اخبار داغ

نماینده شورای نگهبان در استان سمنان :

شورای نگهبان نگاه حزبی و سیاسی ندارد/ شورای نگهبان سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان است

شورای نگهبان نگاه حزبی و سیاسی ندارد/ شورای نگهبان سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان است
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان گفت: شورای نگهبان یک مرجع قانونی برای نظارت بر انتخابات است و نگاه حزبی و سیاسی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، 26 تیر ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی نام‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شورای نگهبان علاوه بر اینکه حافظ و ناظر بر قوانین کشور است تأیید و تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بر عهده دارد.

,

این شورا با تأکید رهبر معظم انقلاب از سال 80 برای متمرکز شدن بر امر برگزاری انتخابات دفاتر نظارت بر انتخابات در استان ها را تأسیس و راه اندازی کرد.

,

امسال به جهت آنکه انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم؛ فرصت مناسبی بود تا به مناسبت 26 تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت‌وگویی را با حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان داشته باشیم.

,

آنچه در ادامه می‌آید مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگار مرآت با نماینده شورای نگهبان در استان سمنان درباره وظایف شورای نگهبان، علت هجمه‌های سنگین به این شورا،وظایف دفاتر استانی شورا و سایر موضوعات مرتبط است:

,

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان با اشاره به اینکه شورای نگهبان  جایگاه حساس و وظایف بسیاری دارد، گفت: شورای نگهبان مرجع تفسیر قانون اساسی، مرجع تشخیص مغایرت و عدم مغایرت مجلس شورای اسلامی با اسلام و قانون اساسی و متولی نظارت بر انتخابات است.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان با بیان اینکه حفاظت از جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی بر عهده شورای نگهبان است، افزود: نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و رفراندم نظام جمهوری اسلامی وظایف شورای نگهبان است.

,

دشمنان مخالف نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند

,

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان با توجه به جایگاههای حساسش در نظام همیشه مورد حمله دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است، بیان کرد: دشمنان خارجی و داخلی مخالف نظارت استصوابی شورای نگهبان هستند.

,

عربی با توجه به اینکه  شورای نگهبان با رد صلاحیت افراد ناصالح از ورود آنها به ارکان اساسی نظام جلوگیری می کند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال نفوذ به داخل ارکان اساسی و موثر نظام هستند و با معرفی برخی از افرادی که فاقد صلاحیت هستند می خواهند به اهداف شوم خود برسند که شورای نگهبان مانع از این امر می شود.

,

شورای نگهبان سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان

,

وی همچنین ادامه داد: شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان به ارکان اسای نظام است.

,

شورای نگهبان نگاه حزبی و سیاسی ندارد

,

وی با بیان اینکه شورای نگهبان ارگان مستقلی است، گفت: شورای نگهبان وابسته به هیچ ارگان دیگر نظام مانند قوه مققننه، مجریه و قضاییه نیست.

,

عربی با تاکید براینکه  شورای نگهبان دیدگاه حزبی ندارد، اظهار کرد: شورای نگهبان به هیچ عنوان حزبی و یا گروهی فکر و نگاه نمی کند لذا می بینیم که در تایید و رد صلاحیت ها شخصیت های مختلفی تایید یا رد می شوند.

,

فعالیت 3 هزار نیروی ناظر در دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان

,

وی با اشاره به اینکه دفاتر نظارت بر انتخابات در استان ها از سال 80 به فرمان مقام معظم رهبری راه اندازی شد، گفت: پس از راه اندازی افراد مطمئن برای نظارت بر انتخابات در این دفاتر به کار گیری شدند.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان همچنین تصریح کرد: مسئولان دفاتر وظایف مختص به خودشان را دارند و تاکنون فعالیت های بسیاری در امر انتخابات داشته اند.

,

وی با اشاره به فعالیت دفاتر نظارت بر انتخابات در تمامی شهرستان ها ی استان سمنان افزود: شبکه نظارت که شامل ناظرمسئولین، سرناظرین و ناظرین است پذیرش و انتخاب شده اند.

,

عربی با بیان اینکه 3 هزار ناظر در سطح استان در انتخابات انجام وظیفه می کنند، اظهار کرد: نیروهای دفاتر نظارت بر انتخابات  در شهرستان ها ثابت هستند و تغییر نمی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه