اخبار داغ

دهقان در گفت‌وگو با دانا:

بعضی از وزارتخانه‌ها برای کشور خسارت‌بار بودند/ افرادی که در جلسات می‌خوابند در دولت دوازدهم نباشند/ شرط فراکسیون ولایی برای حمایت از کابینه پیشنهادی

بعضی از وزارتخانه‌ها برای کشور خسارت‌بار بودند/ افرادی که در جلسات می‌خوابند در دولت دوازدهم نباشند/ شرط فراکسیون ولایی برای حمایت از کابینه پیشنهادی
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر آقای روحانی بخواهد مزد جریان‌های سیاسی که در انتخابات از وی حمایت کردند را در انتخاب وزرا بدهد، عملا این دولت هم ناکارآمد می‌شود.
[

محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر عدم حمایت 130 نماینده مجلس از حمله موشکی سپاه اظهار داشت: دوستانی که وظیفه جمع‌آوری امضا را بر عهده داشتند، جدیت کافی را به خرج ندادند و الا نمایندگان بیشتری نامه را امضا می‌کردند.


وی افزود: البته عده‌ای از نمایندگان کم لطفی کردند و نامه را بنا به دلایلی امضا نکردند اما بخش مهمی از نمایندگان که نامه را امضا نکردند اگر نامه به دست آن‌ها می‌رسید و خوب توجیه می‌شدند نامه را امضا می‌کردند.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اینکه عده‌ای از نمایندگان نامه را امضا نکردند به معنای مخالفت آن‌ها با پاسخ موشکی سپاه به داعش نیست؛ بلکه بخشی از آن ناشی از مشکلاتی است که در جمع‌آوری امضا به وجود آمد و دوستانی  که مسئول جمع‌آوری امضا بودند نتوانستند خوب عمل کنند انشاالله در فرصت دیگر این نقص جبران می شود.


دهقان در خصوص ویژگی‌های کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: افرادی که از طرف رئیس جمهوربه عنوان وزیرپیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوند هم باید کارآمد باشند هم نسبت به هنجارها وساختارانقلاب و نظام اسلامی پایبندی کافی را داشته باشند، اگر کسانی معرفی شوند که این دو ویژگی را داشته باشند ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم اما اگر این دو ویژگی را نداشته باشند طبیعی است به جای حل مشکلات مردم و تلاش برای پیشرفت کشور دولت را به سمت حواشی سوق می‌دهند و به این دلیل ما تلاش می‌کنیم این افراد رای نیاورند.


وی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان اصولگرا و اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هیچ پیش‌داوری نمی‌کنیم اما انتظارمان این است که رئیس جمهور افراد کارآمد و معتقد و متعهد را معرفی کند و اگر این اتفاق بیفتد قطعا از افراد معرفی شده حمایت می‌کنیم.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید تبدیل به شرکت سهامی جریان‌های سیاسی شود گفت: اگر آقای روحانی بخواهد مزد جریان‌های سیاسی که در انتخابات از وی حمایت کردند را در انتخاب وزرا بدهد، عملا این دولت هم ناکارآمد می‌شود، افرادی که معرفی می‌شوند باید موثر و فعال برای حل مشکلات مردم باشند و نگاه سیاسی آن‌ها نباید بر نگاه کارشناسی آن‌ها غلبه کند.


دهقان اظهار داشت: تنبلی ، بی حالی  و تندروی سیاسی موجب ناکارآمدی، به حاشیه رفتن دولت و فراموش کردن مسائل اصلی کشور و بروزمشکلاتی برای مردم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی با بیان اینکه از دیدگاه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس انتخابات به پایان رسیده است، گفت: ما هر دولتی که در این کشور سرکار باشد را دولت نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم و از آن حمایت هم می‌کنیم چرا که تقویت دولت وکمک به کارآمدی آن، موجب تقویت و کارآمدی نظام می شود بنابراین حمایت ما  مشروط به این است که رئیس جمهور ضوابط لازم را برای کارآمدسازی کابینه رعایت کند تا چهار سال دیگر دچار فرصت‌سوزی نشویم، ومشکلات مردم لاینحل باقی نماند و این وضعیت منجر به نارضایتی بیشتر مردم از دولت و ضربه زدن به نظام نشود.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص لزوم تغییر در برخی وزارتخانه‌ها عنوان کرد: در چهار سال گذشته بعضی از وزارتخانه‌ها برای کشور خسارت‌بار بودند و حضور برخی وزرا در دولت میلیارد ها دلاربرای کشور و مردم ضرر مالی داشته و باعث شده ما در مجامع بین المللی محکوم شویم، این افراد دیگر نباید در دولت دوزادهم جایگاهی داشته باشند.


وی افزود: کسانی که به دلیل کهولت سن توانایی و انرژی حرف زدن و راه رفتن را ندارند و در جلسات ناگهان می‌خوابند، توانایی اداره  وزارتخانه را ندارند و به اصطلاح این افراد خسته اند.

,
,
,
,
,
,
,
,


دهقان گفت: برخی از وزرا تاجر هستند و ثروت‌های چند صد میلیاردی دارند و بیش از آنکه به فکر اداره وزارتخانه‌ باشند، نگران ثروت و شرکت خود هستند، این افراد هم نباید در دولت حضور داشته باشند و آقای روحانی باید اجازه دهد این دسته از وزرا به اداره شرکت‌‌های خود مشغول باشند.

,
,


وی در پایان گفت: وزرا باید از قشر متوسط به پایین جامعه باشند تا بتوانند درد مردم را درک کنند، کسانی که زندگی‌های اشرافی دارند نمی‌توانند درد مردم را درک کنند ،وطبیعتا  نمی‌توانند خادم ملت باشند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه