اخبار داغ

فضای مجازی مدیریت نشده؛ تشدیدکننده معضلات اجتماعی

فضای مجازی مدیریت نشده؛ تشدیدکننده معضلات اجتماعی
این روز ها فضای مجازی یکی از محیط های افزایش معضلات اجتماعی در بحث های طلاق، سرد شدن خانواده ها، درگیری ها و برخی مسائل دیگر شده است که باید برای این محیط مجازی یک مدیریت و برنامه ریزی دقیق تری انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  فرهنگ نگار،   بیشتر مشکلات و انحرافات در افراد از اخلاق و فرهنگ خود را نمایان می کند،  انحرافات اجتماعی که در افراد رخ می دهد به دلیل این است که خود را در انزوای اجتماعی قرار می دهند که این مسئله باعث تخریب فرد می شود به عنوان مثال افرادی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند برای رهایی از فشارهای اجتماعی و عصبی دست به این امر می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,

این در حالی است که انحرافات اجتماعی مسئله ای است که به تدریج دیگران را نیز درگیر خود می کند،  مسائل و معضلات اجتماعی مقیاس و معیار درجه‌بندی خاصی ندارند که بتوان گفت فلان مسئله‌ از دیگری خاص‌تر است، بلکه با توجه به درهم‌تنیده بودن مسائل اجتماعی باید گفت غفلت از مسائل کوچک به دلیل پایین بودن رخداد یا ابعاد آن، سرانجام آن را به جایی می‌رساند که برای رفع آن باید بودجه و انرژی گزافی صرف شود.

,

از طرفی هم پیشرفت تکنولوژی و درگیری افراد در فضای مجازی سبب دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر شده است به طوری که هر یک از افراد خانواده به خاطر مشغول بودن به تماشای تلویزیون یا درگیر بودن با رایانه و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای، کمتر برای یکدیگر زمان می گذارند و یا در بطن خانه با یکدیگر صحبت می کنند و این مسئله باعث سرد شدن روابط زوجین و  والدین و فرزندان شده به گونه‌ای که آنان کمتر حوصله یکدیگر را دارند.

,

از همین رو دکتر سلیقه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه 18 میلیون نفر درگیر با آسیب های اجتماعی می باشند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی یکی از متولیان مبارزه با این آسیب های در کشور می باشد.

,

این در حالی است که فضای مجازی یکی از محیط هایی می باشد که باعث ایجاد برخی آسیب های اجتماعی در جامعه می شود که باید برای این محیط برنامه ریزی خاصی داشته باشیم چرا که برخی طلاق ها، سرد شدن روابط، درگیری ها و... از این محیط آغاز می شود.

,

با این وجود معصومه ظهیری  مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات فضای مجازی افزود: اگر فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی را خوب مدیریت کنیم و ما آنها را در اختیار بگیریم نه آن‌ها ما را در اختیار بگیرند حضور ما در این عرصه مفید و مؤثر خواهد بود و آسیبی به ما نمی رسد که این همان فرصت برای ما می باشد مانند موجی که ما بر او سوار می شویم نه موجی که ما را ببرد.

,

وی با اشاره به اینکه عدم مدیریت فضای مجازی عمر، سرمایه، عاطفه، ارتباط، هم‌نشینی و... را تحت شعاع قرار می دهد، گفت: یکی از راه حل های دوری از فضای مجازی این است که در هنگام ورود به خانه سبدی به عنوان سبد دریافت گوشی و تبلت قرار دهیم تا در محیط خانه از فضای مجازی دور باشیم.

,

همچنین آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق از نتایج فضای مجازی است، اظهار داشت: دشمنان این نظام و اسلام در جنگ های نظامی، اقتصادی و تحریم ها موفق نبودند و به نتیجه ای نرسیدند.

,

وی ادامه داد: دشمن وقتی در این جنگ ها نتوانست به اهداف خود برسد جنگ فرهنگی را به میدان آورد تا از این طریق به اهداف خود برسد.

,

آیت الله توکل بااشاره به اینکه باید با برخی موارد که به جامعه آسیب می رساند مانند ماهواره برخورد شود، ابراز داشت: دولت باید در این مسئله وارد شود و اقداماتی را انجام دهد در غیر این صورت با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.

,

از همین رو در هر مسئله ای پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده است و در این موضوع هم باید بحث پیشگیری را در پیش بگیریم که در این خصوص دکتر سلیقه مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم افزود: کشورهایی که به خوبی توانسته اند در بحث آسیب ها ، پیشگیری  و معلولیت ها کار کنند معمولاً درصد تخصیص بودجه آن‌ها در این زمینه بالا است، ما هم اگر بتوانیم تخصیص اعتبارات در خصوص پیشگیری را بیشتر در نظر بگیریم مطمئناً ثمرات بیشتر و بهتری را در بحث آسیب ها و پیشگیری ها به دست خواهیم آورد.

,

در هر حال یکی از مشکلات مهم جامعه امروز ما فضای مجازی است که باعث به وجود آمدن معضلات فرهنگی اجتماعی شده است که روز به روز قدرتمند تر می شودو برای رفع آن نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری می باشد که باید از الان برای آن مدیریت و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا در آینده نه چندان دور کاسه چه کنم در درست نگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه