اخبار داغ

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی:

دولت چاههای فاقد پروانه را تعیین تکلیف کند/ وزارت نیرو اهمال کرده است

دولت چاههای فاقد پروانه را تعیین تکلیف کند/ وزارت نیرو اهمال کرده است
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت:طبق مصوبه مجلس دولت باید به چاههای فاقد پروانه مجوز دهد که وزارت نیرو در این خصوص به وظیفه خود عمل نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی پورمختار در گفتگو با صبح الوند، با انتقاد از روند کاری وزارت نیرو در خصوص رسیدگی به چاه های فاقد پروانه افزود : طبق قانون مجلس در سال 89، دولت باید چاه های فاقد پروانه را تعیین تکلیف کند و به چاههایی که قبل از85 حفرشدند پروانه دهد  که این امر صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

محمد علی پورمختار با بیان اینکه متاسفانه وزارت نیرو این اقدام را درست اجرا نکرده است و شروع به مسدود کردن چاه ها کرده ، اضافه کرد: بطور مثال چاه زمین کشاورزی چندهکتاری را مسدود کرده  حتی  به محصولات آن نیز رحم نکردند .

,

 

,

وی ادامه داد: کمبود آب کشاورزی با پاک کردن صورت مسئله حل نمی شود و با مسدود کردن چاه مشکلی حل نخواهد شد.

,

 

,

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورز متمایل به کشت سنتی بوده که از اجداد خود فرا گرفته حتی ریسک اینکه آن را تغییردهد هم نمیکند.

,

 

,

وی با بیان اینکه آموزش به کشاورزان مهم ترین دغدغه می باشد ، خاطر نشان کرد: ما باید به او آموزش دهیم چه چیزی بکارد که پرسود بوده و نیازمند آب فراوان نباشد.

,

 

,

*مسئولین چه اقدامی برای کشاورزان انجام داده اند؟

, *مسئولین چه اقدامی برای کشاورزان انجام داده اند؟, *مسئولین چه اقدامی برای کشاورزان انجام داده اند؟,

پورمختار با بیان اینکه مسئولین چه کاری برای کشاورزان در این زمینه انجام دادند؟ اضافه کرد: چقدر آموزش دادند؟ چقدر موفق بودند؟آیا گفتن اینکه یک کیلو سیب زمینی هزار لیتر آب مصرف می کند کفایت می کند؟مهندسین مختلف کشاورزی در زمینه کاهش مصرف آب چه اقداماتی انجام دادند؟

,

 

,

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ اذعان کرد: در شهرستان بهار صنایع تبدیلی  وجود دارد یکی از سرمایه گذاران بهاری برای مجوزهایی که بعداز مدت ها گرفته این موضوع را پیگیری کرده  و متاسفانه کارخانه 250 میلیارد تومان بدهکار است که نیازمند کمک و همکاری دولت بوده چرا که تملک دیگر معنی ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ (روستای کوریجان، کردآباد، خلعت آباد، ویان و ...) زمینه اشتغال در کارگاه های بزرگ و کوچک فراهم است و بخش های مختلف در حال کار هستند.

,

 

,

*نیروی کار مجال آزمون و خطا ندارد

, *نیروی کار مجال آزمون و خطا ندارد, *نیروی کار مجال آزمون و خطا ندارد,

پورمختار با بیان اینکه مسئله اصلی عدم راهنمایی  و هدایت نیروی کارجوان می باشد، افزود: نیروی انسانی دیگر مجال آزمون و خطا ندارد چرا که در صورت خطا پولی که از بانک گرفته از بین رفته  و باید گفت دستگاه های متولی امر باید نیروی جوان را آموزش و مشاوره بدهند.

,

 

,

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در حوزه صنایع دستی و خانگی، معادن، دامداری، فرش مهربان، کشاورزی و صنایع وابسته حرفی برای گفتن داریم.

,

 

,

وی افزود: مصوب شد تا  یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه به اشتغالزایی در روستا داده شود، 5 هزار میلیارد تومان که نقد است و دولت نمی تواند بگوید نیست محقق نشده  و ان شاء الله سهم روستاییان مانیز داده شود.

,

 

,

*لالجین شهری شناخته شده در حوزه صنایع دستی است

, *لالجین شهری شناخته شده در حوزه صنایع دستی است, *لالجین شهری شناخته شده در حوزه صنایع دستی است,

پورمختار با بیان اینکه لالجین شهری شناخته شده در حوزه صنایع دستی است ، اظهار کرد: اگر گردشگری دنبال صنایع دستی باشد اسم لالجین را می بیند.

,

 

,

وی افزود: موزه لالجین غیر از بحث شهر جهانی است چون قبل از این شروع شده و پیش می رود منتهی بدلیل محدودیت بودجه عملیاتی نشده و باید  در کمیته برنامه ریزی شهرستان بودجه ای در نظر گرفته شود.

,

 

,

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ بر ایجاد زیرساخت  مناسب تاکید کرد و افزود: دبیرخانه دائمی شهر جهانی  در حال پیگیری است ، لالجین نیاز به هتل های مختلف و متعدد، فضاهای فرهنگی، رفاهی و تفریحی، داشته و الزامی به بودن اینها در داخل خود شهر نیست.

,

 

,

وی در پایان اظهار کرد: درگنج تپه یک مرکز بزرگ خدماتی و فروشگاهی در حال  ساخته شدن است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه