اخبار داغ

حواشی پیرامون یک نامه و یک درخواست؛

چرا رئیس جمهور ترکیه فرمان آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ را صادر نمی‌‌‌‌‌‌‌کند؟

چرا رئیس جمهور ترکیه فرمان آزادسازی مناطق اشغالی قره باغ را صادر نمی‌‌‌‌‌‌‌کند؟
طی روزهای گذشته عارف حاجیلی رئیس حزب مساوات جمهوری آذربایجان طی یک نامه به رئیس جمهور ترکیه از وی خواسته است تا ارتش ترکیه را برای آزادی قره باغ حرکت دهد که این موضوع با واکنش‌‌های مختلفی در بین آذری‌‌ها مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عارف حاجیلی رئیس حزب مساوات طی روزهای گذشته با ارسال یک نامه سرگشاده به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، تاکید کرده است که مشکل قره باغ کوهستانی تنها مشکل آذربایجان نبوده، بلکه مشکل همه منطقه و همه انسان‌‌‌ها و جهان و به‌‌ویژه مشکل ترکیه می‌‌‌‌باشد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در این نامه ضمن اشاره به بی اعتنائی رئیس جمهور ترکیه به سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان‌‌‌های بین المللی دیگر، می‌‌‌پرسد که چرا با وجود این، رئیس جمهور محترم ترکیه به ارتش این کشور دستور حمله به قره باغ کوهستانی برای آزادسازی آن از اشغال ارامنه را صادر نمی‌‌کند؟

,

رهبران احزاب مخالف آذربایجان به این نامه واکنش‌‌های مختلفی داشته‌‌‌اند:

,

پناه حسین رئیس حزب "خلق آذربایجان" می‌‌‌گوید: هر کسی حق اظهار نظر نمودن در مسایل مختلف را دارد. من به نامه عارف حاجیلی احترام قائل هستم. اما در خصوص محتوای آن نمی‌‌خواهم اظهار نظر نمایم...

,

اقبال آغازاده رئیس حزب "امید" در این خصوص می‌‌گوید: اینگونه نامه‌‌‌ها از نظر عملی هیچگونه تاثیری ندارد. امروز میان آذربایجان و ارمنستان وضعیت جنگ حاکم نیست و همه کشورها و سازمانهای بین المللی نیز خواستار حفظ آرامش در خط مقدم جبهه هستند. از طرف دیگر، کمک ترکیه به ما زمانی می‌‌‌تواند تحقق پذیرد که ما در حال جنگ با ارمنستان باشیم. در حالیکه ما قرارداد آتش بس با ارمنستان را امضا نموده ایم و در چنین حالی امکان تحقق این درخواست وجود ندارد. به نظر من، این نامه بیشتر می تواند تاثیرات سیاسی داشته باشد... 

,

سردار جلال اغلو رئیس حزب "دموکرات آذربایجان" در این خصوص می گوید: آزادسازی سرزمینهای اشغال شده آذربایجان توسط ترکیه یک پیشنهاد ناموفق می باشد. ترکیه بدون رضایت دولت آذربایجان نمی تواند برای آزادسازی سرزمینهای اشغال شده قره باغ وارد میدان شود. اما بی اعتنائی رئیس جمهور کنونی ترکیه به سازمانهای بین المللی اقدام درستی است. اصلا جای سوال است که آیا آمریکا، روسیه و فرانسه به قوانین و حقوق بین المللی احترام می گذارند که ترکیه و هم باید به این قوانین احترام بگذارد؟

,

علی علی اف رئیس حزب "شهروند و توسعه آذربایجان" در این خصوص می‌‌گوید: من کشاندن ترکیه به مسئله آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده خود را کار درستی نمی‌‌‌‌دانم. این اقدام بر علیه هر دو کشور ترکیه و آذربایجان تمام شده و ممکن است در جهان بر علیه ما ائتلافی صورت بگیرد.

,

سرزمین‌‌های اشغال شده میهنمان را باید سربازان دلیر و با غیرت این کشور آزاد نمایند. ترکیه همواره در همه زمینه‌‌ها از ما حمایت می‌‌کند. فکر می کنم که بدون به راه انداختن هیاهو می توان به نتیجه مطلوب رسید. من نامه عارف حاجیلی را نوعی تظاهر نمائی تلقی می‌‌کنم...

,

نامه عارف حاجیلی به اردوغان هرچه که نداشته باشد حداقل این موضوع را نشان داد که همه ی سیاسیون حال حاضر آذربایجان به نیکی می‌‌دانند که ترکیه فقط در حد چند بیانیه‌‌ی سیاسی حامی آذربایجان بوده و بیش از آن توانی برای کمک به جمهوری آذربایجان در خصوص موضوع قره باغ ندارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه