اخبار داغ

سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی در شاهرود ساخته شد

سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی در شاهرود ساخته شد
سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی به همت جوانان و نخبگان شهرستان شاهرود در یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شاهرود ساخته و رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس رحمانی طراح و مجری این سامانه در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود گفت: سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی ترکیبی از قایق مخصوص زیر صندلی خلبان و جلیقه مخصوص زیر بغل خلبان است که در شرکت "آرش شاتین" شاهرود ساخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

وی کاربری اصلی این سامانه را در هواپیماهای نظامی کلاس Fعنوان و اظهار کرد: این سامانه برای هواپیماهای روسی و در عملیات های دریایی استفاده می شود.

, F,

طراح و مجری این سامانه با بیان اینکه برای ساخت سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی از مهندسی معکوس محصولات آمریکایی به ویژه قایق MK15استفاده شد افزود: بعد از بهینه کردن محصول تعدادی آپشن های جدید که بومی کشور ایران است نیز در ساخت سامانه استفاده شده و بر روی آن قرار گرفت.

, MK15,

رحمانی با بیان اینکه این سامانه کاملا بومی است و چهار سال طول کشید تا به مرحله تولید انبوه برسد بیان کرد: سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی با کمک یکصد میلیونی مرکز رشد شاهرود در شرکت دانش بنیان"آرش شاتین" از شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان و تعدادی از سرمایه گذاران داخلی ساخته شده است.

,

وی پارچه خاص مورد استفاده در بدنه قایق بادی این سامانه را که برای استفاده در آب های گل آلود و خورنده استفاده می شود را از ویژگی های این سامانه برشمرد و گفت: وزن بسیار سبک قایق بادی این سامانه که حدود 450 نیوتن است و برای استفاده در کیت زیر صندلی خلبان هواپیماهای نظامی طراحی شده است را از دیگر ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

,

طراح و مجری این سامانه با بیان اینکه مشابه خارجی سامانه تخصصی نجات خلبان جنگنده و بالگردهای تهاجمی با قیمت هزار دلار به فروش می رسد بیان کرد: سامانه ساخت کشور کاملا بومی است و با نصف قیمت سامانه خارجی به فروش می رسد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه