اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مطرح کرد:

اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس؛ نیازمند عزم جدی مسئولان استانی

اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس؛ نیازمند عزم جدی مسئولان استانی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به پیشرفت 60درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس، گفت: تکمیل و اتمام این پروژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطالبه فرا استانی است و عزم همه مسئولان استان را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار استان می خواهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار، با اشاره به احداث مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس در استان قم اظهار داشت: این پروژه پس از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 89 به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب این سفر قرار گرفت که در شهریور سال 91 بعد از برگزاری جلسات متعدد در تهران و قم و همچنین طراحی نقشه با حضور مسئولین استانی کار احداث آن آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: این پروژه از سال 89 دچار فراز و نشیب هایی در بحث فعالیت های عمرانی و مباحثی در بحث طراحی و جانمایی و همچنین اختصاص زمین و تامین و پیگیری اعتبارات پروژه شد.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم اضافه کرد: پروژه تاکنون چندین بار به دلیل عدم تامین اعتبار به موقع و واگذاری آن دچار وقفه شده است و به همین دلیل پروژه در مقاطع مختلف بصورت تعطیل و نیمه تعطیل و غیر فعال قرار گرفته است.

,

وی در ادامه افزود: با عنایت دفتر مقام معظم رهبری در سال 93 اعتباری در یک بازه زمانی سه ساله پیش بینی شد و از اواخر سال 93 پروژه با انتخاب پیمانکار جدید فعال شد و از فروردین ماه سال 94 پروژه طی زمان بندی 2ساله با پیمانکار جدید عقد قرارداد شد و شروع به کار کرد.

,

حسینی با اشاره به اینکه پیش بینی و برنامه ریزی ما این بود که در خرداد 96 پروژه به بهربرداری برسد، عنوان داشت: متاسفانه در سال 95 با وقفه ای که به دلیل عدم تامین اعتبار و واگذاری آن  و همچنین بدهی به پیمانکار به وجود آمد پروژه با وقفه مواجه شد.

,

وی بیان کرد: با پیگیری هایی که انجام شد و همچنین حمایت مسئولین استان بخصوص دفتر مقام معظم رهبری  اعتبار لازم واگذار شد که هم بدهی تسویه شد و هم فعالیت پیمانکار دوباره با سرعت بیشتر شروع شد.

,

پیشرفت 60درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس

, پیشرفت 60درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به وضعیت فعلی پروژه، خاطرنشان شد: در حال حاضر پروژه با سرعت بسیار خوبی در حال پیگیری می باشد و تمام بخش های پروژه فعال است و به طور میانگین بیش از 60 درصد پروژه پیشرفت داشته است، البته ساختمان اصلی بیش از 90 درصد پیشرفت دارد.

,

وی افزود: در روزهای اخیر هم با مهندس رضوی مسئول سازمان برنامه و بودجه استان قم و برخی مسئولان دیگر از پروژه بازدید میدانی انجام دادیم و همچنین دیدارهایی که با استاندار قم و سایر مسئولین انجام شد همه با اهتمام و نگاه ویژه به این پروژه به دلیل پروژه ملی با تاثیرگذاری بین المللی قول همکاری و کمک های لازم برای این پروژه را داده اند.

,

اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس؛ نیازمند عزم جدی مسئولان استانی

, اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس؛ نیازمند عزم جدی مسئولان استانی,

حسینی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم با عزم جدی مسئولان و تامین اعتبار پروژه شاهد این باشیم که تا پایان سال پروژه به پایان برسد تا حداقل زمینه بهربرداری در آستانه سال جدید به وجود بیاید.

,

وی بیان داشت: در حال حاضر دغدغه ما بحث موزه آرایی و محتوایی است که کمیته ای در این خصوص تشکیل شده است و در حال احضای سرفصل ها و سوژه ها و تدوین سناریوی این موزه آرایی در حال پیگیری می باشد همچنین در بحث تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز موزه برای موزه آرایی، جنگ افزار ها و امکانات دیگر تهیه و تامین و به استان منتقل شده است و ادامه این مسئله در دستور کار قرار دارد.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه بحث سفارش تولیدات هنری و آثار حجمی و مباحث دیجتال هم در درست اقدام است، گفت: همکاری و مشارکت شهرداری در آینده نزدیک به تصمیم نهایی خواهد رسید تا محوطه اصلی و عمومی پروژه به شهرداری با آن طرح جامعی که به تصویب خواهد رسید تحویل داده شود که همزمان هم محوطه اصلی و ساختمان اصلی افتتاح و به بهره برداری برسد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه بازه زمانی را از دست داده ایم اما در همین چند ماه باقی مانده تا انتهای سال اگر دغدغه اعتبار این پروژه تامین شود قطعا با افزایش کارشناسان و تیم های تخصصی خلع و تاخیر آن پروژه جبران خواهد شد.

,

حسینی بیان داشت: تکمیل و اتمام این پروژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطالبه فرا استانی است و عزم همه مسئولان استان را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار استان می خواهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه