اخبار داغ

برادر شهید رکن آبادی:

با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم فاجعه منا عمدی بود

با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم فاجعه منا عمدی بود
در گفتگوی مشروح با مرتضی رکن آبادی، برادر سفیر شهید منا، غضنفر رکن آبادی، انتظارات خانواده های شهدای منا از دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین زوایای مختلف فاجعه جانکاه سرزمین منا در حج تمتع سال ۹۴ بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل، فاجعه جانکاه منا در حج تتمع سال ۹۴ موجب اندوه بزرگ جهان اسلام شد که ۸۰۰۰ تن از حجاج بیت الله الحرام و ۴۶۱ زائر ایرانی در حین انجام مناسک حج و در لباس احرام به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  ائل, ، فاجعه جانکاه منا در حج تتمع سال ۹۴ موجب اندوه بزرگ جهان اسلام شد که ۸۰۰۰ تن از حجاج بیت الله الحرام و ۴۶۱ زائر ایرانی در حین انجام مناسک حج و در لباس احرام به شهادت رسیدند.,

بی تدبیری و سومدیریت رژیم آل سعود در این فاجعه بر همگان روشن بود و این رژیم حتی یکبار هم بخاطر این جنایت انسانی نسبت به میهمانان الهی از جهان اسلام عذرخواهی نکرد.

,

اکنون بعد از حدود دوسال از این ضایعه دردناک، خانواده های شهدای منا خواستار عملیاتی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقوق شهدا و محکومیت آل سعود در محافل بین المللی هستند.

,

در خصوص این موضوع گفتگویی با مرتضی رکن آبادی، برادر سفیر سابق ایران در لبنان (شهید غضنفر رکن آبادی) که یکی از شهدای این فاجعه بود؛ داشتیم که  مشروح آن بشرح ذیل می باشد:

,

 

,

چیزی جز انفعال و سکوت از سوی دستگاه های مسئول ندیده ایم

, چیزی جز انفعال و سکوت از سوی دستگاه های مسئول ندیده ایم, چیزی جز انفعال و سکوت از سوی دستگاه های مسئول ندیده ایم,

تا چه اندازه مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی و قضایی در خصوص پیگیری فاجعه منا محقق شده است؟

, تا چه اندازه مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی و قضایی در خصوص پیگیری فاجعه منا محقق شده است؟, تا چه اندازه مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی و قضایی در خصوص پیگیری فاجعه منا محقق شده است؟,

از زمان رخداد فاجعه منا و یا بهتر بگویم جنایت منا تا به امروز چیزی جز انفعال و سکوت از سوی دستگاه های مختلف از سازمان حج و زیارت گرفته تا دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجه ندیده ایم. اگر موضع گیری سرسختانه و کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود؛ به جرات می گویم مدعیان امروز حتی نمی توانستند پیکر یک شهید را تحویل بگیرند که ریاست محترم وقت سازمان حج و زیارت در مصاحبه هایی که در صداوسیما و خبرگزاری ها داشته اند تلویحا یه این امر تصریح داشته اند.

,

رهبر معظم انقلاب در نخستین روزهایی که این جنایت در منا رخ داد چند مطالبه را مطرح کرده اند:

,

۱. پذیرش مسئولیت این فاجعه از سوی سعودی ها

,

 ۲.تشکیل کمیته حقیقت یاب

,

۳. عذرخواهی سعودی ها از ملت های مسلمان

,

۴. احقاق حقوق شهدای مظلوم منا و خانواده های آنان

,

 و ...

,

متاسفانه هیچ یک از دستگاه ها و بویژه سازمان حج و زیارت و دستگاه سیاست خارجه که وظیفه پیگیری این موارد را دارند هیچ گونه توفیقی در این زمینه نداشته اند.

,

البته بنده معتقد هستم مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت از ظرفیت های خود برای تحقق مطالبات به حق مقام معظم رهبری که بدون شک منطبق بر مطالبات خانواده های شهدای مظلوم منا می باشد استفاده نکرده است و صریحا باید اعلام کنم که همین اواخر که با برخی از نمایندگان مجلس در این باره گفتگو می کردم از بسیاری از جزییات مهم در این باره بی اطلاع بودند. تا آنجا که بنده می دانم قوه قضاییه هم می توانست از ظرفیت های خود به نحو بهتری در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری استفاده کند و اصولا پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در  خصوص جنایت منا چیزی نیست تنها که به عهده یک قوه باشد.

,

 

,

پاسکاری وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت در پاسخگویی به مطالبات خانواده شهدای منا

, پاسکاری وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت در پاسخگویی به مطالبات خانواده شهدای منا, پاسکاری وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت در پاسخگویی به مطالبات خانواده شهدای منا,

 اقدامات وزارت خارجه و متولیان حج  را در خصوص مطالبات شهدای منا در مجامع بین المللی اعم از محکومیت آل سعود و یا استیفای حقوقی مثل دیه چگونه ارزیابی می کنید.

,  اقدامات وزارت خارجه و متولیان حج  را در خصوص مطالبات شهدای منا در مجامع بین المللی اعم از محکومیت آل سعود و یا استیفای حقوقی مثل دیه چگونه ارزیابی می کنید.,  اقدامات وزارت خارجه و متولیان حج  را در خصوص مطالبات شهدای منا در مجامع بین المللی اعم از محکومیت آل سعود و یا استیفای حقوقی مثل دیه چگونه ارزیابی می کنید.,

تا آنجا که من اطلاع دارم در این قضیه کسی مسئولیت نپذیرفته است. سازمان حج و زیارت اعلام می دارد که ما تنها وظیفه بردن حجاج و زائران را به خارج از کشور داریم و اگر مشکلی ایجاد شود وزارت امور خارجه و سیستم کنسولی باید پاسخگو باشد و از طرف دیگر مسئولان وزارت خارجه نیز اعلام می کنند که سازمان حج و زیارت که این زائران را به خارج از کشور برده است خود باید پاسخگو باشد. دستگاه های مختلف بجای متمرکز کردن انرژی خود برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب به پاسکاری در خصوص موضوع روی آورده اند.

,

وزارت خارجه گفت تضمینی برای محکومیت آل سعود وجود ندارد

,

آنچه که وزارت امور خارجه در نهایت اعلام کرده است این است که با توجه به قراردادهای موجود بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و همچنین معاهدات بین المللی در این زمینه هیچ گونه تضمینی برای محکومیت سعودی ها در مجامع بین المللی و احقاق حقوق شهدای مظلوم منا وجود ندارد.

,

در مذاکرات حج، پیگیری جنایت منا در حاشیه قرار داشت

, در مذاکرات حج، پیگیری جنایت منا در حاشیه قرار داشت, در مذاکرات حج، پیگیری جنایت منا در حاشیه قرار داشت,

 گاها مشاهده شده که در پاسخ به پیگیری های خانواده معزز شهدای منا و مسجدالحرام سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید مساله را به گردن همدیگر می اندازند و از مسئولیت شانه خالی می کنند؛ به نظرتان دلیلش چیست؟

,  گاها مشاهده شده که در پاسخ به پیگیری های خانواده معزز شهدای منا و مسجدالحرام سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید مساله را به گردن همدیگر می اندازند و از مسئولیت شانه خالی می کنند؛ به نظرتان دلیلش چیست؟,  گاها مشاهده شده که در پاسخ به پیگیری های خانواده معزز شهدای منا و مسجدالحرام سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید مساله را به گردن همدیگر می اندازند و از مسئولیت شانه خالی می کنند؛ به نظرتان دلیلش چیست؟,

اگر بخواهیم ریشه ای به این سوال پاسخ دهیم علت واقعی این پاسکاری ناتوانی سازمان هایی است که در این مقوله مسئول هستند. من از شما می خواهم فقط یک پیگیری ساده بفرمایید و ببینید که در این خصوص چند مکاتبه با سازمان های بین المللی شده است و چه نتایجی حاصل شده است. حتی در مذاکرات حج موضوع جنایتی که در منا رخ داد کاملا یک بحث حاشیه ای بود چرا که اگر این بحث بطور جدی مطرح شده بود نباید روی خون عزیزان ما پا گذاشته می شد.

,

تاکنون جهت پیگیری این موضوع به کدام نهادهای ملی و یا حتی بین المللی مراجعه کردید و نتایج آن چه بود؟

, تاکنون جهت پیگیری این موضوع به کدام نهادهای ملی و یا حتی بین المللی مراجعه کردید و نتایج آن چه بود؟, تاکنون جهت پیگیری این موضوع به کدام نهادهای ملی و یا حتی بین المللی مراجعه کردید و نتایج آن چه بود؟,

سازمان های مختلفی از خانواده های شهدای مظلوم منا چندین بار وکالت گرفتند تا در دادگاه های بین المللی علیه سعودی ها اقامه دعوا کنند اما هیچ یک از آنها تاکنون به ثمر نرسیده است. اصولا پیگیری این موضوع در دادگاه ها و مجامع بین المللی وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه با پشتیبانی قوه مقننه و قوه قضاییه است که خانواده های بسیاری به این نهادها مراجعه کرده اند اما تا به امروز نتیجه ای نگرفته اند.

,

با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم فاجعه منا عمدی بود 

, با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم فاجعه منا عمدی بود , با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم فاجعه منا عمدی بود ,

به نظرتان غرض رژیم آل سعود از فرافکنی و عدم پاسخگویی به جهان اسلام علی الخصوص جمهوری اسلامی چیست؟

, به نظرتان غرض رژیم آل سعود از فرافکنی و عدم پاسخگویی به جهان اسلام علی الخصوص جمهوری اسلامی چیست؟, به نظرتان غرض رژیم آل سعود از فرافکنی و عدم پاسخگویی به جهان اسلام علی الخصوص جمهوری اسلامی چیست؟,

بنده با اتکا به شواهد و مدارک موجود معتقدم که آنچه در منا رخ داد عمدی بود؛ همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز از قول کارشناسان به احتمال این امر نیز تصریح داشته اند. شکست های پی در پی رژیم آل سعود از جمهوری اسلامی ایران و انفعال آنها در برابر پیروزی ها و موفقیت های مکرر جمهوری اسلامی در منطقه کینه و بغض آنها را به حدی رساند که این گونه از حجاج محرم جمهوری اسلامی انتقام بگیرند. رژیم شجره خبیثه ملعونه سعودی بجای فرافکنی درباره این موضوع کافیست تصاویر دوربین های منا را در اختیار افکار عمومی دنیا و کارشناسان قرار دهد.

,

آنهایی که داغ سیلی بر صورت دستفروش گیلانی را حس می کنند؛ چرا چکمه گذاشتن برگلوی حاجی محرم ایرانی را حس نمی کنند

,

اصلی ترین خواسته خانواده های معزز شهدای منا در مقطع کنونی چیست؟

, اصلی ترین خواسته خانواده های معزز شهدای منا در مقطع کنونی چیست؟, اصلی ترین خواسته خانواده های معزز شهدای منا در مقطع کنونی چیست؟,

خواسته های خانواده های شهدای مظلوم منا دقیقا همان مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص جنایت منا داشته اند؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. امروز نزدیک به دو سال از این جنایت هولناک می گذرد و خانواده ها و بازماندگان هنوز گرفتار این کابوس عذاب آور هستند؛ اما نمی دانم آنهایی که داغ سیلی بر صورت دستفروش گیلانی را حس می کنند و از او دعوت دلجویی می کنند چرا چکمه گذاشتن برگلوی حاجی محرم ایرانی را در سرزمین سوزان منا را حس نمی کنند. چرا با  ما همدردی نکردند؟

,

عدم حضور ایران در کمیته حقیقت یابی که سعودی ها ادعا می کنند تشکیل داده اند؛ چیست و آیا می توان گفت این عدم حضور کارشناسان ایرانی از ضعف پیگیری طرف ایرانی بوده یا غرض سعودی ها؟

, عدم حضور ایران در کمیته حقیقت یابی که سعودی ها ادعا می کنند تشکیل داده اند؛ چیست و آیا می توان گفت این عدم حضور کارشناسان ایرانی از ضعف پیگیری طرف ایرانی بوده یا غرض سعودی ها؟, عدم حضور ایران در کمیته حقیقت یابی که سعودی ها ادعا می کنند تشکیل داده اند؛ چیست و آیا می توان گفت این عدم حضور کارشناسان ایرانی از ضعف پیگیری طرف ایرانی بوده یا غرض سعودی ها؟,

بنظرم این سوال را باید از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه بپرسید.

,

 

,

مهم نیست که او الان زنده باشد یا خیر ؛ مهم این است که راهش پر رهرو است

, مهم نیست که او الان زنده باشد یا خیر ؛ مهم این است که راهش پر رهرو است, مهم نیست که او الان زنده باشد یا خیر ؛ مهم این است که راهش پر رهرو است,

در خصوص اخبار متعددی که از پیکر شهید بزرگوار رکن آبادی شنیده می شود؛ اعم از مومیایی پیکر و خارج کردن احشای بدن مطهر، در صورت صلاحدید توضیحاتی بفرمایید.

, در خصوص اخبار متعددی که از پیکر شهید بزرگوار رکن آبادی شنیده می شود؛ اعم از مومیایی پیکر و خارج کردن احشای بدن مطهر، در صورت صلاحدید توضیحاتی بفرمایید., در خصوص اخبار متعددی که از پیکر شهید بزرگوار رکن آبادی شنیده می شود؛ اعم از مومیایی پیکر و خارج کردن احشای بدن مطهر، در صورت صلاحدید توضیحاتی بفرمایید.,

دو برادر بنده به همراه فرزند شهید برای شناسایی پیکر شهید عازم کشور عربستان شدند. پس از ملاحظه پیکر در سردخانه قبرستان معیصم، متوجه برش هایی روی پیکر شهید می شوند. عوامل سعودی اظهار می دارند که این برش ها برای نمونه برداری پیش از دفن بوده است!!

,

پیگیری ها برای انتقال پیکر شهید به تهران بعد از حدود ۱۰ روز نتیجه داد و پیکر به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد. گواهی پزشکی قانونی که تسلیم خانواده شهید شده است بر این امر دلالت دارد که مغز، کلیه، کبد و کلیه امعا و احشای شهید پیش از انتقال به تهران توسط سعودی ها برداشته شده است بنابراین بررسی های پزشکی برای مشخص کردن زمان شهادت و علت شهادت در ابهام رفت. حتی مکاتبات از سوی مسئولان برای دریافت اطلاعات خاص راجع به اجزای ربوده شده از پیکر شهید نیز تا به امروز بدون پاسخ مانده است.

,

دولت سعودی از ساعت های اول فاجعه منا نسبت به سرنوشت برادرم ابراز بی اطلاعی می کرد تا جایی که حتی اعلام رسمی هم کردند که ایشان وارد خاک سعودی نشده است؛ در نهایت هم جنازه ای را تحویل دادند که حدود ۶۰ روز از دفن آن می گذشت. پیکری که پس از نبش قبر دیدیم روی آن کالبد شکافی صورت گرفته بود. سوال اینجاست که آیا سعودی ها ۸۰۰۰ پیکر شهدای فاجعه منا را کالبد شکافی کرده اند؟! چرا پیکر شهید رکن آبادی قبل از دفن کالبد شکافی شده بود. آثار برش و بخیه روی سینه و سر او مشاهده می شد. چرا پاسخی در این خصوص به ما ندادند و صدها سوال ما تا امروز بی جواب مانده است. هنگام انتقال به پیکر به تهران نیز دوباره پیکر برادرم را کالبد شکافی کردند و تمامی امعا و احشا و مغز و قلب وی را به بهانه های بهداشتی خارج کردند. سوال اینجاست که چرا در خصوص سایر شهدا چنین کالبد شکافی هایی صورت نگرفته است؟!!

,

عزمی جدی در دولت برای پیگیری فاجعه منا وجود ندارد

, عزمی جدی در دولت برای پیگیری فاجعه منا وجود ندارد, عزمی جدی در دولت برای پیگیری فاجعه منا وجود ندارد,

متاسفانه تا امروز پیگیری و نتیجه خاصی در خصوص شهدای منا حاصل نشده است و به نظر می رسد که عزمی جدی در دولت برای پیگیری این موضوع وجود ندارد. برخی مسئولان هم در کمال تعجب مصاحبه می کنند و اعلام می کنند که طرف سعودی در این حادثه!!! بی تقصیر است. اگر سعودی ها بی تقصیر هستند پس مقصر کیست؟!

,

صهیونیست های سعودی ۸۰۰۰ نفر را قربانی کردند تا نفرات خاصی را شهید کنند

,

 آزمایشات دی ان ای سعودی ها مدعی است که پیکر تحویل شده متعلق به شهید رکن آبادی است. در تهران هم از روی عکس کلاسه دندان ها تشخیص داده شد که این پیکر متعلق به شهید رکن آبادی است. مهم نیست که رکن آبادی الان زنده باشد یا خیر ؛ مهم این است که راهی را که او می پیمود امروز پر از رهرو است.

,

موضع گیری عزتمندانه  مقام معظم رهبری  سبب التیام آلام ما شد

, موضع گیری عزتمندانه  مقام معظم رهبری  سبب التیام آلام ما شد, موضع گیری عزتمندانه  مقام معظم رهبری  سبب التیام آلام ما شد,

صهیونیست های سعودی به گونه ای برنامه ریزی کردند که بگویند رکن آبادی هم یک نفر مانند بقیه حجاج بوده و در یک حادثه کشته شده است. آنها ۸۰۰۰ نفر را قربانی کردند تا نفرات خاصی را شهید کنند. اگر می توانستند حتی پیکر ایشان را تحویل نمی دادند. از موضع گیری عزتمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری بسیار ممنون هستم که سبب التیام آلام ما شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه