدام لازم را انجام دهند.

,

 

,

میرزایی با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین با قدردانی از کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی توسط  نیروهای نظامی و سپاه خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق عزم ملی می خواهد.

,

 

,

مالیات زیربنای اقتصاد مقاومتی است

, مالیات زیربنای اقتصاد مقاومتی است,

حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامی،امام جمعه موقت قشم در خطبه های نماز جمعه قشم با بیان اینکه تنها ۵۸درصد از منابع مالی کشور از طریق مالیات تامین می گردد، وضع موجود را در مقایسه با کشورهای دارای اقتصاد پویا نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مالیات، زیربنای اقتصاد مقاومتی است و کشوری که با منابع فسیلی اداره شود همانند بدنی است که بجای تولید خون و خون سازی، خون را به آن تزریق می کنند.

,

امام جمعه موقت قشم کشف کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی نوژه در سال ۵۹ را یادآور شد و با تفسیر شعار مرگ بر آمریکا به مرگ بر اندیشه های پلید این کشور، اجلاس اخیر منافقین در پاریس را مورد بحث قرار داده، گفت: منافقین، مرده هایی متحرک بر روی زمین اند که از افراد تاریخ مصرف گذشته بهره می برند و ضروریست دستگاه دیپلماسی کشور اقدامات اخیر را محکوم کند.

,

غلامی توجه به صرفه جویی در مصرف آب و برق را مسئله ای جدی و حیاتی عنوان و ابزار داشت: تعادل در مصرف، از آموزه های اسلامی بوده و زیاده رویی در مصرف آب و برق حرام شرعی است.

,

غلامی عفاف و حجاب را لازمه  حیا و غیرت برشمرده، ضمن انتقاد از بی توجهی به دستورات دینی در برخی اماکن، توجه و حساسیت خانواده ها نسبت به هجمه تهاجم فرهنگی دشمن را خواستار شد.

,

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب الله، اهداف الهی و مقاومت با ایمان خالص را رمز پیروزی حزب الله عنوان و افزود: این شکست برای اسرائیل درس عبرتی بود که بار دیگر هوس حمله نداشته باشد.

,

امام جمعه موقت قشم در خطبه نخست حمله آسیب های اجتماعی به عقاید و کانون خانواده ها بصورت سازماندهی شده را موجب به صدا در آمدن زنگ خطر اجتماعی خواند و موکد ساخت: اعتیاد پررنگ ترین و اثرگذارترین آسیب اجتماعی است که نابودی خانواده ها را هدف قرار داده و ریشه  بسیاری از آسیب های دیگر است.

,

غلامی با بیان اینکه تمامی جامعه نسبت به این آسیب ها مسئول اند، مبارزه ی با مواد مخدر و باندهای بین المللی آن را یکی از راه های مقابله با اعتیاد دانست و ادامه داد: خانواده ها از نقش بسیار موثری در ریشه کن سازی اعتیاد برخورداند و می بایست با فراگیری شیوه های تربیتی، الگوسازی، و تقویت معنویت و دینداری در این راستا ایفای نقش کنند.

,

غلامی افزود: والدین علاوه بر ایجاد فضایی آرام در خانه، باید شرایطی را پدید آورند که محرم اسرار و مورد اعتماد فرزندان واقع شوند.

,

وی ترد معتادین از خانه را نادرست و موجب بروز آسیب های جبران ناپذیر بعدی خواند و تاکید کرد: همانگونه که فرزندی مبتلا به بیماری قلبی از خانه ترد نشده و برای درمان آن اقدام می شود، در خصوص معتادین نیز باید راه درمان را پیش گرفت چرا که اعتیاد یک بیماری روحی-روانی است.

,

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه اعتیاد، مغز را بعنوان ستاد فرماندهی و تعقل از بین می برد و موجب عدم سازش زوجین می شود،خاطرنشان کرد: اعتیاد ریشه فروپاشی خانواده ها و  اصلی ترین عوامل طلاق است.

,

دولت پاسخ تحریم جدید آمریکا را دهد

, دولت پاسخ تحریم جدید آمریکا را دهد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی، امام جمعه موقت شهرستان بستک در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب مورد اتفاق همه ادیان است و اگر دین مسیحیت را در نظر بگیریم ملاحظه می شود که تمثال حضرت مریم همیشه با روسری است و یا در کلیساها زنان مسیحی همواره روسری به سر می کنند.

,

وی مهمترین فلسفه حجاب را بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب حفاظت زن از اذیت و آزار عنوان کرد و افزود: حجاب سبب امنیت اجتماعی می شود و خداوند با قوانین الهی قصد حفظ امنیت و کرامت زنان را داشته است زیرا امروزه ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات خانوادگی در جامعه، عدم رعایت عفاف و حجاب است.

,

امام جمعه موقت شهرستان بستک با اشاره به سالروز کشف توطئه کودتای آمریکایی پادگان شهید نوژه بیان کرد: کسی گمان نکند که تقابل آمریکا با ایران، امر جدید و تازه ای است بلکه این تقابل از شروع انقلاب بوده است اما در ابتدا، این تقابل به صورت عملی بوده است، اما آمریکا وقتی دید که این تقابل کافی نیست تقابل نظری را هم بعنوان مکمل تقابل عملی اضافه کرد که تقابل نظری به معنی مبارزه با جمهوری اسلامی در صحنه اعتقاد، فرهنگ و مسائل اخلاقی است.

,

وی ادامه داد: اما علاج کار در مقابل آمریکای متجاوز چیست؟ آیا تسلیم است؟ آن هم در مقابل دشمن غلدر که می خواهد سلطه را بر ما تحمیل کند. وی علاج صحیح در مقابل تجاوز آمریکا را مستحکم کردن ساخت داخلی نظام دانست و افزود: نظامی که متکی به مردم است و مردم از آن دفاع می کنند، در درون خودش مستحکم است.

,

امام جمعه موقت شهرستان بستک به تصویب قانون 722s توسط آمریکایی ها اشاره کرد که تحریمی جدید علیه ایران و ناقض برجام است و از مسئولین خواست تا با اقدامی متقابل، پاسخ این اقدام دولت آمریکا را دهند.

,

حجاب حافظ ارزش های انسانی است

, حجاب حافظ ارزش های انسانی است,

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی بر رفع مشکل خروج خودروی کیشوندان از کیش و سفر به سرزمین اصلی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

,

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و گمرک کیش در پیگیری برطرف شدن دغدغه کیشوندان در سفر به سرزمین اصلی با خودروهای شخصی افزود: خودروهایی که وارد مناطق آزاد می شوند یا از خارج وارد شده یا تولید داخل هستند که هریک دارای ضوابط وقوانین خاصی است و از این دو حال خارج نیست پس باید برای خروج نیز از یکی از این قوانین پیروی کنند.

,

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه کدام ضابطه شامل منطقه آزاد می شود تاکید کرد: مسئولان محترم گمرک جمهوری اسلامی باید با رعایت اصول و چارچوب قانونی به مشکلات مردم رسیدگی کرده و تکلیف را روشن کنند. چه دلیلی دارد که مردم دچار مشکل شوند؟

,

وی با تبریک هفته حجاب و عفاف به سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد توسط رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد و افزود: عفت و حجاب ریشه در فطرت بشر دارد و از سوی خداوند در وجود انسان ها به ودیعه نهاده شده است.

,

امام جمعه کیش با تصریح بر اینکه حجاب حافظ ارزش های انسانی است، تاکید کرد: به فرموده امام راحل(ره) «آنان که می خواهند زنان را ملعبه دست مردان و جوانان فاسد قرار دهند خیانت کارند.»

,

وی به انحطاط اخلاقی در غرب اشاره کرد و افزود: همانگونه که در وصیت نامه امام نیز ذکر شده است آزادی به شکل غربی موجب تباهی جامعه بشری است وبه لحاظ اخلاقی جامعه را تباه می کند.

,

علیدادی با بیان اینکه اگر چه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیشرفت هایی در این جوامع مشاهده می شود، تصریح کرد: طبق آمارهایی که جوامع غربی ارائه کرده اند ۶۰ درصد خانواده های غربی یا تنها زندگی می کنند یا به جای فرزند از سگ یا دیگر حیوانات نگهداری می کنند و این نتیجه آزادی و ولنگاری غربی است.

,

تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتو فرهنگی به گفته وی از تعابیر مقام معظم رهبری در بیان شدت دشمنی استکبار و غرب با فرهنگ دینی و اسلامی به خصوص در جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی بر اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور به عنوان یک وظیفه توسط دستگاه های اجرایی تصریح کرد و افزود: دستگاههایی که موظف به اجرایی کردن این فریضه مهم هستند کم نیست اما با کمال تأسف یکی پس از دیگری از این امر شانه خالی می کنند و تنها در صحنه مبارزه با بی حجابی و بد حجابی نیروی انتظامی است که با قوت انجام وظیفه می کند و چون تمام بار این مسئولیت بر روی دوش ناجا است بعضاً به عملکرد ناجا انتقادهایی صورت می گیرد.

,

امام جمعه کیش افزود: نهادها و سازمان ها رسما و همچنین اشخاص در قبال این وظیفه مهم مسئول هستند و باید وظیقه خود را در قبال این امر ملی، انسانی و الهی انجام دهند.

,

وی با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه علیه اسرائیل گفت: پیروزی درجنگ سی و سه روزه لبنان برگ افتخار دیگری در اسلام در برابر استکبار است.

,

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه لبنان در مقابل اسرائیلی قدعلم کرده و ماشین جنگی اسرائیلی را نابود کرد که خود را چهارمین ارتش دنیا خطاب می کرد، اظهار کرد: اسرائیلی از لبنان شکست خورد که سه کشور بزرگ عرب را در مدت زمانی بسیار کوتاه شکست داده بود و از آن روزها هم قوی تر بود.

,

وی افزود: امروز حزب الله لبنان به قدری قوی، آماده و پیشرفته شده است که اسرائیل به خود اجاره نمی دهد حتی کوچکترین نگاه تجاوزگرانه ای به لبنان داشته باشد که در این صورت با مشت کوبنده حزب الله روبرو خواهد شد.

,

کشف کودتای آمریکایی نوژه در ۱۸ تیرماه سال ۵۹ ازدیگر مواردی بود که خطیب جمعه کیش به آن اشاره کرد و افزود: این کودتا یکی دیگر از جنایت های آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی است که ناکام ماند.

,

وی به تلاش های ناکام استکبار جهانی درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: راه اندازی جنگ های نیابتی، کودتا، تحریم و ترورهای بی رحمانه از تلاش هایی است که دشمن در طول این سال ها از آن دست برنداشته است.

,

امام جمعه کیش اضافه کرد: هوش و ذکاوت مردم و مسئولان، اتحاد و همدلی و وحدت ملی، یکپارچه بودن مردم و مسئولان از عوامل مهمی است که در ۴ دهه گذشته از عمر نظام جمهوری اسلامی در ایران هر توطئه ای را خنثی کرده است.

,

تسلیت سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری از دیگر موارد مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش بود.

,

اصل و پایه نظام اسلامی ایران مقابله با استکبار جهانی است

, اصل و پایه نظام اسلامی ایران مقابله با استکبار جهانی است,

حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرستان سیریک اظهار کرد: اصول و پایه کشور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که در منظقه و جهان ریشه کفر ، ظلم و استکبار را ریشه کن و نابود سازد و  امروز یکی از ترس های جهان استکبار ، رژیم صهیونیستی و رژیم منهوس و خائن آل سعود که با سیاست های نظام ما مقابله می کنند به این خاطر است.

,

امام جمعه موقت شهرستان سیریک ضمن محکومیت نشست منافقین در فرانسه گفت: جای خجالت و شرم است که مسئولان فرانسوی یک روز بعد از دیدار با  وزیر امور خارجه کشورمان با این گروه آدم کش و  مستکبر ظالم دیدار و نشست برگزار می کنند آن وقت خود را کشوری دمکراسی و مدعی حقوق بشر می دانند.

,

وی افزود: جهان استکبار بیش از پنج سال است که با همه نوچه ها و نوکرهای خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس نتوانسته اند با کشور های کوچک منطقه مثل یمن ، سوریه ، عراق رژیم آنها را تغییر دهند آن وقت کشور کهن و بزرگ ایران اسلامی را تهدید می کنند  انشاااله آنها این خواب را  به کور خواهند برد و حکومت اسلام و نظام مقدس پایدار و ماندگار خواهد شد.

,

ابراهیمی یادآور شد:  امروز بزرگترین خیانت به جهان اسلام  و مسلمین عالم توسط رژیم منهوس و خائن آل سعود صورت می گیرد که با هم پیمانی با کشور های امریکا ، اسرائیل و جهان غرب سیاست های ضد اسلامی و ضد انسانی را بر ملت های مظلوم و مسلمان منطقه با تعرض و تجاوز  روا می دارد.

,

امام جمعه موقت شهرستان سیریک ابراز کرد:  امروز اهمیت رعایت و توجه حجاب و عفاف بر همه  مردم ، مسئولان ، نهادها و سازمان ها بویژه دستگاههای فرهنگی که متولی اصلی مروج این ارزش در جامعه هستند بسیار واجب و لازم است تا در راستای نهادینه شدن و اصلاح وضعیت فعلی حجاب در جامعه تلاش و برنامه ای تاثیر گذار داشته باشند و بی تفاوت از کنار آن نگذرند.

,

این مسئول تصریح کرد: مواد مخدر امروز در جامعه یک بلای خانمانسوز برای خانواده ها در جامعه تبدیل شده و تنها وظیفه نیروهای انتظامی و نظامی نیست که با مواد مخدر مقابله کنند بلکه وظیفه مهمتر و سنگین تر بر دوش و عهده خانواده ها و دستگاههای فرهنگی است که هم جوانان و هم خانوادها را نسبت به آن و تربیت فرزندان خود اهتمام و توجه ای ویژه داشته باشند.

,

ابراهیمی تاکید کرد: کشور ایران اسلامی در جهان پیشتاز مقابله با مواد مخدر است و در این راه هم هزینه های بسیاری صرف کرده و هم نیروهای انسانی فراوانی قریب به سه هزار شهید در این راه تقدیم کیان و حراست از ارزش های اسلامی و خانوادهای ایران کرده است.

,

امام جمعه موقت شهرستان سیریک اضافه کرد: سوره حجرات را زیاد بخوانیم چون در این سوره اخلاق است و اگر  بخواهد کسی برای آشنایی با معارف اخلاق، معرفت ، حقوق اجتماعی و معارف دینی و اخلاقی برسد باید سوره حجرات را بخواند که بطور صریح و روشن بیان کرده است.

,

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این سوره برای همه انسان ها و بشریت است نه تنها مسلمانان و مومنین  بلکه برای همه بشریت و اجتماع است  همه فضیلت های انسان ها فقط به خاطر تقواست کسی که تقوا و توکل بر خدا و امید به خدا داشته باشد همیشه پیروز ، سعادتمند و عاقبت بخیر خواهد بود .

,

حجاب اسلامی باعث کاهش مشکلات اجتماعی می شود

, حجاب اسلامی باعث کاهش مشکلات اجتماعی می شود,

حجت الاسلام مختار صادقی امام جمعه موقت حاجی آباد در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته ،گفت: رعایت تقوای الهی و توکل کردن به خداوند متعال در تمام امور یکی از نکاتی که در این زمینه حائز اهمیت است و اگر انسان در تمام امور پشتوانه خودش را خداوند متعال بداند خداوند او را کفایت می کند.

,

وی بیان کرد: اگر انسان به خداوند توکل کند محبوبیت و عزت هم بین خداوند و هم بین خلق خدا بوجود میاد و سبب افزایش استقامت در مقابل دشمنان می شود و در مقابل دشمنان از خود اقتدار نشان می دهد و دارای افتخار هم می باشد چرا که وصل با خداست و ترسی به خود راه نمی دهد.

,

صادقی به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام بحث حجاب و عفاف است که سلامت جامعه در گرو حجاب و عفاف است و اگر حجاب بخاطر مسئولیت تکلیف شده برای انسان که خود به تنهایی اهمیت دارد.

,

امام جمعه موقت حاجی آباد تاکید کرد: ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه یکی از فواید حجاب اسلامی است و وقتی زنان جامعه ما با حجاب کامل اسلامی در جامعه حرکت می کنند یک وقار ، سنگینی و متانت حاکم بر امور روابط اجتماعی و یک آرامش روحی و روانی می شود.

,

صادقی با بیان اینکه جلوگیری از تحریک جنسی یکی دیگر از فواید حجاب و عفات است ، اظهار کرد: اگر انسان حجاب خود را رعایت نکند و وارد جامعه می شود نگاه های بسیاری به سمت و سوی او میل پیدا می کند و این از لحاظ اجتماعی جامعه بهم می ریزد .

,

وی بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف باعث کاهش تقاضای مد پرستی در خانم ها می شود وقتی چادر نباشد انواع مدها پوشیده می شود که هر کسی میخواهد پوششی داشته باشد بهتر از دیگری و با رنگ های متفاوت که این باعث بهم ریختن نظم جامعه می شود .

,

امام جمعه موقت حاجی آباد خاطر نشان کرد: حجاب اسلامی باعث کاهش بی بند و باری ، کاهش روابط جنسی، کاهش طلاق ، چشم چرانی ها ، قتل و...می شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه