اخبار داغ

گزارشی از دردسرهای پالایشگاه نفت و گاز شاهرود؛

اهالی روستای زیراستاق از بوی بد میعانات گازی رنج می برند

اهالی روستای زیراستاق از بوی بد میعانات گازی رنج می برند
اهالی روستاهای منطقه زیراستاق ضمن اعلام ناراحتی از بوی بد پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود و مشکلاتی که برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است خواستار رسیدگی مسئولان به این وضعیت نامطلوب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود در زمینی به مساحت شش هکتار احداث شد. عملیات اجرایی ساخت فاز یک این پالایشگاه از سال 92 آغاز و در سال 95 با اعتباری حدود دو هزار میلیارد تومان تکمیل شد و همزمان با اولین سفر رئیس جمهور به استان سمنان سمنان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

این پالایشگاه شانزدهم مهر ماه سال گذشته دچار حریق شد و باعث مجروح شدن دو نفر از کارگران این مجموعه نیز شد.

,

هر چند این پالایشگاه احداث شد تا با ایجاد اشتغال و تاثیر در چرخه اقتصادی شهرستان شاهرود قسمتی از مشکلات بیکاری این شهرستان حل شود چرا که در خبرها آمده بود با افتتاح این پالایشگاه برای 220 نفر ایجاد اشتغال شده است اما واقعیت تلخی که درباره این واحد وجود دارد آلایندگی آن است و باید برای حل این مشکل یا دست کم کاهش آن از طرف مسئولان تصمیمی گرفته شود.

,

اهالی روستاهای زیراستاق شاهرود مدتی است که از بوی بد فعل و انفعالات و میعانات گازی پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود در رنج بوده و مردم روستاهای دهملا، راهنجان، قلعه حاجی، مراد آباد و ... از هوای آلوده و استشمام بوی بدی که با وجود گرمای هوا در این روزها بیشتر شده است گلایه دارند و این در حالی است که مسئولان شهرستان به تماشا نشسته اند. 

,

افرادی که این روزها از جاده های بین روستایی این مناطق گذر کرده باشند، بوی آزار دهنده و مشمئز کننده ای که ناگهان درون خودروی سواری شان هجوم آورده را استشمام کرده اند که آن لحظه هیچ کاری نمی شود کرد، اگر شیشه خودرو را پایین تر کشیده شود بر حجم بوی بدی که استشمام می شود افزوده می شود و اگر شیشه خودرو بالا کشیده شود خواه ناخواه مجبور می شوید برای دقایقی بوی سمی و خطرناک گازی متصاعد شده از میعانات گازی پالایشگاه را تحمل کنید.

,

اهالی روستاهای زیراستاق بخش مرکزی شهرستان شاهرود از بوی بد و آزار دهنده پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود به تنگ آمده اند و در شکایت و نارضایتی خود را در قالب طوماری اعتراضی به محیط زیست شهرستان شاهرود و سایر مسئولان ذیربط ارسال کرده اند و خواستار رسیدگی و حل این مشکل توسط مسئولان مربوطه شده اند.

,

تصویر این نامه به پایگاه خبری نسل شاهوار شاهرود نیز ارسال شده که در ذیل آمده است:

,

, ,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه