اخبار داغ

یک کارشناس سیاسی:

برجام ضامن بقای برخی جریانات سیاسی خاص در کشور/شروط 9 گانه رهبری در اجرای برجام نادیده گرفته شد

برجام ضامن بقای برخی جریانات سیاسی خاص در کشور/شروط 9 گانه رهبری در اجرای برجام نادیده گرفته شد
یک کارشناس سیاسی با بیان اینکه بعد از دو سال از اجرای برجام هیچ گشایش اقتصادی در کشور و معیشت مردم حاصل نشد گفت: برجام پیش از آنکه شاه کلید حل مشکلات کشور باشد توافقی برای بقای برخی از جریانات سیاسی خاص در کشور است که حاضرند به هر قیمتی آن را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شجاعی کارشناس مسائل سیاسی کشور در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود با اشاره به گذشت دو سال از اعلام توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 گفت: برنامه اقدام جامع مشترک یا برجام ماحصل 20 ماه مذاکرات میان تیم مذاکره کننده دولت یازدهم و کشورهای 1+5 بود که پس از کش و قوس های فراوان در 23 تیر ماه سال 94 میان ایران و شش کشور جهانی و اتحادیه اروپا اعلام شد و به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

مشکل آب خوردن هم به برجام گره زده شد!!!

, مشکل آب خوردن هم به برجام گره زده شد!!!,

وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان و منتقدان دولت از همان ابتدای مذاکرات انتقادات جدی و اساسی بر روند مذاکرات و متن برجام داشتند اظهار کرد: متاسفانه فضای رسانه ای و سیاسی کشور در آن زمان به گونه ای پیش رفت که انجام مذاکرات با کشورهای 1+5 و توافق تنها شاه کلید گشایش مشکلات کشور از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گرفته تا حل مشکل آب و ازدواج بیان شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات و بسیاری از انتقاداتی که برای حفظ منافع ملی و راهبردی نظام از سوی منتقدان مطرح شد تنها در اسناد شورای عالی امنیت ملی درج و در مجلس مصوب شد اما در متن برجام مورد توجه قرار نگرفت.

,

شروط 9 گانه رهبری و توصیه های کارشناسان در اجرای برجام نادیده گرفته شد

, شروط 9 گانه رهبری و توصیه های کارشناسان در اجرای برجام نادیده گرفته شد,

شجاعی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور قبل از انجام فرایند اجرایی برجام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه که مورخ نوزدهم مرداد ماه سال 95 صادر شد برای حفظ منافع ملی و مصالح کشور تاکیدات و الزامات 9 گانه ای را برای اجرای برجام ابلاغ فرمودند.

,

وی یادآور شد: فرایند اجرایی برجام آغاز و تعهداتی که ایران در مذاکرات داده بود انجام شد و دیگر زمان تحقق وعده های داده شده از سوی مسئولان دولت و تیم مذاکره کننده رسیده بود اما پس از گذشت روزها، هفته ها و ماه ها طرف مذاکره نه تنها به وعده های خود عمل نکرد بلکه جز خلف وعده و نقض عهد که با روح برجام در تناقض بود و در واقع به معنای نقض واضح و آشکار برجام بود از کشورهای طرف غربی مذاکرات به ویژه ایالات متحده آمریکا دیده نشد.

,

با روی کار آمدن ترامپ نقض عهد و خلف وعده ها علیه ایران شدت یافت

, با روی کار آمدن ترامپ نقض عهد و خلف وعده ها علیه ایران شدت یافت,

کارشناس مسائل سیاسی کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نقض عهد شدیدتر برجام با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا بیان کرد: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ترامپ با کسب 274 رای الکترال در برابر 218 رای هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود پیروز پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و همزمان با روی کار آمدن وی رفتار خصمانه ایالت متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و نقض عهدهای قوای مجریه و مقننه این کشور که با برجام در تناقض بود نسبت به قبل شدت بیشتری به خود گرفت.

,

شجاعی ادامه داد: نقض عهد و خلف وعده آمریکا با برجام و توافقات انجام شده تا جایی پیش رفت که اعتراض محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم را در بر داشت.

,

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: اکنون که دو سال از امضای برجام می گذرد به وضوح دیده می شود که خلف وعده های مکرر و نقض عهدهای مداوم طرف مذاکره کننده و وعده های توخالی و بزرگی که توسط مسئولان دولت و تیم مذاکره کننده داده شد تنها رهاورد برجام برای جمهوری اسلامی ایران است.

,

گشایش اقتصادی و لغو تحریم های ظالمانه هدف اصلی ایران از انجام مذاکرات بود

, گشایش اقتصادی و لغو تحریم های ظالمانه هدف اصلی ایران از انجام مذاکرات بود,

این کارشناس مسائل سیاسی گشایش اقتصادی، حل مشکلات معیشتی مردم و لغو تحریم های ظالمانه را هدف اصلی ایران از انجام مذاکره با کشورهای 1+5 و اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور نیز حل تمام مشکلات کشور از مشکل ریزگرد در تعدادی از استان های کشور تا حل مشکل آب خوردن را منوط به انجام مذاکرات، امضای برجام و اجرای توافقات کرده بود بود اما اکنون پس از گذشت دو سال مشکلات اقتصادی کشور به خصوص مشکلات معیشتی مردم حل نشده و مشکل رکود حاکم بر اقتصاد ایران نیز حل نشده باقی مانده است.

,

شجاعی اظهار کرد: بی فایده بودن برجام برای اقتصاد کشور تا جایی پیش رفت حامیان، فعالان و کارشناسان اقتصادی دولت یازدهم نیز اذعان کردند که بعد از گذشت دو سال رهاورد اقتصادی خاصی در فضای پسا برجام برای کشور حاصل نشده است.

,

خرید هواپیما و یک قرارداد نفتی تنها رهاورد برجام!!!

, خرید هواپیما و یک قرارداد نفتی تنها رهاورد برجام!!!,

وی با بیان اینکه خرید هواپیما و یک قرارداد نفتی که باید در جای خود مورد بررسی قرار بگیرد تنها موارد بود که در فضای پسابرجام برای کشور ما حاصل شد افزود: حتی اگر خرید هواپیما و یک قرارداد نفتی که در آن امتیازات فراوانی به طرف مقابل داده شده است را جزو دستاوردهای پسابرجام حساب کنیم باز هم می بینیم که در مقابل وعده هایی که رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده در قبال اجرای برجام دادند بسیار ناچیز است و مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات معیشتی مردم و رکود اقتصادی حاکم بر بازار ما همچنان پابرجاست.

,

کارشناس مسائل سیاسی کشور با تاکید بر اینکه تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر ظرفیت های داخلی و ایستادن روی پای خویش است یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در نامه ای قبل از اجرای برجام در نوزدهم مرداد ماه سال 95 به رئیس جمهور تاکید کردند که " گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌ جانبـه‌ی اقتصاد مقـاومتی میسر نخـواهد شـد. امیـد است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود".

, .,

برخی از جریانات سیاسی داخل کشور برای بقای خود به برجام دل بسته اند

, برخی از جریانات سیاسی داخل کشور برای بقای خود به برجام دل بسته اند,

شجاعی گفت: با این حال هنوز هم برخی از جریانات سیاسی داخل کشور برای بقای خود به برجام دل بسته اند و به هر قیمتی برای حفظ آن از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کنند که در این صورت گفت برجام پیش از آنکه یک نسخه شفابخش برای حل مشکلات کشور و گشایش اقتصادی باشد توافقی برای بقای برخی از جریانات سیاسی بود.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه