اخبار داغ

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین:

طلاب روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در دین را فرا بگیرند

طلاب روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در دین را فرا بگیرند
رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: طلاب با مطالعه و فراگیری روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در منابع دینی، در پی علوم حقیقی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز(یکشنبه) در طرح میثاق طلبگی که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: باید به گونه‌ای در حوزه علمیه تحصیل کنیم که وقتی پا به جامعه می‌گذاریم بتوانیم برای جامعه مفید باشیم، ابهامات جامعه را رفع کنیم و سبک زندگی درست و اسلامی را به مردم بیاموزیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در ادامه با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار (ع) به تشریح ویژگی‌های صحیح علم‌آموزی پرداخت و تصریح کرد: امام صادق (ع) نقل می‌کنند که شخصی نزد رسول گرامی اسلام (ص) رفت و از ایشان سؤال کرد که چگونه درس بخوانم تا موفق شوم؟ 
,
,
, ,

امام جمعه قزوین افزود: پیغمبر (ص) به شخص سؤال کننده پاسخ دادند: سکوتی که برای یادگرفتن نیاز است را با خود همراه داشته باشید، با همه وجود و دقت به فراگیری و گوش دادن دروس بپردازید، آن چیزی که فرا می‌گیرید را به خوبی حفظ و نگهداری کنید، به آن چیزی که آموخته‌اید عمل نمایید و در نهایت آن را نشر دهید. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دستورالعملی از امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که نزد ایشان آمده بود اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که تلاش زیادی کرد تا امام ایشان را بپذیرد و از ایشان روش آموختن صحیح علم را بیاموزد، دستورالعملی ارزشمند ارائه کردند که همه طالبان سلوک الی‌الله از آن بهره‌مند شده‌اند. 

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» فرمودند که علم نوری است که در قلب کسی که خدا بخواهد او را هدایت کند، قرار می‌دهد و این مهم دستورالعملی ارزشمند برای پیروان طریق ائمه اطهار (ع) است. 

عابدینی اذعان کرد: آن حضرت در ادامه به «عنوان بصری» تأکید می‌کنند: اگر طالب علم هستی اولین کاری که می‌کنی بنده خدا باش و علم را برای عمل کردن فرا بگیر و از خدای متعال بخواه به تو بفهماند ذائقه تو با علم شیرین شود و آن زمان است که حقیقت علم را به جان تو می‌رساند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای خیر برساند، نقطه‌ای سفید در قلب او ایجاد می‌کند و پس از آن گوش‌هایش برای شنیدن حقیقت آماده و گوش دل انسان باز می‌شود. 

وی یادآور شد: آن حضرت در این حدیث ادامه می‌دهند: اگر خدا اراده کند که خیر خدایی به انسان برسد، احساس بنده نسبت به زرق و برق دنیایی کاسته شده و علاقه‌اش به مادیات و وسوسه‌های دنیایی کم خواهد شد.
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه