اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

بیشترین اهمیت حجاب به دلیل حفظ امنیت و سلامت روحی است

بیشترین اهمیت حجاب به دلیل حفظ امنیت و سلامت روحی است
کارشناس مذهبی گفت: پوشش برای زنان از مردان به مراتب ضروری تر است و بیشترین اهمیت حجاب به دلیل حفظ امنیت و سلامت روحی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه شریف کارشناس مذهبی از قم در گفتگو با سرایان بیدار، گت: اغلب می شنویم چرا باید زنان به خاطر تحریک نشدن مردان و اذیت نشدنشان حجاب داشته باشند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

وی افزود: همه ی ما اگر به پیچیدگی های خلقت و آفرینش عمیق شویم قطعا به وجود خالقی یگانه و منحصر به فرد و در نهایت وجود فرستاده ها و دفترچه ی راهنمایش ایمان می آوریم؛ در حرف ها و نوشته های این راهنماها قانونی از سمت خدا به نام حجاب به چشم می خورد که امری واجب و بدون استثنا است و برای همه باید اجرا شود اما شیوه ی آن در مورد دو جنس مرد و زن متفاوت است اما چیزی که مشخص است جلوگیری از جلب توجه نامحرم است و اگر پوششی صورت گیرد که باعث جلب توجه و نگاه نامحرم شود، امری حرام بوده و گناه بزرگی محسوب می شود و فرقی ندارد راجع به یک مرد باشد یا یک زن.

,

کارشناس مذهبی با بیان این که چرا این گونه است؟ اظهار کرد: قوه ی تمایل مردان به زنان اغلب بزرگترین قوه ی ذاتی و فردی شان محسوب می شود و از هر دکتر و روانشناسی که بپرسید این را تایید می کند که این قوه در مردان به شدت قدرتمند تر از زنان است و همه ی ما خوب می دانیم که دختران و زنان لطافت ها و جذابیت هایی دارند که جنس دیگر از آن محروم است.

,

شریف اضافه کرد: همین مسئله سبب می شود مردان به زنان تمایل بیشتری داشته و به همین دلیل زنان در امر پوشش از مسئولیت بیشتری برخوردارند اما باز به این پرسش می رسیم که یعنی زنان باید به خاطر مردان حجاب داشته باشند تا تحریک نشوند؟ چرا پوشش امری اختیاری نیست؟ چرا هرکس نباید سرش در زندگی خودش باشد؟

,

وی گفت: خانومی را تصور کنید که با پوششی برهنه و خراب وارد جامعه می شود؛ دو دسته از مردان با این زن رو به رو می شوند؛ مردان متاهل و مردان مجرد که هر یک نیز به دو بخش مقید و با وجدان و بخش دیگر، بی پروا و گاها هوس ران دسته بندی می شوند.

,

کارشناس مذهبی افزود: حالا خودتان را بگذارید جای مردان متاهل با وجدان، آن هم با توجه به موضوع منحصر به فردی زنان که آن بالا حرفش را زدم، چه افکاری به ذهنتان ورود می کند؟

,

شریف بیان کرد: آیا می توانید ورود هر گونه فکری را کنترل کنید؟ آیا آشفته و پریشان نمی شوید؟ به مرور ذهنتان دست به قیاس این گونه زنان با زن خود نمی زند؟ و البته این مسئله در مورد مردان جوان گاه حادتر هم می شود زیرا مردان متاهل با وجود آن افکار گناه آلودی که امکان ورودش به ذهنشان وجود دارد، همراهی را کنارشان دارند اما مردان مجرد با وجدان و حتی مذهبی قرار است چگونه با این مسئله کنار بیایند؟ و آیا جامعه ای که افرادش که می توانند مفید باشند ذهن و روحشان مدام درگیر این جور مسائل شود و آرامش و تعقل را از آن ها بگیرد می تواند پیشرفت کند و به جلو حرکت کند؟

,

وی تصریح کرد: آیا سلامت زندگی زنان و فرزندان آن مردان متاهل تضمین شده است؟ حال می رویم سراغ دسته ی بعدی مردان متاهل و مجرد بی پروا، واکنش ذهن آنان چگونه خواهد بود؟ آیا هیچ تمایلی به کنترل کردن افکار کثیف خود دارند؟ آیا امکان ورود هیچ گونه فکر پلیدی به ذهنشان نیست؟  و حال با برهم انبوخته شدن این افکار آیا امنیت زنان و دخترانی که در طول روزمره، در محل کار، مغازه و هر نقطه ی دیگری با آنان برخورد می کنند تضمین شده است؟ و حتم دارم لازم نیست راجع به زندگی و آرامش روانی و اجتماعی زنان و فرزندان مردان متاهل بی پروا و زنان و دختران خانوادگی مردان مجرد حرفی بزنم.

,

کارشناس مذهبی افزود: سئوال خواهید کرد چرا پس در کشورهای غربی این گونه نیست؟ چرا آنجا آن همه آزادی هست و هیچ مشکلی هم نیست؟ پس بهتر است به انگلیسی در مرورگر و اینترنت جست و جو کنید: ده کشور با بیشترین آمار تجاوز، و ببینید که در سایت های معتبر و غیرمعتبرشان نام چه کشور هایی به چشم می خورد: آمریکا ، انگلیس ، سوئد ، نروژ ، دانمارک و ...

,

شریف افزود: یا در یوتیوب و مروگر کلیپی را ببینید که در آن اوباما به تجاوز و تلاش برای تجاوز یک پنجم از آمریکایی های می گوید، یا حتی کلیپی گزارشی را ببینید که خبرنگار بی بی سی به آمار وحشتناک خشونت های جنسی در اروپا اشاره می کند و در آپارات هم فیلمش هست.

,

وی تاکید کرد: آیا نمی بینید بیشترین اهمیت و وجوب حجاب به خاطر حفظ امنیت و سلامت روحی شما و دیگر هم شکلان شماست؟ آیا ارزش و جایگاه خاص خود در نزد خدا را درک می کنید؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه