اخبار داغ

در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور مطرح شد؛

جزئیات اهانت کواکبیان به روحانیون مجلس در روز گذشته چه بود؟!

جزئیات اهانت کواکبیان به روحانیون مجلس در روز گذشته چه بود؟!
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مواضع افرادی چون کواکبیان در مجلس یا به دلیل آشنا نبودن با شرایط و واقعیت های مجلس و قانون گذاری است و یا صرفا شارلاتانیزم سیاسی ، دادن آدرس عوضی ، پاک کردن صورت مسئله و یا نداشتن دلیل برای مخالفت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنان توهین آمیز مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در دفاع از قراردادهای نفتی به اعضای فراکسیون روحانیت مجلس، در روز گذشته اخبار مجلس را جنجالی کرد که نتیجه اتهامات این نماینده مجلس واکنش سریع و به هنگام نمایندگان از جمله نماینده مردم قم در مجلس را به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور که اولین اعتراض کننده به اهانت نماینده مردم تهران به روحانیون مجلس بود، جزئیات بحث متشنج چهارشنبه 21 تیرماه را برای خبرنگار زنان قم، روایت کرد.

, زنان قم، , زنان قم، , زنان قم,

وی اظهار داشت: در خصوص اتفاق روز چهارشنبه در صحن جلسه علنی مجلس زیاد تمایلی به توضیح ندارم ولی از باب احترام به سوال و سوال کننده مختصرا به چند نکته اشاره می کنم .

,

با پخش خبر امضاء قرداد نفتی و گازی با شرکت فرانسوی توتال ، تعدادی از نمایندگان نسبت به ابعادی از قرارداد، نگرانی جدی داشتند و از آن جا که فرصت زیادی تا نافذ شدن قرارداد باقی نبود، احساس کردند که باید از طریق یک طرح سه فوریتی برای رفع نگرانی، قراداد را در مجلس بررسی کنند.

,

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: بنده به دلایلی از امضاء کنندگان طرح نبودم اما تعداد 8 نفر از نمایندگان محترم روحانی مجلس طرح سه فوریتی را امضا کرده بودند.

,

وی با توضیح این که در روند بررسی هر طرح یا لایحه ای چند نماینده به عنوان موافق و مخالف نطق و اظهار نظر می کنند، افزود: درحال بررسی طرح سه فوریتی یکی از نمایندگان به جای بیان دلایل مخالفت خود با طرح ، با حالتی توهین آمیز که چرا اعضاء فراکسیون روحانیون مجلس این طرح را امضاء کرده اند ؟ روحانیون چه تخصصی در نفت دارند که چنین طرحی را امضاء کرده اند ؟ و مطالبی از این دست را عنوان کردند.

,

ذوالنور ادامه داد: اینجانب به دلایلی به بیانات نماینده اهانت کننده اعتراض کردم زیرا هم مطلب وهم لحن ایشان توهین به فراکسیون روحانیون ، نمایندگان روحانی و به نوعی توهین به مجلس و رأی مردم بود.

,

وی یکی از دلایل خود را اینگونه مطرح کرد: درهرموضوع از ده ها و صدها موضوع که در مجلس مطرح می شود ممکن است صرفا چند نفر متخصص و کارشناس در مورد آن در بین نمایندگان وجود داشته باشد. بر اساس منطق و نظر این همکار و نماینده محترم به جز همان چند نفر نماینده در هر موضوعی ، دیگر نمایندگان حق اظهار نظر و نیز حق رأی مثبت و منفی هم ندارند. با این حساب هر روز همان چند نماینده ای که موضوع آن روز متناسب با تخصص آن ها است در یک اطاق می توانند موضوع را تصویب یا رَد کنند و نیازی به صحن مجلس نیست.

,

رئیس کمیته هسته ای مجلس ادامه داد: طبق اصل 84 قانون اساسی هر نماینده حق دارد در همه مسائل و موضوعات داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید، نمایندگان وظیفه دارند در جهت  انطباق  طرح ها و لوایح  با اسناد بالادست ، مانند قانون اساسی ، سند چشم انداز 20 ساله ، سیاست های کلی و برنامه ای ، برنامه های توسعه پنچ ساله ، قوانین عادی و جاری  نسبت به اصلاح ، تصویب و یا رَد آن ها اقدام و منافع و مصالح ملی و مردم را ملاک کار خود قرار دهند.

,

وی تصریح کرد: قراردادهایی در این سطح و از این جنس مانند قرارداد کلان نفتی ، نه نیازی  به تخصص جزئی مثل تخصص اجرایی یک تکنیسین و نه یک تخصص علمی بالا دارد ، بلکه علاوه بر مطالب ذکر شده با ترکیبی از تخصص های متنوع که نمایندگان دارند بررسی و در معرض رای قرار می گیرند.

,

ذوالنور در خاتمه افزود: بنا بر آن چه ذکر شد چنین مواضعی یا به دلیل آشنا نبودن با شرایط و واقعیت های مجلس و قانون گذاری است و یا صرفا شارلاتانیزم سیاسی ، دادن آدرس عوضی ، پاک کردن صورت مسئله و یا نداشتن دلیل برای مخالفت است، البته چنین برخوردهایی اگر نوعی استبداد نباشد روشی برای به هم زدن میز بازی و جلوگیری از آشنا شدن افکار عمومی از پشت پرده مسائل است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه