اخبار داغ

رئیس بهزیستی شاهرود مطرح کرد؛

پذیرش 341 نفر در کمپ های ترک اعتیاد شاهرود/ بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی

پذیرش 341 نفر در کمپ های ترک اعتیاد شاهرود/ بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به پذیرش 341 نفر در سال جاری برای ترک اعتیاد در کمپ های ترک اعتیاد گفت: 31 نفر از افراد پذیرش شده زن و 310 نفر دیگر مرد بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در گفتگو با نسل شاهوار با اشاره به آغاز هفته بهزیستی از 24 تا 30 تیر ماه گفت: بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی به عنوان شعار امسال هفته بهزیستی اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی خدمت به مددجویان و جامعه هدف را فلسفه وجودی سازمان بهزیستی دانست و اظهار کرد: ارتقای زندگی مددجویان تحت پوشش از اولویت های سازمان بهزیستی است.

,

کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در میان آحاد جامعه از وظایف سازمان بهزیستی است

, کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در میان آحاد جامعه از وظایف سازمان بهزیستی است,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه خدمات سازمان بهزیستی شامل افراد جامعه هدف در گستره سنی نوزادی تا سالمندی می شود افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در میان آحاد جامعه به عنوان یکی از متولیان اصلی رسیدگی به اقشار آسیب پذیر از وظایف مهم و سنگین سازمان بهزیستی است.

,

جانسیر در ادامه صحبت های خود تعداد مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شاهرود را یک هزار و 87 خانوار در حوزه امور اجتماعی اعلام و بیان کرد: 413 خانوار مستمری بگیر، 94 خانوار که سرپرست خانواده فوت شده است، 112 خانوار طلاق، 163 خانوار که سرپرست خانواده از کار افتاده است، 8 خانوار که سرپرست خانواده دچار اعتیاد شده است، 5 خانوار به دلیل زندانی بودن سرپرست خانوار، 5 خانوار که سرپرست خانواده آنها مفقود شده است و 26 خانوار دیگر تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی را در حوزه امور اجتماعی می باشد.

,

وی تعداد مددجویان حوزه توان بخشی این اداره را در این شهرستان سه هزار و 145 نفر عنوان کرد و افزود: 901 نفر مددجوی ذهنی، 988 مددجوی جسمی حرکتی، 18 نفر مددجوی گفتاری، 352 نفر مددجوی بینایی، 438 مددجوی شنوایی و 448 مددجوی روانی تعداد مددجویان تحت پوشش این اداره را در حوزه توانبخشی تشکیل می دهند.

,

پذیرش 341 نفر در کمپ های ترک اعتیاد

, پذیرش 341 نفر در کمپ های ترک اعتیاد,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود بخش دیگری از فعالیت های اداره بهزیستی را در راستای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی عنوان و بیان کرد: اجرای طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در 12 محیط، اجرای طرح ظرفیت سازی همیاران با هدف توانمند سازی همیاران برای شناسایی آسیب های موجود در محیط های مختلف و پرداخت 83 میلیون ریال یاری برگ در چهار ماه اول سال 96 برای 55 نفر از طرح های انجام شده بهزیستی شاهرود در راستای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.

,

جهانسیر با اشاره به پذیرش 341 نفر در سال جاری برای ترک اعتیاد در کمپ های ترک اعتیاد عنوان کرد: 31 نفر از افراد پذیرش شده زن و 310 نفر دیگر مرد بودند.

,

وی شد: هم چنین در طول این مدت ارائه خدمات تیم سیار بهزیستی شاهرود به 20 معتاد تزریقی، 132 بیمار تحت درمان متادن، 66 بیمار اپیوم و و تحت درمان با اپیوم انجام شد.

,

طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله اجرا شد

, طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله اجرا شد,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود اجرای طرح غربال گری و بینایی سنجی کودکان را یکی دیگر از فعالیت های اداره بهزیستی شهرستان شاهرود عنوان کرد و گفت: در سال گذشته طرح غربالگری برای بیش از 6 هزار و 450 کودک اجرا شد و این کودکان از نظر بینایی معاینه شدند و در سال جاری نیز معاینه هفت هزار کودک در طرح غربال گری و بینایی سنجی پیش بینی شده است.

,

جهانسیر اورژانس اجتماعی 123 را یکی دیگر از برنامه های در حال اجرای سازمان بهزیستی برای حل مشکلات مردم عنوان و اظهار کرد: اورژانس اجتماعی که حاصل فعالیت چند ساله سازمان بهزیستی کشور است بر اساس بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال 86 کل کشور شکل گرفت و تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی ( مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (123) ، خدمات اجتماعی سیار و پایگاه اورژانس اجتماعی ( پایگاه خدمات اجتماعی) است که با هدف توانمند سازی اجتماع محور در سکونت گاه های غیر رسمی تدوین شده است.

,

وی افزود: ارائه خدمات به کودکان و همسران آزار دیده، زنان و دخترانی آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابانی، افراد بی خانمان، افرادی که از منزل فرار کرده اند، افراد سالمند و افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند از جمله فعالیت های اورژانس اجتماعی 123 در شاهرود است.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای به متقاضیان طلاق در مراکز مشاوره، راه اندازی انجمن ازدواج و خانواده با هدف تحکیم بنیاد خانواده و پیشگیری از طلاق، ارائه خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق پایگاه سلامت اجتماعی و برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده و مهارت های زندگی در محلات و محیط های مختلف از دیگر فعالیت های اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان شاهرود است.

,

تثبیت در اشتغال گروه هدف برای 240 نفر از مددجویان تحت پوشش ایجاد شد

, تثبیت در اشتغال گروه هدف برای 240 نفر از مددجویان تحت پوشش ایجاد شد,

جهانسیر در ادامه صحبت های خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شاهرود بیان کرد: ایجاد تثبیت در اشتغال گروه هدف با پرداخت حق بیمه سهم خویش فرما و کارفرما در بخش توان بخشی و اجتماعی، پرداخت یارانه ارتقای کارایی به معلولان در بخش غیردولتی برای 105 نفر در سه ماهه اول سال جاری و پرداخت وام، ایجاد و توسعه اشتغال برای سه نفر از افرادی که در سامانه رصد ثبت نام شده بودند در سه ماهه اول سال جاری از جمله اقدامات انجام گرفته توسط اداره بهزیستی شاهرود برای اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش این اداره است.

,

وی آماده سازی شغلی و بررسی 30 طرح آماده دریافت وام مددجویان بخش توانبخشی، اجتماعی و بهبود یافتگان، بررسی و معرفی گروه هدف جهت آموزش های علمی و کاربردی و توانمندسازی جهت ایجاد اشتغال و برگزاری جلسات جهت ایجاد تفاهم در خصوص حمایت گروه های هدف توسط مراکز آموزشی و کارفرمایان بخش خصوصی را از دیگر اقدامات انجام شده اداره بهزیستی شاهرود برای اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود یادآور شد: در سال 95 نیز برای 240 نفر از از مددجویان تحت پوشش این اداره ایجاد تثبیت در اشتغال با پرداخت بیمه سهم خویش فرما و کارفرما در بخش توانبخشی و اجتماعی و همچنین پرداخت یارانه ارتقای کارآیی به معلولان شاغال در بخش غیر دولتی انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه