اخبار داغ

مسئول بسیج طلاب استان بوشهر:

زنان بوشهری در مقابله با انگلیسی ها نقش اساسی داشتند

زنان بوشهری در مقابله با انگلیسی ها نقش اساسی داشتند
مسئول بسیج طلاب استان بوشهر گفت: عرصه جهاد جمعی، برای خواهران بوده است و زمانی که انگلیسی ها به بوشهر حمله کردند و رئیسعلی دلوار و افرادش جلو آن ها ایستادند، زنان بوشهری در آنجا بیشترین نقش را داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ صبح امروز مراسم یادواره شهدای لَرده و مجاهد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا جعفری زاده مسئول بسیج طلاب استان بوشهر و با حضور مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و جمعی از دانش آموزان بسیجی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

در این مراسم حجت الاسلام جعفری زاده مسئول بسیج طلاب استان بوشهر اظهار کرد: خداوند چون غیرت دارد این صفت را به بندگانش داده است و انسان با غیرت کسی است که خداوند او را دوست دارد.

,

وی با اشاره به دسته بندی بودن غیرت افزود: غیرت سه دسته است و آن غیرت دینی، ملی و ناموسی که در غیرت دینی، انسان نسبت به دین خود غیرت دارد و نسبت به آن بر نمی تابد و در غیرت ناموسی که نسبت به خانواده و همسر و طایفه غیرت دارد ولی در غیرت ملی، انسان به کشورش غیرت دارد و این سه انسان را برانگیخته می کرد تا دست به اسلحه ببرد و از کشورش دفاع کند.

,

جعفری زاده با اشاره به جهاد زنان در طول تاریخ گفت: جهاد زنان گاهی به صورت جمعی و گاهی انفرادی بوده است و جهاد فقط به جنگ ختم نمی شود چرا که در همین موقعیتی که الان هستیم هم می توان جهاد کرد.

,

وی افزود: عرصه جهاد جمعی، برای خواهران بوده است و زمانی که انگلیسی ها به بوشهر حمله کردند و رئیسعلی دلوار و افرادش جلو آن ها ایستادند، زنان بوشهری در آنجا بیشترین نقش را داشتند و با انجام کارهای پشتیبانی مثل نگهداری از سالخوردگان و بچه ها و یا آب رسانی به رزمندگان ایفای نقش می کردند.

,

جعفری زاده بیان داشت: زنان بوشهری در صحنه های جنگ حضور پیدا می کردند و گاها مکان استقرار انگلیسی ها را شناسایی می کردند و به نیروها اطلاع می دادند.

,

وی افزود: 12 نفر از زنان لرده به صورت مسلح مقابل انگلیسی ها ایستادند و انگلیسی ها را شکست دادند و غیرت دینی و ملی آن ها اجازه نداد که بوشهری ها در برابر تجاوز ساکت بنشینند و این غیرت یک خسیسه بارز الهی است.

,

مسئول بسیج طلاب استان بوشهر اظهار کرد: به صورت انفرادی قیام کنید و نگذارید اسلحه دینی و فرهنگی زمین بیفتد که اگر این اتفاق بیفتد قافیه را باخته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه