اخبار داغ

کارشناس دینی:

حضرت حمزه در دفاع از اسلام و پیامبر فداکاری را به حد اعلی رساند

حضرت حمزه در دفاع از اسلام و پیامبر فداکاری را به حد اعلی رساند
حجت الاسلام مردان با اشاره به اینکه حضرت حمزه(ع) پیش از آنکه به دین اسلام بگراید، همواره در برابر مخالفان و بدخواهان اسلام می ایستاد، گفت: اسلام آوردن ایشان، پیروزی درخشانی برای مسلمانان به حساب می آمد چرا که آنان را از مرحله انزوا و مخفی کاری خارج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ کارشناس دینی و مذهبی با تسلیت ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) گفت: ایشان از شخصیت های بزرگ در تاریخ اسلام است که در راه دفاع از اسلام فداکاری و ایثار را به حدّ اعلی رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

حجت الاسلام سمیع الله مردان، حضرت حمزه(ع) را از محبوب ترین شخصیت های مورد وثوق پیامبر (ص) خواند و افزود: رسول گرامی اسلام(ص) بیشترین علاقه و محبت را به حضرت حمزه سیدالشهدا ابراز می داشت و پیوسته فضیلت های آن را برای همگان اعلام می کرد.

,

این کارشناس دینی به وضعیت و شرایط خاص صدر اسلام اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که یگانه پرستی با شرک و بت پرستی در تقابل بود، پیامبر اسلام نیازمند یارانی دلسوز و حامیانی صدیق و مخلص بود و حضرت حمزه در این شرایط همچون امیرمؤمنان، علی(ع) پرچم توحید را برافراشت و تعهّد و ایمان خود را در صحنه های جنگ متجلّی ساخت.

,

حجت الاسلام مردان با اشاره به اینکه حضرت حمزه(ع) پیش از آنکه به دین اسلام بگراید، همواره  در برابر مخالفان و بدخواهان اسلام می ایستاد، خاطرنشان کرد: اسلام آوردن حمزه، پیروزی درخشانی برای مسلمانان به حساب می آمد چرا که آنان را از مرحله انزوا و مخفی کاری خارج و به سطح بالاتری ارتقا بخشید.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: همزمان با اسلام آوری حمزه، تغییرات فراوانی در روابط میان مسلمانان و دشمنانشان به وجود آمد و لحن برخورد سران قریش و وابستگان آنان با مسلمانان و در رأس ایشان پیامبراسلام صلی الله علیه و آله تغییر یافت و از آن پس، هتاکی و شکنجه، جای خود را به پند و اندرز و نیز تطمیع و تهدید داد.

,

حجت الاسلام مردان، شجاعت حضرت حمزه(ع) را بی مانند خواند و افزود: او در سخت ترین و خطرناک ترین وضعیت جنگ، که حتی بعضی از یاران نزدیک پیامبر(ص) معرکه را ترک کرده بودند دلیرانه مقاومت کرد و با هر دو دست از رسول خدا دفاع کرد و با سپر قرار دادن وجود خویش، حملات پیاپی دشمن را که متوجه جان آن حضرت بود، درهم شکست تا اینکه به مقام ارجمند شهادت نایل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه