اخبار داغ

بخشدار مرکزی بروجن:

فضای مجازی عامل افزایش طلاق/حجاب تکیه گاهی محکم برای حضور زنان در جامعه است

فضای مجازی عامل افزایش طلاق/حجاب تکیه گاهی محکم برای حضور زنان در جامعه است
بخشدار مرکزی بروجن گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث از بین رفتن بسیاری از حریم ها در خانواده شده است به طوری که آمار طلاق و جدایی و بروز اختلافات خانوادگی افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است در این روز دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

آنچه در ادامه می آید گفتگوی تفصیلی پایگاه خبری تحلیلی کلار با "سامیه علایی" بخشدار مرکزی شهرستان بروجن به مناسبت هفته عفاف و حجاب است.

کلار: آسیب های فردی و اجتماعی بد حجابی در جامعه چیست؟

علایی: یک از عوامل مخرب در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح و جسم آدمی پدیده شوم بدحجابی و بی حجابی می باشد پس توجه به مسئله بی حجابی از ضروریات یک جامعه می باشد؛ بدحجابی مسلما آثار و آسیب های فردی و اجتماعی را در پی خواهد داشت که می توان به تعدادی از آنها اشاره نمود

آسیب های فردی: سقوط ارزش زن، افت تحصیلی و آموزشی، افزایش و بیماری های روحی و روانی، اذیت و آزار اجتماعی و بی علاقگی به ازدواج.

آسیب های اجتماعی: بالار رفتن آمار طلاق، تیرگی روابط فرزندان و والدین، ایجاد زمینه جنایت و حضور ناسالم زنان در جامعه.

کلار: ریشه مشکل بدحجابی در کجاست؟

علایی: به نظر بنده عوامل و علل مختلفی در بی حجابی و بدحجابی نقش دارند که به مواردی از آنها اشاره می کنم: پیروی از هوا و هوس های نفسانی، جلب توجه و کسب جایگاه، خودنمایی، تهاجم فرهنگی، بی توجهی خانواده ها و دوستی های نامطمئن که به مهمترین آنها می توان به نقش خانواده، رسانه های جمعی و آموزش و پرورش اشاره نمود که بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند.

کلار: آیا حجاب مانع کار زنان در جامعه نمی شود؟

علایی: به نظر من حجاب نه تنها مانع کار زنان در جامعه نیست بلکه یک تکیه گاه محکم برای حضور سالم و موفق زنان در جامعه است. زنان در جامعه اسلامی می توانند با حجاب کامل پابه پای مردان به فعالیتهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند و در سایه حجاب کامل با اطمینان و آرامش به فعالیتهای خود ادامه دهند و از هرگونه تعرض، بی حرمتی و فسادهای اجتماعی در امان باشند.

کلار: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه میزان در ترویج بی حجابی نقش دارند؟

علایی: همان طور که می دانید امروز دشمن جنگ نرم را شروع کرده است و از مهمترین آنها جنگ نرم حجاب است که به مرز بحران رسیده است؛ به دلیل عدم آگاهی بعضی از مردم، والدین و خانواده ها در خصوص ترویج بدحجابی از طریق ماهواره، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دشمن به راحتی توانسته است معظل بی حجابی را ترویج دهد. استفاده نادرست از این امکانات باعث از بین رفتن بسیاری از حریم ها در خانواده شده است به طوری که آمار طلاق و جدایی و بروز اختلافات خانوادگی بالا رفته است که به نظر من می بایست تمام فضای مجازی ساماندهی شود و پا به پای شبکه های مجازی ما هم بتوانیم شبکه های جذاب و منطبق با فرهنگ های اسلامی کشور خودمان ایجاد کنیم تا شاید بتوانیم با این شبکه های اجتماعی جایگزین تا حدودی در این جنگ نرم پیروز باشیم.

کلار: بسیارمتشکریم بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید

علایی: سپاس از شما موفق باشید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
, کلار: آسیب های فردی و اجتماعی بد حجابی در جامعه چیست؟, کلار: آسیب های فردی و اجتماعی بد حجابی در جامعه چیست؟,
,
, علایی:, علایی:,
,
,
,
,
,
, کلار: ریشه مشکل بدحجابی در کجاست؟, کلار: ریشه مشکل بدحجابی در کجاست؟,
,
, علایی: , علایی:,
,
, کلار: آیا حجاب مانع کار زنان در جامعه نمی شود؟, کلار: آیا حجاب مانع کار زنان در جامعه نمی شود؟,
,
, علایی:, علایی:,
,
, کلار: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه میزان در ترویج بی حجابی نقش دارند؟, کلار: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه میزان در ترویج بی حجابی نقش دارند؟,
,
, علایی:, علایی:,
,
, کلار: بسیارمتشکریم بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید, کلار: بسیارمتشکریم بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید,
,
, علایی: سپاس از شما موفق باشید., علایی:, سپاس از شما موفق باشید.,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه