اخبار داغ

مداح اهل بیت(ع)اصفهانی تاکید کرد:

معرفت و اخلاص لازمه کار مداحان جوان و نوجوان تازه وارد به عرصه مداحی

معرفت و اخلاص لازمه کار مداحان جوان و نوجوان تازه وارد به عرصه مداحی
زراعتی شناخت، معرفت و اخلاص را لازمه مداحان جوان و نوجوان تازه وارد شده به عرصه مداحی دانست و افزود: مداحان جوان و نوجوان ابتدا باید شناخت و معرفت خودشان را بالا ببرند و پس از آن، به یکی از ابزارهایی که نیاز دارند این است که در این سرای، باید با اخلاص قدم بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛ اصغر زراعتی مداح و پیشکسوت عرصه مداحی اهل بیت(ع)در گفتگوی خبری، اولین ابزار مورد نیاز جوانان و نوجوانان پیرامون حضورشان در عرصه مداحی را، شناسایی هدف عنوان کرد و گفت: جوان هایی که می خواهند وارد عرصه مداحی و مدح و منقبت ائمه معصومین(ع) شنوند، اولین ابزاری که نیاز دارند این است که هدف را بشناسند و بدانند که برای چه بزرگوارانی(ائمه معصومین)می خواهند مداحی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مادحین,

وی شناخت، معرفت و اخلاص را لازمه مداحان جوان و نوجوان تازه وارد شده به عرصه مداحی دانست و افزود: مداحان جوان و نوجوان ابتدا باید شناخت و معرفت خودشان را بالا ببرند و پس از آن، به یکی از ابزارهایی که نیاز دارند این است که در این بخش، باید با اخلاص قدم بردارند.

,

وی گفت:جوان ها و نوجوان ها عشقشان مداحی اهل بیت(ع)باشد و مداحی برای آنها شغل قلمداد نشود.

,

این مداح اهل بیت(ع) در توصیه به مداحان جوان و نوجوان، مردمی بودن و ارتباط با مردم را از دیگر نکات لازم برای آنها در عرصه مداحی تصریح کرد و گفت:مداحان جوانان و نوجوان که وارد عرصه مداحی می شوند، مردمی باشند، یعنی این که بتوانند با مردم کوچه و بازار و مستمع هایشان ارتباط برقرار کنند، چه از باب اینکه جذب تعدادی از جوان ها را داشته باشند و چه اینکه در جلسات با مردم ارتباط برقرار کنند.

,

این پیشکسوت عرصه مداحی شفاعت اهل بیت(ع) را مزد مداحی مداحان دانست و اظهار کرد: بعضی از مسائل که کمتر به آنها پرداخته می شود این است که مداحان جوان برای خود اهل بیت(ع) بخوانند و انگیزه مالی نداشته باشند.

,

عضو فعال مجمع الذاکرین اصفهان در ادامه مطرح کرد: مداحی اگر چشمش به دست بانی باشد که پاکتی را به او بدهند، قافیه را باخته است.

,

به گفته وی، اگر از خود ائمه معصومین(ع)، چشم امیدشان چه از نظر معنوی و شفاعت یعنی مزد مداحی آنها، شفاعت اهل بیت(ع) باشد و در مسائل مادی نیز از خود اهل بیت(ع)بگیرند، هرچه بخواهند به آنها می دهند.

,

وی در توصیه آخر به مداحان جوان و نوجوان، احترام به پیرغلامان و رعایت ادب را نکته ای مهم در حوزه مداحی آنها عنوان کرد و گفت: مداحان جوان و نوجوان عزیز رعایت ادب را داشته باشند و به پیرغلامان و پیشکسوتان احترام بگذارند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه