اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس؛

قراردادهای خارجی دولت باید به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد

قراردادهای خارجی دولت باید به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد
سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک با اشاره به اینکه قرارداد ۴.۹ میلیارد دلاری با توتال اول راه است بیان کرد: قراردادهای خارجی دولت باید به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب صنعتی چهارم در اراک با اشاره به سرعت بالای تغییر تکنولوژی در دنیا گفت: برای اینکه در چرخه رقابت در دنیا حضور داشته باشیم باید به دانش و تکنولوژی روز مجهز شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

مقدسی با تاکید بر اینکه صنعت کشور و استان مرکزی نیازمند واحد تحقیق و توسعه است اظهار کرد: بر این اساس لازم است واحدهای تولیدی نسبت به مسائل تحقیق و توسعه توجه بیشتری داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در بازدیدی که به همراه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت های ایران خودرو و سایپا داشته ایم به موضوع تحقیق و توسعه تاکید داشتیم.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که شرکت های خودرو ساز ایران به موضوع تحقیق و توسعه توجه نداشته باشند، با توجه به رشد و توسعه ای که در این بخش رخ داده،شرکت های ایرانی توان رقابت با شرکت های بزرگ را نخواهند داشت.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه بتوانیم در حوزه تحقیق و توسعه موفق باشیم باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت را افزایش دهیم.

,

وی با تاکید بر اینکه با کار تشریفاتی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه کار به جای نخواهد رسید اظهار کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید اثر بخش باشد تا بتوان به نتایج مورد نظر دست پیدا کرد.

,

مقدسی ادامه داد: در استان مرکزی هم قدم هایی برای اثر بخشی بیشتر ارتباط بین صنعت و دانشگاه برداشته شده و در این راستا نیازمند انجام اقدامات متعدد هستیم.

,

تولید آلومینیوم ایران کاهش یافته است

, تولید آلومینیوم ایران کاهش یافته است, تولید آلومینیوم ایران کاهش یافته است,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت آلومینیوم ایران نیاز به توسعه و گسترش دارد افزود: در اوایل انقلاب میزان قابل توجه ای از آلومینیوم خاورمیانه در ایران تولید می شد که متاسفانه سهم ایران در سال های اخیر کاهش داشته است.

,

وی ادامه داد:با توجه به ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد باید تلاش شود سهم ایران در تولید آلومینیوم در منطقه افزایش پیدا کند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه آلومینیوم در اکثر صنایع کاربرد دارد، افزایش تولید این محصول به رونق بیشتر تولید کشور کمک شایانی می کند.

,

دولت باید در انعقاد قراردادهای خارجی بیشتر دقت کند

, دولت باید در انعقاد قراردادهای خارجی بیشتر دقت کند, دولت باید در انعقاد قراردادهای خارجی بیشتر دقت کند,

وی به قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال هم اشاره ای کرد و گفت: هر چند با این قرارداد موافق هستم ولی باید دولت در انعقاد قراردادهای خارجی دقت بیشتری داشته باشد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرارداد ۴.۹ میلیارد دلاری با توتال اول راه است بیان کرد: قراردادهای خارجی دولت باید به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: صنعت آلومینیوم در کشور ظرفیت های خوبی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.

,

استاندار مرکزی:
عقب ماندن از تغییرات روز دنیا هزینه های زیادی در آینده برای ما دارد

, استاندار مرکزی:,
, عقب ماندن از تغییرات روز دنیا هزینه های زیادی در آینده برای ما دارد, عقب ماندن از تغییرات روز دنیا هزینه های زیادی در آینده برای ما دارد,

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی هم در این کنفرانس با اشاره به اینکه تغییر در حوزه های مختلف صنعتی معطل هیچ عنصری باقی نمی ماند گفت: در صورتی که برای تغییر آماده نشویم، هزینه های آن را در آینده پرداخت خواهیم کرد.

,

زمانی قمی با اشاره به اینکه تغییرات تاثیر خود را بر حوزه های مختلف می گذارد افزود: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور باید خود را آماده تغییرات کند.

,

وی ادامه داد: برای اینکه شاهد تغییرات خوبی در بخش های مختلف صنعت استان باشیم لازم است کمیته ای با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه صنعتی استان تشکیل  و ظرفیت های استان شناسایی و بررسی شود.

,

سومین کنفرانس بین المللی" انقلاب چهارم صنعتی" بعنوان اولین نشست در استان مرکزی به همت شرکتهای ایرالکو و آلومرول نوین و با حمایت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار شد.

,

در این کنفرانس نمایندگانی از کشورهای پرتغال، انگلستان، آلمان و ایتالیا حضور داشتند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه