اخبار داغ

اظهارات علمای اهل سنت در خصوص حج؛

حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند/مناسک حج با برائت از مشرکین مفهوم حج نبوی پیدا می کند

حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند/مناسک حج با برائت از مشرکین مفهوم حج نبوی پیدا می کند
علمای اهل سنت هرمزگان با تاکید بر حضور پرشور در مناسک حج ابراهیمی اظهار کردند:حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛ علمای اهل سنت هرمزگان با تاکید بر حضور پرشور در مناسک حج ابراهیمی اظهار کردند:حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حج پنجمین رکن اسلام است

, حج پنجمین رکن اسلام است,

شیخ محمد الهامی امام‌جمعه موقت اهل سنت روستای گامبرون قشم، با اشاره به اهمیت حج گفت: حجی که با اخلاص و از روی دینداری و قربت الی اله باشد و مورد قبول احدیت قرار گیرد جزا و پاداش خیری جز بهشت ندارد.

,

وی حج را پنجمین رکن از ارکان اسلام برشمرد و اظهار کرد: حج یک عبادت مهم و ویژه است چرا که در آن هم عبادت بدنی و هم عبادت مالی وجود دارد که در سایر عبادات اسلامی چنین وجود ندارد و تنها یکی از این دو درآنها هست.

,

الهامی با بیان اینکه برای هرشخص مسلمانی که استطاعت مالی دارد واجب است که حج خانه خدا را به جا بیاورد،افزود:  نبی مکرم اسلام(ص) حجاج و عمره گذاران را در ردیف رزمندگان اسلام که با کفر میجنگند قرار می دهد و در حدیثی به این مضمون می‌فرمایند: رزمندگان در راه خدا و حجاج و عمره گذران دعایشان مورد عجابت پروردگار قرار می‌گیرد.

,

امام‌جمعه موقت اهل سنت روستای گامبرون قشم تصریح کرد: حج یک سفر معنوی، عبادی و سیاسی است که با همه اقوام و مذاهب آشنایی پیدا می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه در گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای مسلمانان و امت اسلامی وجود دارد،گفت: هر حاجی در موقع لمس حجر‌الاصود مثل این است که با خداوند تجدید بیعت می‌کند.

,

الهامی تصریح کرد: در صحرای عرفه عظمت خداوند دیده می‌شود که تاجر و فقیر و گدا و ثروتمند همه با یک لباس و با یک دعا به سوی خدا دست دعا و نیایش دراز می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه سرزمین عرفه یاداور صحرای محشر است، خاطرنشان کرد: ما که به عنوان حاجی و زائر بیت‌اله الحرام به این مکان ورود پیدا می کنیم باید از هر جای آن عبرت و پند و اندرز بگیریم که جای جای آن قدمگاه پیامبر و صحابه و اهل‌‎بیت است.

,

 

,

حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند

, حجاج ایرانی در گردهمایی جهانی حج حامل پیام انقلاب باشند,

شیخ محمدصدیق فهیمی،عضو شورای روحانیت بندرعباس با بیان اینکه هر حاجی ایرانی باید حامل پیام انقلاب باشد گفت: باید در نشست ها و گفت‌وگوهای با زائران دیگر کشورها از دستاوردهای نظام و ایستادگی کشور در برابر استکبار جهانی سخن گفت و امروز مسلمانان کشورهای مختلف ایران را به ایستادگی در برابر استکبار می‌شناسند.

,

وی اظهار کرد: با عنایت به اینکه ما در سفر حج سفیر جمهوری اسلامی هستیم باید مسائل اخلاقی و توصیه های دینی را رعایت کنیم و نمایندگان خوبی برای نظام باشیم.

,

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه در این سفر باید تحمل و صبوری را پیشه کنیم،تصریح کرد: زائران ایرانی باید اخلاق ایرانی و اسلامی خود را به رخ دیگر مسلمانان بکشند و در تقوا و اخلاق از دیگران برتری بجویند.

,

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرعباس با تاکید بر حضور حجاج در مراسم براعت از مشرکین خاطرنشان کرد: مسلمانان باید مشکلات خود را خودشان حل کنند و نگذارند مستکبرین عالم برای آنها تصمیم بگیرند.

,

 

,

مسئولان حج سفارشات حکیمانه رهبری را سرلوحه کار قرار دهند

, مسئولان حج سفارشات حکیمانه رهبری را سرلوحه کار قرار دهند,

شیخ حسین بازماندگان، عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر و امام‌جمعه اهل سنت بندرپل با تاکید بر حضور حجاج ایرانی در مناسک حج ابراهیمی اظهار کرد: حج رها شدن از نفس خود و رسیدن به وصال جانان است و باید حج گذاران وکسانی که توفیق تشرف به حج را پیدا می کنند حج را به طور حقیقی درک نمایند تا معنویت و نورانیت آن را کسب کنند.

,

وی با بیان اینکه حج برای حج گذار تولدی جدید است، تصریح کرد: دست اندرکاران حج و روحانیون محترم کاروان ها نسبت به آگاهی زائران خانه خدا اهتمام ویژه بفرمایند و توفیق یافتگان به حج را از اسرار حج مطلع نمایند.

,

امام جمعه اهل سنت بندرخمیر تاکید کرد: هدف از طواف و حضور در منی، عرفات،مزدلفه و مشاعر به رخ کشیدن قدرت و اتحاد مسلمین به کفار و معاندین و مخالفین اسلام است.

,

بازماندگان با بیان اینکه در این سفر حج گذار باید به معرفت و شناخت الهی دست بیابد،گفت: حاجی باید باعقل و شعور کامل آرزوی قدرت و شوکت برای اسلام نماید و از شرک و مشرکین برائت جوید.

,

مناسک حج با برائت از مشرکین مفهوم حج نبوی پیدا می کند

, مناسک حج با برائت از مشرکین مفهوم حج نبوی پیدا می کند,

وی با بیان اینکه حج بدون برائت معنا و مفهوم حج نبوی را پیدا نمیکند،افزود: اگر در فتح مکه نبی مکرم اسلام(ص) بت‌ها را شکست و نابود نمود و کعبه را از وجود بت‌های سنگی پاک و مطهر گرداند امروزه و در این عصر هم ما موظفیم ضمن انجام مناسک حج همانطور که در حق و شان آن خانه الهی است خرافات، شرک و بدعات را بکلی از قلبهایمان پاک کنیم.

,

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر خاطرنشان کرد: اگر روحانیون محترم حج سفارش های حکیمانه مقام معظم رهبری را سرلوحه کارشان قرار دهند یقینا خواهند توانست معنویت واقعی حج را به زائران محترم انتقال دهند و روحانیان محترم حج و همکاران عزیز سعی داشته باشند مناسک و احکام حج را با اهتمام ویژه به زائران آموزش دهند و مد نظر داشته باشند که حاجی پس از سالیان سال موفق به حضور شده است و باید توفیق تشرف را به آنها یاد آوری نموده تا اوقات حضور خودشان قیمتی و مغتنم بشمارند.

,

اعمال حج لطف الهی برای بنی ادم است

, اعمال حج لطف الهی برای بنی ادم است,

شیخ محمدصالح امینی امام‌جمعه اهل‌سنت طبل قشم گفت: خداوند هیچ عملی را بر انسان فرض و واجب قرار نداده مگر اینکه خیر و ثواب بالایی برای آن در نظر گرفته است.

,

وی با اشاره به فرض شدن حج برای مسلمانان اظهار کرد: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و اجرای احکام و اعمال حج لطف الهی برای بنی ادم است.

,

عضو شورای روحانیت قشم با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) گفت: در حجه الوداع دو نفر خدمت پیامبر مشرف شدند و از ثواب حج پرسیدند و پیامبراکرم(ص) به این مضمون فرمودند هر قدمی که از منزل تا خانه خدا قدم بر میدارید یک ثواب است و در تمام اعمال حج ثواب های بیشماری وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه