اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی قم:

مطالبات معوق تامین اجتماعی قم به دلیل رکود اقتصادی انباشته شده است

مطالبات معوق تامین اجتماعی قم به دلیل رکود اقتصادی انباشته شده است
مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه ٦٣ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: انباشت مطالبات معوق به دلیل رکود اقتصادی در بعضی از مراکز صنعتی و تولیدی که بالغ بر ١٣٦ میلیارد تومان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با بیان این که هفته تأمین اجتماعی نمادی از ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به افراد جامعه است، اظهار داشت: تامین اجتماعی از جمله مهمترین سازمان های خدمتگزار به طیف وسیعی از مردم استان است که وظیفه بزرگی در زمینه خدمت رسانی به مردم از قبل از تولد تا بعد از مرگ را برعهده گرفته است.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی متعلق به آحاد کارگران و بیمه شدگان بوده و سرمایه آن، حق الناس است که هر برنامه ریزی و فعالیتی که در این سازمان انجام می‌شود، باید  مبتنی بر رعایت حقوق کارگرانی باشد که طی سالها پرداخت حق بیمه به سازمان انتظار برخورداری از خدمات آن را دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر این که تحمیل هرگونه بار مالی جدید به سازمان تامین اجتماعی بدون تامین منابع آن ، موجب تضییع حقوق کارگران و بیمه شدگان این سازمان خواهد بود گفت: نهادهایی همچون تامین اجتماعی شاخص عقلانیت و تلاش در هرجامعه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,
,
,

وی اضافه کرد: هر اندازه تامین اجتماعی توانمند باشد، جامعه آرامش وامنیت روانی و اجتماعی بیشتری را تجربه خواهد کرد و بالطبع هر قدر هم از بحران دورتر باشد، جامعه در شرایط مناسب ‌تر قرار می‌گیرد.

,

٦٣ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
موسوی با اشاره به میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم ، عنوان داشت: میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قم از ٦٩١ هزار تن در سال ٩٢ به ٧٣١ هزار و ٢٥ تن در سال ٩٥ رسیده و ٦٣ درصد جمعیت کل استان قم را شامل می شوند.
وی در ادامه عنوان داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی قم در سال ٩٥ ، ٢٢٨ هزار و ٣٨٣ تن می باشد که این رقم در مقایسه با سال ٩٢  که در حدود ٢١٥ هزار و ٤٥٦ تن بوده است رشد ٦ درصدی را نشان می دهد. 
مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان داشت: در حال حاضر ٨٥ درصد بیمه شدگان اصلی در استان قم را آقایان و ١٥ درصد مابقی را قشر بانوان تشکیل می دهند.

, ٦٣, , درصد, , جمعیت, , استان, , قم, , تحت, , پوشش, , تامین, , اجتماعی, , هستند,
,
,
,

١٢٥٨٧ کارگاه فعال در سطح استان قم
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ١٢٥٨٧ کارگاه فعال در سطح استان قم وجود دارد که مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان شد: تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان قم در حال حاضر ١٨ هزار و ٣٨٢ تن  است.

, ١٢٥٨٧, , کارگاه, , فعال, , در, , سطح, , استان, , قم,
,

موسوی در ادامه اضافه کرد: شعبه ٤ قم در منطقه محروم نیروگاه ، شعبه اقماری در پردیسان قم برای طلاب و روحانیون، یک گارگزاری در  بلوار امین و نیز یک کارگزاری اقماری در منطقه نیروگاه در سالهای اخیر در جهت تسهیل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی راه اندازی شده است.

,

وی در خصوص مشکلات حوزه بیمه ای تامین اجتماعی در استان قم گفت: عدم ارسال لیست حق بیمه واقعی توسط تعدادی از کارفرمایان استان و ارسال حق بیمه حداقل برای کارگران خود ، انباشت مطالبات معوق به دلیل رکود اقتصادی در بعضی از مراکز صنعتی و تولیدی که بالغ بر ١٣٦ میلیارد تومان می شود ، عدم استعلام شهرداری های مناطق جهت صدور پروانه ساختمانی و متضرر شدن سازمان از عدم دریافت حق بیمه قانونی و مشکلات برخی صنایع در ارسال و پرداخت حق بیمه به دلیل رکود حاکم بر فعالیت های اقتصادی از جمله ٤ مشکل مهمی هستند که اداره کل تامین اجتماعی قم در سطح استان با آنها روبرو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه