اخبار داغ

نوشداری فرهنگی بعد از مرگ ؛

فریاد بی صدای آتنا ها در میان روزمرگی مدیران فرهنگی گم شده است

فریاد بی صدای آتنا ها در میان روزمرگی مدیران فرهنگی گم شده است
نقش نهاد فرهنگی حاکم بر جامعه بسیار کم رنگ شده است با توجه به اینکه نظام ما الگویی برای دیگر کشور های آزادی خواه است چرا مدیرانی نالایق بر مسند قدرت و مدیریت نهاد های فرهنگی قرار می گیرند که بسی جای تامل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی قتل آتنا اصلانی دختر 7 ساله پارس آبادی که از 29 خرداد گم شد تا 19 تیر که جسدش در پارکینگ قاتل پیدا شد شوک عجیبی را به کشور وارد ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی,

اینکه کودکانی همچون آتنا آیا در فضای فعلی جامعه امنیت دارند یا نه سوالی است که پدران و مادران شب ها بر بستر کودکان خود آن را ذهن خود مرور می کنند.

,

کند وکاو برای قتل آتنا اصلانی و اینکه چگونه انسانی می تواند به خود اجازه فضای یه جامعه را با چنین کار کثیفی ملتهب کند و اصلا آتنا به جرمی به قتل رسیده است سوالاتی است که باید در بستر فرهنگی ایجاد شده در جامعه جستجو کرد.

,

تعدد کودکان کار در کلان شهر ها مخصوصا در تهران موجی از کودکان در معرض خطر را به ما یاد آوری می کند که آنها هم می توانند پا جای پای آتنا گذاشته و شوکران مرگ را بنوشند.

,

در فضای فعلی جامعه کسانی که در بستر دینی و اعتقادی محکم بزرگ شده اند در مسیر رشد خود محکم تر گام بر می دارند و اینچنین امیال شیطانی نمی تواند آنها را بفریبد و شاید خلا بستر فرهنگ دینی در جامعه فعلی و کم رنگ شدن نقش دین در تربیت خانواده کاستی بزرگی است که دیده نمی شود.

,

چه بسا خانواده هایی هستند که ارزشهای دینی کم رنگ در میان کانون خانواده را با مادیات جبران می کنند و غافل از این هستند که این مادیگری  به تنهایی نمی تواند آینده ی فرزندان آنها را  تامین کند.

,

در درجه دوم نقش نهاد فرهنگی حاکم بر جامعه بسیار کم رنگ شده است با توجه به اینکه نظام ما الگویی برای دیگر کشور های آزادی خواه است چرا مدیرانی نالایق بر مسند قدرت و مدیریت نهاد های فرهنگی قرار می گیرند که بسی جای تامل است.

,

با توجه به اینکه امروز رابطه جای ضابطه گرفته است این امر باعث شده است تا مدیران بی خردی بر مسند قدرت به ویژه در بخش فرهنگی مسوولیت را به آنها واگذار که فقط روزمرگی را انجام می دهند و فقط با چند تیتر مسائل فرهنگی در فضای مجازی اکتفا می کنند.

,

حال با توجه به فضای موجود چه اندازه منتظر مرگ خاموش آتناهایی باشیم که در روزمرگی های مدیران فرهنگی ما جایی ندارند.

,

وحید ابراهیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه