اخبار داغ

هوای اراک برای دومین روزمتوالی دروضعیت هشدار/اراکی ها امسال ۱۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند

هوای اراک برای دومین روزمتوالی دروضعیت هشدار/اراکی ها امسال ۱۸ روز هوای ناسالم تنفس کردند
غلظت ذرات معلق هوای اراک برای دومین روزمتوالی در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از حد مجاز بالاتر رفت و در وضعیت هشدار قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز؛ براساس گزارش ثبت شده مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی، ساعت ۷ صبح امروز غلظت ذرات معلق در هوا کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک افزایش یافته و به۴۴میکروگرم بر مترمکعب رسید که بالاتر از شاخص‌های استاندارد است و وضعیت هشدار را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

بر اساس همین گزارش میزان ذرات معلق در هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۶ میکرو گرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط ناسالم بوده است.

,

حد مجازغلظت ذرات معلق در هوا کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵میکروگرم است و در صورت قرار گرفتن میزان این ذرات بین ۳۵تا ۶۵ میکرو گرم برمتر مکعب، کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام می‌شود.

,

غلظت ذرات معلق هوای اراک برای هجدهمین بار در سال ۹۶ از حد مجاز بالاتر رفت و در وضعیت هشدار قرار گرفت که ۸ روز آن در تیرماه بوده است.

,

از آنجایی که تداوم روزهای آلاینده خطرناک است گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید سعی کنند از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه