اخبار داغ

یادداشت؛

طوفانی که دو قطبی سازی های دولت ایجاد می کند

طوفانی که دو قطبی سازی های دولت ایجاد می کند
دو قطبی سازی های دولت و توجه به حاشیه به جای متن، جامعه ایرانی را دچار مشکلات عدیده ای می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; سید حسینی در یادداشتی نوشت،توجه به حاشیه بجای متن، تمرکز بر موارد دسته چندم بجای موارد اولویت دار و دور زدن مطالبات و خواسته های جامعه و رهبری با مانور بر روی دوقطبی های کاذب و تشدید آن، راهبردی است که هر چه بیشتر ادامه دار باشد آنچه درو خواهد شد طوفان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

امروز با شرایط حساس منطقه ای و بین المللی، صدای واحدی که باید از کشور به گوش برسد و در برابر زیاده خواهی ها و دست اندازی های دشمن قد علم کند، به اولویت دسته چندم تنزل کرده و بجای آن پیگیری چرایی لغو کنسرت و عوض کردن جای سوال کننده و پاسخگو به راهبردی برای دولتی تبدیل شده که نتوانسته آنچنان که باید و شاید برنامه های اقتصادی خود را به پیش ببرد.

,

 تعطیلی دومینو وار شرکت های تولیدی و صنعتی، ورود شرکت های خارجی با سابقه نه چندان مطلوب به صنعت نفت و پتروشیمی ایران و همین اواخر تحریم شرکت ها و شخصیت های ایرانی ومصادره بنیاد علوی توسط آمریکا کارنامه ای برای دولت بجای نگذاشته تا بخواهد از آن دفاع کند.

,

 قرار داد جدیدی که با شرکت توتال فرانسه به امضا رسیده دقیقا در ورای همین حاشیه سازی ها صورت گرفته است. شرکت توتال در حالی وارد ایران شده و قرارداد امضا می کند که اولا در برابر خود ایران و تعهداتی که سالهای گذشته نسبت به ما داشته سابقه درخشانی ندارد و ثانیا این شرکت به دلیل آنچه که خبرگزاری های بین المللی رشوه به مسئولین دولتی در کشور مالت و اقداماتی مشابه با قراردادهای منعقده با عراق زمان صدام و همچنین ایتالیا عنوان می کنند و همچنین اتهامات برده داری واستثمار کارگران میانماری به بهانه ساخت لوله های نفتی، تحت پیگرد قانونی است. احتمالا دولت در پس این قراردادها نه به دنبال رونق و توسعه که به دنبال تکمیل پازل اتصال به غرب و توسعه با محوریت کشورهای غربی است.

,

لازم است به یاد بیاوریم که همین دو شرکت فرانسوی پژو و توتال که امروز دولت با عنوان سرمداران و پیشتازان سرمایه گذاران خارجی در پسا برجام از آنها یاد می کند، در زمان دبیری جناب روحانی بر شورای عالی امنیت ملی با بهانه های واهی و توسل به تحریم ها تمام مناسبات خود با ایران را رها کرده و علاوه بر اینکه تعدات خود را انجام ندادند و منجر به وارد آمدن خسارت به ایران شدند، به دلیل ضرر و زیان اقتصادی نیز از ایران شکایت کردند.

,

این شرکت های بد سابقه اروپایی جدای از اینکه سابقه درخشانی در به سرانجام رساندن تعهدات خود ندارند، در حالی برای سالهای طولانی و با سودهای هنگفت وارد پروژه های حیاتی و بزرگ ایران می شوند که پیمانکاران داخلی با قیمت ارزانتر و کارآمدتر می توانستند این پروژه ها را انجام دهند و با ورود این پیمانکاران، فعالان ایرانی بازار را از دست رفته دیده و در ادامه به تعدیل نیروی کار به دلیل نبود بازار فعالیت دست خواهند زد.

,

در واقع ورود این شرکت ها نه تنها منابع طبیعی و داشته های خدادادی ما را به غارت می برد بلکه منجر به رشد بیکاری و عدم کسب تجربه پیمانکار داخلی در امور توسعه ای و زبر بنایی شده و قطعا در آینده نیز نمی توانند با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه