اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد؛

گناهانی که باعث مسخ شدن انسان در روز قیامت می شود

گناهانی که باعث مسخ شدن انسان در روز قیامت می شود
حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد شایعه ساز، حرام خوار، قاضی ناعادل، متکبر، عالم بی عمل، همسایه آزار، خبرچین، عیاش و رباخوار را کسانی معرفی کرد که به صورت مسخ شده در قیامت محشور خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرخور؛ امام جمعه خور، شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق در جوار امامزاده سید داود (ع) با اشاره به موضوع مسخ شدن انسان ها گفت: مسخ شدن چهره یکی از عذاب های الهی است که هم در دنیا و هم در آخرت می تواند اتفاق بیوفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرخور,

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مهدی نژاد افزود: گروهی از مسیحیان وقتی زرق و روزی حضرت مریم را به سخره گرفتند به صورت بوزینه و خوک در آمدند.

,

وی مسخ شدن در قیامت را به 10 صورت عنوان کرد و افزود: انسان در قیامت با توجه به خصوصیات و رفتار به شکل های مختلفی محشور می شوند، شب اول قبر برای همه وجود دارد و همه پاسخگوی اعمال خود خواهیم بود.

,

استاد درس اخلاق شایعه سازها را اولین گروهی عنوان کرد که در قیامت مسخ شده محشور می شوند و افزود: شایعه سازها چیزهایی که واقعیت ندارد را منتشر می کنند، مصداق شایعه ساز امروز در فضای مجازی بسیار وجود دارد، این افراد به صورت میمون در می آیند.

,

وی حرام خوارها را دیگر گروهی که مسخ شده محشور می شوند معرفی کرد و افزود: حرام خواری جنبه های زیادی دارد، چه از راه دزدی، چه پرداخت نکردن زکات و خمس  همه مصداق حرام خواری است که این افراد به صورت خوک ظاهر می شوند.

,

حجت الاسلام مهدی نژاد افزود: دسته سوم قاضی ای است که به عدالت قضاوت نکند، این فرد در روز قیامت نابینا و کور محشور خواهد شد، نابینا بودن در روز قیامت ثمره نادیده گرفتن آیات قران نیز هست.

,

وی کر و لال شدن را صورت انسان های مغرور و کسانی که در زمین با غرور و تکبر قدم بر می دارند و خود را برتر از دیگران می دانند عنوان کرد و افزود: عالم بی عمل گروه دیگری است که مسخ شده محشور می شود، عالم شامل همه می شود، کسی که آن چه را می داند و عمل نکند همان عالم بی عمل است، این افراد به صورت کسی که در حال جویدن زبان خود است محشور می شود.

,

امام جمعه خور همسایه آزاری را از دیگر گناهانی که باعث مسخ شدن می شود عنوان کرد و گفت: زن و شوهری که درخانه دعوا می کنند و باعث اذیت همسایه می شوند، آزار و اذیت های صوتی و غیره در حالی که دست و پا بریده است محشور می شود.

,

وی ادامه داد: خبرچینان، کسانی که حرفی از کسی بشنوند و برای دیگران بازگو کنند، اینان کسانی هستند که به شاخه هایی از آتش آویخته می شوند.

,

استاد حوزه و دانشگاه انسان های عیاش و خوش گذران را محشور شده شکل به بد تر از مرداری معرفی کرد که نمی توان بوی تعفن او را تحل کرد و افزود: نهمین گروه مستکبرانی هستند که به یاد فقرا نیستند و همه را از خود کوچکتر و ضعیف تر می بیند. همه را نوکر خود حساب می کند، این ها در پوششی از آتش محشور می شوند.
وی تصریح کرد: آخرین گروهی که مسخ شده در روز قیامت محشور می شوند رباخواران هستند که دنبال سود پول و نزول خواری هستند و به صورت واژگون محشور می شوند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه