اخبار داغ

مسئول اجرایی مرکز درمانی جانبازان کشور در چابکسر عنوان کرد؛

خدمات درمانی و رفاهی برای جانبازان دفاع مقدس در چابکسر/ضرورت برگزاری اردوهای خانوادگی برای جانبازان

خدمات درمانی و رفاهی برای جانبازان دفاع مقدس در چابکسر/ضرورت برگزاری اردوهای خانوادگی برای جانبازان
مرکز آموزشی تفریحی درمانی جانبازان کشور واقع در چابکسر به جانباز شیمیایی و اعصاب روان خدمات رفاهی ارائه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ "علی حقیقت پسند" مسئول اجرایی مرکز درمانی جانبازان کشور در چابکسر در گفتگو با کوله بار با بیان اینکه این مرکز آموزشی به جانباز شیمیایی و اعصاب روان خدمات رفاهی ارائه می کند، گفت: هر سال، چند دوره اردو در این مرکز می شود که متعلق به جانبازان شیمیایی، جانبازان اعصاب وروان و متعلق به آزادگان و یک دوره شامل ترکیبی از جانبازان شیمیایی واعصاب وروان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز خدمات رفاهی و رمانی جانبازان شیمیایی کشورافزود: بررسی روند اقدامات درمانی انجام شده و در دست انجام جانبازان شیمیایی کشور،ارائه گزارش و نظریه کارشناسی به مسئولین مربوطه جهت انجام اقدامات لازم،آموزش جانبازان جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی واجرای دستورالعمل های درمانی و مراقبت از خود،اجرای طرح های پژوهشی در زمینه بررسی تاثیرآب وهوای مرطوب ومعتدل شمال بر روی عوارض شیمیایی ،بررسی مشکلات جسمی و روحی جانبازان شیمیایی کشور و ارائه نتایج به مسئولین مربوطه جهت اقدامات ضروری ومناسب، اجرای برنامه های فرهنگی،مذهبی ،علمی،ورزشی و ... ازجمله اهداف راه اندازی این مرکز است.»
,
 
,
حقیقت با اشاره به اینکه استان فارس، فعالترین استان از نظر اعزام اردو به این مرکز درمانی و رفاهی است، اظهار داشت: در اردوهای امسال نیز همچون سالهای گذشته،برای جانبازان برنامه های مختلفی برگزار شده است.برای جانبازان شیمیایی دو نوبت انجام آزمایش اسپیرومتری (سنجش کارکرد ریه) وجود داشت. علاوه بر این تمام جانبازان در تمام وقت،به یک پزشک عمومی دسترسی داشتند تا درخصوص مشکلات وعوارض مجروحیت وسایر اختلالات به وضعیتشان رسیدگی شود.
,
 
,
وی با اشاره به برنامه های مرکز رفاهی و خدمات دهی جانبازان شیمیایی چابکسر،تصریح کرد: برنامه های تفریحی از جمله گشت وگذار در مناطق دیدنی شمال مانند موزه کاخ،هتل وآبگرم رامسر،منطقه ییلاقی جواهرده رامسر و دوهزار تنکابن، تله کابین نمکآبرودچالوس ورامسرپلازا،آرامگاه دکتر معین وحرم آقاسیدجلال الدین اشرف(ع)آستانه اشرفیه،استخر وبام سبز لاهیجان،آرامگاه میرزاکوچک خان و بازار رشت ،روستای تاریخی ماسوله فومن ، اسکله و موزه نیروی دریایی بندرانزلی و ... از جمله برنامه های ما برای جانبازان شیمیایی بوده است.
,
 
,
مسئول اجرایی مرکز درمانی جانبازان کشور در چابکسر اضافه کرد: این مرکز خدمات رسانی جانبازان شیمیایی کشور، وابسته به معاونت بهداشت ودرمان بنیادشهید وامور ایثارگران است که از سال 86 زیر نظر مرکز رسیدگی به جانبازان شیمیایی و شرکت متد  ، اداره می شود.
,
 
,
وی گفت: نظرسنجی های مختلف گزینه ای وتشریحی به عمل آمده از جانبازان میهمان در سالهای گذشته ، نشان داده که  حدود 90% آنها از خدمات این مرکز، رضایت دارند؛ اما با این وجود  خواهان تداوم فعالیت های آن و افزایش کمیت وکیفیت خدمات هستند و معتقدند این مرکز به عنوان تنها پایگاه خدمات رسانی کشوری به جانبازان شیمیایی، باید تجهیزتر شود.به طوریکه بتواند به نیازهای مختلف جانبازان شیمیایی مانند  آزمایش های تشخیصی،درمانی،واقدامات آموزشی ، پژوهشی و توانبخشی پاسخ دهد.
,
 
,
حقیقت در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 95% پاسخ دهندگان نظرسنجی ها ، خواستار برگزاری چنینی اردوهایی به صورت خانوادگی هستند تا این گونه بتوانند بخشی از زحمات وبردباری های خانواده هایشان را جبران کنند. درصورتی ارتقای این مرکز به یک مجتمع مجهز به امکانات اقامتی وخانوادگی این امر مهیا خواهد شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه