اخبار داغ

لوبیا سبز یکصد سانتی در لاهیجان +عکس

لوبیا سبز یکصد سانتی در لاهیجان +عکس
لوبیای سحرآمیز نام داستان و کارتونی بود در دوارن کودکی دهه شصتی ها اما پرورش لوبیای یک متری در لاهیجان این داستان تخیلی را تا حدودی به حقیقت مبدل ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، لوبیا سبز با نام علمی (Phaseolus vulgaris)گیاهی است از خانواده باقلائیان (Fabaceae)، که بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی اشباع می‌باشد، لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، برای ساختن استخوان‌هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین K۱، پروتئین استئوکلسین (پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می‌سازد. لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند، مفید است. لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین A (از نوع بتاکاروتن) و همچنین ویتامین C، می‌باشد. این دو ماده مغذی، آنتی اکسیدان‌هایی مهم هستند که به کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن کمک می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

لوبیا سبز منبعی غنی از ویتامین C، ویتامین K،منگنز، ویتامین A، فیبر، پتاسیم، فولات، آهن،منیزیم، ویتامین B۱، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین،امگا۳ و نیاسین است. منیزیم و پتاسیم با همکاری هم به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. همچنین فیبر که در لوبیا سبز موجود می‌باشد باعث کاهش فشار خون می‌گردد.لوبیا سبز از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می‌کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن سلول‌های روده را از تخریب توسط رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. فولات موجود در لوبیا سبز نیز از تخریب DNA و تغییر سلول‌های روده پیش گیری می‌کند. لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرن بسیار مؤثر است.

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه