اخبار داغ

چند نکته پیرامون قتل تلخ کودک پارس‌آبادی؛

عزای عمومی دل‌های بیدار در یک فاجعه غم‌بار اجتماعی/ آتنا قربانی چه چیزی شد؟

عزای عمومی دل‌های بیدار در یک فاجعه غم‌بار اجتماعی/ آتنا قربانی چه چیزی شد؟
جسد آتنا اصلانی دخترک هفت ساله‌ی پارس‌آباد مغان، در پارکینگ خانه مغازه‌دار همسایه پدرش، پیدا شد و این آغازی بود بر برملا شدن راز قتل‌های زنجیره‌‌ای در مغان، به راستی در کدامین مسیر قدم بر می‌‌داریم و متولیان فرهنگ ما در کشور به چه کاری مشغولند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دایره جنایی پلیس آگاهی و دادسراها و دادگستری‌‌‌‌ها را پرونده‌‌هایی پر از قتل و جنایت و توحش در برگرفته است، اما این بار نه فقط پلیس و دادگاه را، که قلب میلیون‌ها انسان مالامال دردی است که زاییده بهت و حیرت از حرکت حیوانی یک شِبه انسان می‌‌‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اسماعیل مغازه دار معتاد پارس آبادی با استناد به اعتراف خودش به‌‌‌‌خاطر چند النگوی کودکانه و وسوسه شیطانی جنسی دست به تعرض و سلاخی دخترک هفت ساله زده است، آن هم در میان مردمانی که شهره غیرت و عفاف و حجاب هستند.

,

چیزی که می‌بینیم اینست: بار دیگر فقر و اعتیاد و هوس‌‌‌‌بازی دست به دست هم داده و خانه عقل و قلب و ایمان میلیون‌‌‌ها انسان را خراب کردند، اما ظاهرا نقش زیاده خواهی و مرض جنسی در این میان بیشتر بوده است.

,

نکته اول در مورد این فاجعه اینجاست که ظاهرا مسئولین اجرایی در اولویت‌بندی فرهنگی خود راه را به بیراهه کشانده‌‌اند و به جای مسائل محوری و اساسی فرهنگی کشور به دنبال حاشیه‌‌‌سازی و پیگیری کنسرت‌های انگشت شمار اجرا نشده‌ای هستند تا نشاط مد نظر خود را در جامعه ایجاد کنند!

,

به راستی در میان خیل این‌‌‌همه هجمه‌‌‌های فرهنگی آشکار و نهان دشمنان اولویت اول فعالیت فرهنگی ما در چیست؟ رودر رو شدن با ائمه جمعه که سرسلسله فعالیت‌‌های فرهنگی در سراسر کشور می‌‌‌باشند؟ یا تخریب و تضعیف سپاه که یکی از نهادهای برجسته فعالیت فرهنگی است؟ یا بستن دست و پای نیروی انتظامی که خوار چشم شیطان صفتانی همچون اسماعیل این قصه دردناک می‌‌باشد؟

,

به هر نحو که بنگریم به تاراج رفتن شاخصه‌‌های ایمان و اخلاق را تحت ظل چشم پوشی‌های جاهلانه برخی مسئولین و نگوییم بی‌‌‌تفاوتی آن‌ها می‌‌توانیم به نظاره بنشینیم، بی‌‌انصافی است اگر دلسوزانی را که این وضع تنزل دینی و اخلاقی و فرهنگی را می‌‌‌بینند و نمی‌‌‌توانند سکوت بکنند را تندرو و افراطی بنامیم و به هر طریق ممکن دست و دل این‌ها را از فعالیت فرهنگی سرد کنیم.

,

نکته دوم در این فاجعه عمق این معناست که کشور را نمی‌‌‌توان با صِرف شعارهای رنگین اداره کرد و مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کاملا به هم تنیده می‌‌باشد. اقتصادی که بازویش در مقابل رکود خم شده است و راه نفسش با قاچاق بند آمده است نمی‌‌تواند سعادت دنیوی مردمانش را تامین کند چه برسد به سعادت اخروی‌‌شان.

,

کشور را نمی‌‌‌‌‌‌توان با گرد هم آوردن کابینه پیرسالان بازرگان و تاجر و سهمیه‌‌ای اداره کرد. اگر اقتصاد کشور مقاومتی نشود و به سرعت در مسیر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پایدار قرار نگیرد و قدرت خرید مردم بالاتر نرود شاهد آشفتگی بیشتر فرهنگی - اجتماعی خواهیم بود و از این پس آتناهای بیشتری را از دست خواهیم داد و چیزی بنام امنیت فکری فرهنگی تبدیل به خاطره خواهد شد.

,

نکته سوم در این فاجعه که قابل توجه است، احساس ضرورت پایبندی به دستورات دینی و از جمله حجاب اسلامی می‌‌‌باشد تا زمینه عفاف و مصونیت بیشتر شهروندان تامین شود، این امر در مورد بزرگترها نیز صادق است و حجاب می‌‌‌تواند مصونیتی از این دستبردها محسوب شود.

,

نکته چهارم ضرورت آموزش آگاه کردن کودکان در مورد رفتارهای غیر طبیعی و چالش برانگیز دیگران و شناساندن حریم خصوصی کودک در مورد بدن خویش می‌‌باشد تا رفتارهای غیرعادی مریض دلان را امری طبیعی فرض نکند، همچنین لازم است نکات ضروری در مورد ارتباط خویش با دیگران و مخصوصا غریبه‌‌ها مرتبا به وی گوشزد شود تا ندانسته اسیر پنجه خون آلود یا هوس آلود کفتاران نشود.

,

نکته آخر اینکه، چون کسبه و مغازه داران نوعا در معرض مراجعات زن و بچه مردم و اعتماد نسبی ایشان قرار دارند، مسئولین امر بایستی غیر از تایید سلامت بهداشتی این عزیزان، هنگام صدور پروانه کسب در مورد تست سلامت روانی‌شان نیز اقدام نمایند.

,

پیشنهاد نگارنده اینست که دولت محترم به‌جای رقیب پنداری نهادهای فرهنگی یا امنیتی و سعی در سنگ اندازی در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و امنیتی آنها در اندیشه اعتلای فرهنگ اسلامی و امنیت فرهنگی در تراز جمهوری اسلامی باشد و وزرایی که گرفتار اندیشه لیبرالیستی می‌‌باشند در کابینه خود جای ندهد تا به ویروس اندیشه لیبرالیستی که مروج آزادی غربی و بی‌‌بند و باری است و در نهاد برخی مسئولین ریشه دوانده است، دامن زده نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه