اخبار داغ

به مناسبت بزرگداشت روز حجاب؛

بررسی مفهوم حجاب و مستندات دینی در همایش عفاف راستین

بررسی مفهوم حجاب و مستندات دینی در همایش عفاف راستین
به مناسبت بزرگداشت روز حجاب، "همایش عفاف راستین" با هدف بررسی مفهوم شناسی و مستندات دینی در حوزه عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در شهرری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، ویژه برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت روز حجاب با عنوان "همایش عفاف راستین" و با هدف بررسی مفهوم شناسی و مستندات دینی در حوزه عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در ادارات شهرری در سالن اجتماعات فدک برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آفتاب ری, ، ویژه برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت روز حجاب با عنوان "همایش عفاف راستین" و با هدف بررسی مفهوم شناسی و مستندات دینی در حوزه عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در ادارات شهرری در سالن اجتماعات فدک برگزار شد. ,

, , ,

در این همایش که منصوره شایسته رئیس کارگروه تعمیق باورهای دینی در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، سخنران اصلی آن بود، امام جمعه شهرری، فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه20، معاون سیاسی فرماندار ری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی حضور داشتند. 

,

, ,

شایسته در این مراسم اظهار داشت: معنی عفت این است که چه زن و چه مرد در روابط اجتماعی خود با زبان، رفتار و نوع پوشش، جنس مخالف را به حوزه جنسیتی خود جلب نکند.

,

وی افزود: اساس فلسفه حجاب این است که زن و مرد در یک میدان امن به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند و حفظ حریم خانواده در اولویت باشد.

,

شایسته گفت: برای تحقق دستورات الهی وظیفه داریم عفاف و حجاب را در گستره وسیع جامعه رواج دهیم. 

,

وی با تاکید بر ساماندهی امر ازدواج، بیان کرد: نباید فقر اقتصادی مانع ازدواج جوانان باشد و باید به این تفکر برسیم که خداوند وعده داده از فضل خود برای موضوع ازدواج یاری می‌رساند. 

,

رئیس کارگروه تعمیق باورهای دینی با بیان این‌که همه اقشار جامعه ملزم به رعایت عفاف هستند، گفت: کسانی که امید به ازدواج ندارند باید در سطح جامعه عفت و حیا پیشه کنند. 

,

, ,

امام جمعه شهرری نیز در بخش دیگری از برنامه به تبیین اهمیت حفظ حجاب در جامعه پرداخت و گفت: مسئله حجاب، موضوع شرعی نیست بلکه بحث سیاسی است که دشمنان برای مقابله با اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند. 

,

وی افزود: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فساد در ایران هستند و به همین جهت سعی دارند عفت و حجاب را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند بی‌حیایی را رواج بدهند. 

,

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های خود در کشور ترکیه به اهداف خود رسیده‌اند ولی ایران پایگاه اهل بیت علیهم‌السلام است و اینجا نمی‌توانند به اهدلف شوم خود برسند. 

,

امام جمعه شهرری با اشاره به بی‌حجابی‌هایی که در تهران زیاد شده است، ادامه داد: می‌خواهند بحرانی که در کشورهای غربی خانواده خانواده‌ها را متلاشی می‌کند به ایران بکشانند و لذا مسئولان باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند. 

,

وی خطاب به بانوان محجبه تاکید کرد: وظیفه شما با رعایت حجاب تمام نمی‌شود، بلکه شما رسالت خطیر امربه معروف و نهی از منکر را بر عهده دارید که با حفظ موازین اجتماعی باید به آن بپردازید. 

,

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان این‌که در طول تاریخ اسلام، مردان زیادی به درجات بالا رسیده‌اند، تصریح کرد: از بین زنان نیز چهار نفر به درجه کمال رسیده‌اند و پیامبر(ص) نیز از فضایل آن‌ها روایت‌های فراوانی نقل کرده‌اند.

,

 امام جمعه شهرری گفت: آسیه همسرفرعون، حضرت مریم، حضزت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا(س) زنانی هستند که علاوه بر دین‌داری، هرکدام در عصر خودشان حامی ولایت بوده و در امر ولایتمداری عقیده‌ای مشترک داشتند. 

,

وی با اشاره به بانوان شاغلی که با رعایت شئونات در جامعه مشغول فعالیت هستند، گفت: عفاف و حجاب هیچ مغایرتی با مسئولیت پذیری زنان در جامعه ندارد و کارکردن زنانی که حقوق همسر و فرزند و حریم نامحرم را رعایت کنند، منافاتی با دستورات اسلام ندارد. 

,

, ,

در بخش دیگری از مراسم، ویژه برنامه‌ای برای دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند توسط حجت الاسلام زارعیان اجرا شد. 

,

, ,

در پایان از بانوانی که در ادارات خود در حوزه عفاف و حجاب فعالیت‌های اثرگذار داشته‌اند، تجلیل به‌عمل آمد. 

,

, , ,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه