اخبار داغ

افتخار در تن‌فروشی است یا کسب روزی حلال؛

زنانی در لباس مردان/ مادرانی که پدری می‌‌کنند!

زنانی در لباس مردان/ مادرانی که پدری می‌‌کنند!
در سطح جامعه زنانی در لباس مردان می بینی که وارد چرخه کار شده و برای موفقیت خود و خانواده شان شبانه روز تلاش می‌کنند و برای فرزندانشان هم مادر هستند و هم پدر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، وارد هر سینما، رستوران و یا کافه‌‌‌‌‌‌ای که می‌‌‌شوی، زنان و مردان و دختران و پسرانی را می‌‌‌بینی که برای یک وعده غذا خوردن و یا برای چند دقیقه صحبت کردن زمان و همچنین تن خود را به ارزانی در اختیار نامحرمان گذاشته و بهتر از خانواده و همسران خود احساسات و عواطف خود را برای آن‌‌‌ها بیان می‌‌کنند و حرف‌‌های دلشان را بدون دغدغه با یکدیگر در میان می‌‌گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اما در این میان زنان و دخترانی را می‌‌‌بینی که پا به پای مردان و پسران در سخت‌‌‌‌‌ترین شرایط بغرنج کار و تلاش می‌‌‌کنند تا به عنوان سرپرست خانواده و یا به عنوان کمک خرج خانواده وارد چرخه کار شوند، زنانی که در کارخانه‌‌ها پا به پای مردان 12 ساعت و یا حتی بیشتر نیز کار می‌‌‌کنند و با خستگی جسم و روح خود روزی حلال را سر سفره خود خانواده‌‌‌شان می‌‌‌برند و به هیچ عنوان تن خود را در اختیار مردان نامحرم قرار نمی‌‌دهند، زنان و دخترانی که در لباس مردان ظاهر می‌‌‌شوند و با تحمل سختی‌‌‌های طاقت فرسا برای نگه داشتن آبرو و پاکدامنی خود می‌‌‌جنگند.

,

زنان و دخترانی که حتی یک بار نیز وارد پاساژها و دکان‌‌های فروش لوزام آرایشی قدم نگذاشته‌‌‌اند و مردانه با پا به میدان عمل گذاشتن پا به روی احساسات و عواطف دخترانه و زنانه خود گذاشته و برای به دست آوردن نان حلال جان خود را فدا می‌‌‌کنند.

,

زنان و دختران کارگری که حتی در روز یک بار هم به آیینه نگاه نمی‌‌‌کنند و به سادگی زیبایی و پاکدامنی خود را حفظ می‌‌نمایند و شاید این زیبایی در نظر دیگران چندان خوشایند نباشد، اما آنها با بی‌‌توجهی خود به نگاه دیگران تلاش خود را برای موفقیت به کار گیرند.

,

برخی از زنانی که همسران و یا دخترانی که پدران خود را از دست داده‌‌اند و حتی زنان و دختران خانواده‌‌دار فشار زندگی را نصف کرده و هرگز برای تامین مخارج زندگی روی همسر یا پدران خود فشار نمی‌‌آورند و زندگی مستحکمی را برای خود و خانواده شان فراهم می‌‌کنند و هرگز از کار کردن خسته نمی‌‌شوند و اگر هم روزی جسمشان خسته شود با وجدان راحت و روح آرام با دیدن موفقیت خانواده و فرزندانشان خستگی آنها ناخودآگاه به در می‌‌شود.

,

در حال حاضر برخی از بانوان با وجود اینکه همسران معتادی دارند، اما باز هم امید خود را برای ادامه زندگی از دست نمی‌‌‌دهند و با جهد و تلاش کار کرده و همسران خود را از دام اعتیاد خلاص می‌‌کنند و مثل پرستار بر بالین بیماران خود نشسته تا آنها را از آلودگی پاک کنند و نیمه گمشده شان را به زندگی عادی خود بازگردانند.

,

 این زنان فداکار مانند دیگر زنان سست اراده اقدام به طلاق و یا ترک بیمار خود نمی‌‌کنند و همچون شمعی با سوختن و ساختن خواستار ادامه زندگی عاشقانه و با نشاط هستند و با خسته کردن تن خود دیگر اعضای خانواده خود را در آرامش قرار می‌‌دهند و خود نیز از این امر خوشحال می‌‌شوند.

,

در طول تمام تاریخ آمار زنان کارآفرین و تلاشگر کم نبوده و آغوش جامعه کنونی ما نیز از وجود چنین زنان و دخترانی خالی نیست، زنانی که با زیر پا گذاشتن لذت‌‌های نفسانی و قلبی خود، شادی دیگران به خصوص خانواده شان را بهترین لذت دنیا تلقی کرده و همواره خود را قربانی به شکوفا رساندن استعدادهای فرزندان خود می‌‌کنند.

,

موهای مادرانی که برای زندگی بخشیدن به همسر و فرزندان سفید می‌‌شوند و هیچ رنگ آرایشی نمی‌‌تواند سفیدی برف سرد روزگار و دردهای چندین ساله را از روی موهای شان بپوشاند و بغض چندین ساله مردانگی را در گلوی آن زنان فداکار بشکند، زنانی که برف آسمان سرد دنیا بر روی موهای آن‌ها باریده و با هیچ چیزی دیگر آن موها سیاه نمی شوند، موهای سیاهی که برای روشنی بخشیدن به دنیای سیاه دیگران، سفید شده‌‌اند.

,

آری در جامه ما زنان و دختران آبروداری هم هستند که شاید در طول عمر خود بیشتر از چند بار هم در آیینه خود را نگریسته و زمانی چشم خود را باز کرده و شاهد ده ها چروک در چهره خودشان مقابل آیینه شده‌‌اند، زنانی که با جان و دل کار کردند و عمری خود را به دست باد روزگار سپردند، عمری که دیگر برای هیچ کسی بازگشتی نداشته و هرگز تکرار نمی‌‌شود، اما زنان و دختران شیردلی با هزینه کردن از عمر و گذشت از لذت های زودگذر نفسانی به حیات فرزندان و همسران خود جانی دوباره بخشیدند تا بتوانند سهم کوچکی در حفظ هویت و منزلت خود در جامعه داشته باشند.

,

 هر چند که تلاش این زنان در جامعه شان به چشم هیچ کسی نیاید و شاید برخی‌‌ها از کنار این ماجراها به آسانی بگذرند، اما این قشر زنان و دختران با آسودگی وجدان خود با امید دوچندان زندگی کرده و با کوله باری از غم و اندوه و حسرت از این دنیا می‌‌روند، زنان بزرگی که هرگز نامشان در تاریخ نوشته و ثبت نمی شود، اما با رفتن خود فرزندان شایسته و صالحی را به جامعه تحویل می‌‌دهند که آنها با ثبت خود در دل تاریخ قلب مادران و روح آنها را تا ابد شاد نگه می دارند، مادران بزرگی که با گمنامی و سینه‌‌ای آکنده از درد در گوشه‌‌ای از قبرستان‌‌ها دفن می‌‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه