اخبار داغ

قطعی برق در هُرم عجیب گرما ؛ زجر مضاعف مردم قم

قطعی برق در هُرم عجیب گرما ؛ زجر مضاعف مردم قم
در حالی این روزها مسائل جوی تمام گرمای خود را شامل مردم قم کرده است که قطعی برق در برخی از مناطق شهر این گرما را دوچندان کرده است و مشکلاتی را برای مردم ایجاد و آنها را گله مند کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فرهنگ نگار، تابستان یکی از فصل های زیبای سال است که در آن میوه های رنگارنگ مختلفی وجود دارد ودرختان سرسبز و گل ها معطر می شوند که بهترین فصل برای مسافرت در سال می باشد اما این فصل سال با شروع بهار و نزدیک شدن به تابستان آرام آرام گرم می شود و این گرما زندگی ، سفر و استفاده از زیبایی های این فصل سال را سخت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

هرچه که از فصل تابستان می گذرد گرما به اوج خود می رسد که مردم برای خنک کردن خود از وسایل سرمایشی استفاده می کنند، اما استفاده از این وسایل گاهی به قدری بالا می رود که باعث قطعی برق در برخی مناطق می شود.

,

یکی از وسایل سرمایشی کولر آبی و گازی می باشد که هر کدام به نوعی مصرف آب و برق را بالا می برد  از همین رو باید سازمان برق و آب برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات در این فصل گرم سال آماده باشند، البته مردم هم باید در مصرف برق و آب با رعایت برخی نکات دقت کنند تا کمتر شاهد قطعی برق باشیم.

,

هرچه دمای هوا افزایش یابد مصرف برق هم به‌تبع آن افزایش می‌یابد، افزایش مصرف برق، قطعی و نوسان برق را به همراه دارد و برای شهر کویری و گرم قم هم هر چه تدابیر برای صرفه‌جویی اندیشیده می‌شود گویی بی‌فایده است.

,

درصورتی‌که وسایل برقی شهروندان براثر قطعی و نوسانات برق خسارت ببینند تا سقف 600 هزار تومان خسارت پرداخت خواهد شد." این مطلب را مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مطرح کرده، اما نگفته است که آیا به نظر ایشان هزینه خسارت لوازم‌خانگی و لوازم برقی مغازه‌ها با 600 هزار تومان پاسخگو است؟

,

در اولین گام با تصمیم استانداری قم ساعات کاری ادارات به ساعت 6:45 تا 13:45 تغییر کرد، تصمیمی که به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نقش مؤثری در کاهش قطعی برق در استان داشته است.

,

چندی پیش صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک شکوهیه از قطعی و نوسان مکرر برق در این منطقه شکوه و شکایت داشتند که میزان خسارت 2.5 میلیاردی خود را سنگین توصیف می‌کردند اما حالا دایره این قطعی‌ها به شهر قم نیز کشیده شده و شهروندان نسبت به این موضوع انتقاد دارند.

,

از همین رو برآن شدیم تا با تنی چند از همشهری های گفتگویی در خصوص قطعی برق و یا افت فشار آب انجام دهیم.

,

مهدی هاشم زاده یکی از شهروندان منطقه نوبهار از خسارت سنگین مغازه‌داران این خیابان به دنبال قطعی‌های مکرر برق در یک روز خبر می‌دهد و می‌گوید: 3 مرتبه قطعی برق در یک روز خسارت زیادی به اهالی  و مغازه‌داران وارد کرده است، خسارت‌های وارده یک‌طرف، گرمای شدید هم از سوی دیگر واقعاً مردم را کلافه کرده است.

,

معصومه جواهری از گرمازدگی فرزندش می‌گوید و می‌افزاید: قطعی چندباره برق در یک روز در منطقه نیروگاه گویی امری عادی شده است. چند روز پیش فرزند خردسالم از شدت گرمای زیاد و به دلیل قطعی برق دچار گرمازدگی شد.

,

 محمد اکبری با اشاره به اینکه کاش اداره برق قبل از قعی برق اعلام کند، گفت: گاهی نیمه‌های شب برق قطع می‌شود که تحمل این مسئله خیلی سخت نیست ولی اینکه در ساعات اوج گرما برق قطع شود آزاردهنده است. وقتی هم با اداره برق تماس می‌گیریم پاسخ خاصی نمی‌گیریم. فقط مجبوریم تحمل‌کنیم.

,

مهدی حجتی یکی از ساکنان منطقه نیروگاه، پاسداران شرقی نیز از قطعی 2ساعت و نیمه برق در هفته جاری گلایه‌مند‌است و می‌گوید: هر چه با اداره برق تماس می‌گرفتم بی‌فایده بود، کاری هم از دستمان برنمی‌آمد. از فرط گرما نفسمان گرفته بود اما متأسفانه هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنید.

,

خدیجه طالبی هم با اشاره به قطعی برق در نوبهار، گفت: در یک روز دوبار برق محله ما به مدت چندین ساعت رفت به گونه ای که یخ یخچال به طور کامل آب شد.

,

وی ادامه داد: این قطعی برق در اوج گرما بود به گونه ای که من و شوهر که سالخورده هستیم بسیار سخت و تحمل ناپذیر می باشد.

,

به هر حال وجود اعتراضات مردم درخصوص قطعی برق در این ایام گرم سال بسیار و بسیار است و نمی توان همه را در این گزارش آورد اما مسئله دیگری که در این قطعی برق ها مهم است این می باشدکه خود مردم هم باید برخی مسائل را رعایت کنند تا قطعی برق در اوج مصرف کمتر باشد.

,

در این خصوص محمد موسوی با اشاره به پیک مصرف برق، گفت: میانه روز که هوا بسیار گرم می باشد اوج مصرف برق بالاست به همین دلیل باید مردم در این ساعات برخی لوازم برقی خود را خاموش کنند.

,

وی ادامه داد: در این ساعات نباید آب میوه گیری، جاروبرقی لباسشویی و برخی لوازم دیگر را روشن کنیم چرا که می توان در زمان دیگری مانند صبح زود از آنها استفاده کرد تا نیاز خود را رفع کنیم .

,

لزوم اتخاذ تدابیر و اجرای راهکارهای کوتاه‌مدت برای مدیریت توزیع برق در ساعات اوج مصرف موضوعی است که سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه هماهنگی بررسی ظرفیت و مشکلات توزیع برق استان بر آن تأکید کرد.

,

به گفته وی، افزایش بار به سیستم توزیع برق در کنار صرفه‌جویی شهروندان در مصرف برق می‌تواند راه مؤثری در جلوگیری از قطعی برق در استان باشد

,

استاندار قم همچنین خواستار مدیریت خاموشی برق مناطق و اطلاع‌رسانی به شهروندان نسبت به قطعی برق شد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم زمان اوج مصرف برق استان را بین ساعات 13:30 تا 14:30 اعلام می‌کند و می‌گوید: درمجموع ادارات قم 10 درصد برق استان را مصرف می‌کنند از همین رو تغییر در ساعات اداری نقش مؤثری در صرفه‌جویی مصرف برق داشت.

,

مهدی آهنین‌پنجه قطع برق بخش‌های غیرضروری استان را راهکار مؤثر  برای جلوگیری از قطع برق منازل می‌داند.

,

به هر حال امیدواریم این مسئله مهم قطعی برق برخی مناطق در استان با مدیریت بهتر و بالاتر رفع شود تا به شهروندان و ادارات و موسسات و کارخانه ها هم از لحاظ سلامتی فردی و تجهیزات آسیب کمتری برسد.

,

انتای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه