اخبار داغ

گزارشی به بهانه روز عفاف و حجاب

معضلی به نام مدگرایی که عفت بانوان را هدف گرفته‌اند/ سیر صعودی بدپوششی با کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب در مازندران

معضلی به نام مدگرایی که عفت بانوان را هدف گرفته‌اند/ سیر صعودی بدپوششی با کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب در مازندران
به دلیل کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب، روند بدپوششی در جامعه ایرانی سیر صعودی پیدا کرده و روز به روز شکل بدحجابی‌ها پیشرفته‌تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، این روزها شاهد لباس‌ها و چهره‌های نامتعارفی هستیم که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و این نشان از دور شدن جامعه با فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

پوشش نامناسب جامعه را به نابودی و انحطاط می‌کشاند و این باعث می‌شود، مسئله بی‌حجابی، یک معضل به حساب آید.
,
,

 

,

انسان، ذاتا طالب زیبایی است، کسانی که دچار بدحجابی شدند و به سمت برهنگی روی آورند، چه بسا معنا و مصداق دقیق زیبایی برای آنها مشتبه شده چرا که این فرهنگ غرب‌زده در محتوای سریال‌های ماهواره‌ای گرفته تا الگو قرار دادن بعضی افراد شاخص، برهنگی را سمبل زیبایی نشان می‌دهند.

کج‌سلیقگی‌های فرهنگی در ساخت فیلم‌های تلویزیونی
 

,
,
, کج‌سلیقگی‌های فرهنگی در ساخت فیلم‌های تلویزیونی, کج‌سلیقگی‌های فرهنگی در ساخت فیلم‌های تلویزیونی,
,
ارگان‌های فرهنگی و تربیتی، همچون صدا و سیما می‌توانند مشوق خوبی برای تشویق افراد به حجاب باشند و با تولید فیلم‌های پرمحتوای فاخر و ارزشمند، زیبایی حجاب را برای افراد به نمایش در آوردند و بسیاری از کاستی‌ها را جبران کنند اما متاسفانه نه تنها به این امر پرداخته نمی‌شود بلکه با نگاهی گذرا به فیلم‌های سینما و تلویزیون، می‌توان به کج‌سلیقگی‌های فرهنگی که درباره زنان چادری به مخاطب القا می‌کنند، دست یافت.
,


در بیشتر این فیلم‌ها زنان چادری، بانوانی هستند که با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند و در مقایسه با زنان دیگر از سواد و وجهه اجتماعی پایین‌تری برخوردار هستند.

,
,


البته حضور بانوان بازیگر با پوشش‌های خاص در فیلم‌ها و همچنین مراسمات مختلف را نمی‌توان نادیده گرفت، الگوهایی که خود دچار  بحران غرب‌زدگی شدند و هویت‌های نامشخصی را دنبال می‌کنند، قطعا نمی‌توانند سرمشق خوبی برای دختران ایران زمین باشند.

,
,


یکی دیگر از سوء‌مدیریت‌ها و بدسلیقگی‌ها که منجر به سوء‌استفاده از چادر و فرهنگ حجاب شد، چادر بر سر کردن متهمان در محاکم و به تصویر کشیدن این پوشش برای یک زن به نام متهم است، زنی که به هر دلیلی از قتل، خیانت و ... به شکل یک زن چادری در محاکم ظاهر می‌شود، در حالی که استفاده از چادر در دادگاه‌ها دستوری قانونی نیست، اما زنی که عاملیت جرم داشته با برترین حجاب زن مسلمان نمودار می‌شود که این در اذهان عمومی تصویری نادرست برجای می‌گذارد.

تاثیر حجاب بر سلامت روحی و جسمی جامعه

تاثیر حجاب بر سلامت روحی و جسمی جامعه با یک جست‌وجوی کوچک از اینترنت به انبوهی از سخنان بزرگان دین و حتی مقالات دانشمند غربی ختم می‌شود که محیط سالم را با آزادی‌های بدون خط و مرز غیرممکن می‌دانند.

,
,
,
, تاثیر حجاب بر سلامت روحی و جسمی جامعه, تاثیر حجاب بر سلامت روحی و جسمی جامعه,
,
,


ارتباط سلسله واری میان پوشش و سلامت روحی و جسمی فرد با جامعه وجود دارد که قطعا نقش زنان در حفظ سلامتی و بقای اجتماع پر رنگ تر است و با رعایت پوشش مناسب به نتیجه می‌رسد.

,
,


رعایت حجاب و پوشش مناسب، باعث استحکام خانواده به‌عنوان پایه و شالوده اجتماع و تأثیر آن در ساخته شدن فرزندان سالم است و مانع ریشه دوانیه بسیاری از تفاخرها، اسراف‌ها، تحریک‌های بی‌موقع در اجتماع شده و بذر بسیاری از فسادها خشکیده می‌شود.

پوشش به گونه‌ای باید باشد که حیا و پاکدامنی انسان را متجلی کند تا زنان و مردان بتوانند با بهره گیری از گوهر نجابت به راحتی در جامعه حضور پیداکرده و به عالی‌ترین درجه از کمال برسند که مقصد نهایی هر انسانی است.

سیر صعودی بدپوششی با کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب

اما روند بدپوششی سیر صعودی پیدا کرده و روز به روز شکل بدحجابی‌ها پیشرفته تر می‌شود تا جایی که دیگر به دکمه‌ها هم رحم نمی‌کند به مانتو دست خداحافظی زدند و شال‌ها معنای خود را از دست دادند و ساپورت‌ها جای شلوارها را گرفتند.

,
,
,
,
,
, سیر صعودی بدپوششی با کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب, سیر صعودی بدپوششی با کم‌کاری متولیان فرهنگ حجاب,
,
,


به کوچه و بازار می‌رویم و رنگ فضای تنفس این روزهای مردم را نظاره می‌کنیم، خیلی‌ها بدون دغدغه لباس می‌خرند، نوشته‌های حک شده بر لباس‌ها که اصلا معنی‌شان را نمی‌دانند  و مدل‌هایی که به اثراتش فکر نمی‌کنند و فقط از مد حرف می‌زنند.

,
,


فروشنده‌ای می‌گوید: ما به بازار نگاه می‌کنیم و مدل‌های مانتو و لباس‌هایی را به مغازه می‌آوریم که مردم بیشتر دنبال آن هستند.

,
,


وی به مانتو نمایی که اصلا نمی‌توان نام پوشش را بر آن گذاشت اشاره کرد و افزود: این مدل‌های بدون دکمه و شنلی، ارزان‌تر هستند و رغبت بازار هم نسبت به این مدل‌ها خوب است.

کمبود لباس‌هایی با الگوهای ایرانی و اسلامی در بازار

این فروشنده با اشاره به کمبود لباس‌هایی با الگوهای ایرانی و اسلامی، تصریح کرد: به دلیل عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان و طراحان لباس با الگوهای ایرانی و اسلامی و عرضه محصولاتشان با قیمت مناسب به بازار این دست از تولیدات در بازار فروش رونق کمتری دارد.

,
,
,
, کمبود لباس‌هایی با الگوهای ایرانی و اسلامی در بازار, کمبود لباس‌هایی با الگوهای ایرانی و اسلامی در بازار,
,
,


خانمی 40 ساله برای دختر نوجوانش به دنبال خرید مانتو است و از اوضاع نابسامان لباس‌ها گفت و بیان کرد: من خیاط هستم و می‌توانم با کمترین هزینه لباس‌های خوبی بدوزم، اما دخترم با دیدن دوستانش و دیگر خانم‌ها لباس مغازه‌ها را ترجیح می‌دهد.

,
,


وی که معلم مدرسه دخترانه است، مدگرایی را یکی از معضلات این روزهای جامعه دانست و تصریح کرد: جوانان با دیدین فیلم‌ها به ویژه فیلم‌های ماهواره به دنبال مد و مدگرایی هستند.

,
,

 

,

در ادامه امام جمعه آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پیرو فرمایش امیرالمومنان علی(ع) و بزرگان دین بزرگترین سرمایه آدمی و زیباترین عمل‌ها عفت و پاکدامنی است، اظهار کرد: عفت و پاکدامنی را به هیچ قیمتی نمی‌توان به دست آورد، پس باید مراقب باشیم چرا که با داشتن این گران‌بهاترین و ارزشمندترین نگاه انسانی همه خوبی‌ها به سراغ انسان می‌آید.

,


حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب جامعه تصریح کرد: آنجایی که رضاخان فکر می‌کرد با کشف حجاب می‌تواند به اروپا برسد و جامعه را دگرگون کند مردم جلو وی ایستادند و جان دادند اما چه شده امروز دختران و زنان ما اینگونه کم توجه به حجاب هستند.

,
,


وی با اشاره به اینکه برخی‌ها بر این باورند که بی‌حجاب‌ها دین ندارند، این را کاملا اشتباه عنوان کرد و یادآور شد: شما ببینید در شب‌های قدر چه کسانی گریه می‌کنند؟ در همین امام‌زاده ابراهیم(ع)، مساجد و تکایای همین‌ها بودند که در درگاه الهی راز و نیاز می‌کردند پس ما نتوانستیم فرهنگ عفاف و فرهنگ دین را در بین مردم جا بیاندازیم.

,
,


امام جمعه آمل به کم کاری متصدیان فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: من آخوند عمامه به سر و شما مسئول فرهنگی و نهاد انقلابی همه باید کار کارشناسی انجام دهیم تا ببینیم کجای کار گره دارد که رضاخان می‌خواهد کشف حجاب کند برای مقابله با آن جان می‌دهند اما امروز وضعیت حجاب اینگونه شد.

,
,

 

,

به گزارش بلاغ، با فکر و توجه بیشتر به گفت‌وگوی میان فروشنده‌ها و خریداران، مستأصل بودن مردم در برابر موج فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری‌ها را می‌توان کامل‌تر حس کرد.

چرخه‌ای معیوب که با کوتاهی و سهل انگاری در حوزه مسئولیت‌های دینی و مذهبی و رها کردن جبهه فرهنگی زمینه نفوذ و تصرف سنگرهای عقیدتی، دینی و مذهبی را برای دشمنان میسر می‌کند.

, بلاغ, بلاغ,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه