اخبار داغ

آغاز پر حاشیه‌ی «داروغه زاده» در اداره کل نظارت و ارزشیابی

آغاز پر حاشیه‌ی «داروغه زاده» در اداره کل نظارت و ارزشیابی
تا چند روز دیگر فیلمی در سینما های ایران به اکران در می آید که به لحاظ شوخی های جنسی یک سر و گردن از فیلم های مبتذل چند سال اخیر بالاتر است. با این وجود به نظر می رسد که اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اهتمامی به مقابله با اینگونه آثار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در میان فیلم های سینمایی که برای گیشه ساخته می شوند و چندان از ارزش های هنری و سینمایی برخوردار نیستند حد متعارفی از انواع شوخی های مرسوم در عرصه کمدی پذیرفته است و وزارت ارشاد و سایر دستگاه های نظارتی نیز با علم به این مسئله اجازه ی اکران بخش زیادی از این فیلم ها را می دهند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اگر چه هستند آثاری به مانند «50 کیلو آلبالو» که به واسطه گزارش هایی که به دست مسئولان می رسد سر و صدای بیشتری به راه می اندازند و بحث آن ها به دیدار وزیر ارشاد با مراجع تقلید هم کشیده می شود. 
,
 
,
با این وجود به نظر می رسد که در دولت یازدهم و پس از آن در دولت دوازدهم اصرار فراوانی وجود دارد که به آثار مبتذل و قبح شکن مجوز ساخت و سپس اکران داده شود. اتفاقی که بدون شک مسیر را برای سایر مبتذل سازان بی هنر هموار می کند. 
,
 
,
شنیده های حاکی از آن است که فیلمی آلوده به حجم فراوانی از شوخی های رکیک جنسی و اشارات و کنایه های مبتذل تا چند روز دیگر در سینماهای کشور اکران خواهد شد. فیلمی که با اختلاف نسبت به سایر آثار مبتذل و کم ارزش چند سال اخیر به لحاظ میزان آلودگی در رتبه ی نخست قرار می گیرد. 
,
 
,
به نظر می رسد تا این لحظه نیز وزارت ارشاد و ابراهیم داروغه زاده مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تا کنون واکنشی به این فیلم نداشته و مخالفتی با اکران آن ندارد. رویکردی که این شائبه را جدی تر می کند که دولت خود نیز موافق برخی از این ساختار شکنی و فتح باب هاست. 
,
 
,
بدون شک اکران این فیلم نمی تواند شروع خوبی برای مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در آغاز فعالیتش در این سمت باشد. به نظر می رسد با اکران این فیلم باید منتظر ماه های پر تنشی میان داروغه زاده و همکارانش در سازمان سینمایی با رسانه های و سایر نهاد های نظارتی شاهد باشیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه