اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان بن:

امر به معروف و نهی از منکر کلید تحقق احکام اسلام و بازدارنده فساد در جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر کلید تحقق احکام اسلام و بازدارنده فساد در جامعه است
رئیس دادگستری شهرستان بن گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به فرهنگ حاکم در روابط مردمی تبدیل شود چون امر به معروف و نهی از منکر کلید تحقق احکام اسلام و نشانه حضور مثبت اهل ایمان در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم شیخ پور، رئیس دادگستری و رئیس حوزه قضاییه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرائض واجب برای همه مسلمانان است همان طور که ما وظیفه داریم عبادات، نماز و روزه را صحیح و کامل انجام بدهیم امر به معروف و نهی از منکر فریضه محسوب می شود و باید صحیح کامل و جامع انجام شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود، افزود: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ماست که در اجرای هرچه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.

شیخ پور افزود: باید شخصی که امر به معروف می‌کند خود عامل باشد و کسی که خود اهل عمل نباشد نمی تواند امر به معروف کند پس باید معروف را بشناسد.

رئیس دادگستری شهرستان بن با بیان اینکه یکی از شرایط آمر به معروف عالم بودن است البته همه آحاد جامعه اسلامی در بعضی موارد موظف هستند امر به معروف انجام دهند، مانند بی حجابی یا روزه خواری در ملا عام و هر  کاری که در اسلام حرام اعلام شده و همه علم دارند که این خلاف است و وظیفه هر شخص این است که هم تذکر بدهد که این فعل حرام است و هم باید وظیفه اش را انجام بدهد.

رئیس دادگستری شهرستان بن  گفت: باید وضعیت اجتماع را هم در نظر بگیریم اگر چنانچه جامعه دچار تشتت شده جوری که اگر ما امر به معروف کنیم متهم بشویم و به نظر برسد که ما می خواهیم سلیقه خاصی را حاکم بکنیم در اینجا باید احتیاط بکنیم.
 
وی با بیان اینکه باید احتیاط کرد ولیکن اینکه جامعه اسلامی باشد و حاکمیت نیز اسلامی باشد و ولی فقیه هم بر حکومت و حاکمیت نظر دارد گفت: از طرفی همه ی ارکان حکومت موظفند که وظایف الهی و دینی را بیان کنند در آنجایی که ما خودمان زیر سوال می رویم و متهم می شویم باید از حاکمیت کمک بگیریم بطور مثال به دادگستری، به مامورین انتظامی، به ائمه جماعات جهت ارشاد و به روحانیت مراجعه کنیم و از امکانات استفاده بکنیم که خودمان متهم نشویم.

وی با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، افزود: باید فضای جامعه به گونه ای شود که انجام منکرات مورد شماتت قرار گیرد و جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شود، جامعه سالمی خواهد بود و امر به معروف و نهی از منکر موجب استحکام دین می شود.

رئیس دادگستری شهرستان بن  گفت: در وضعیت فعلی جامعه ما متاسفانه به بهانه های مختلفی مانند انتخابات که در سطح کشور مطرح می شود برخی افراد احساس می کنند که آزادی هایی دارند و در پشت پرده دشمنان از این موقعیت ها سوءاستفاده کرده و نقشه هایی را طراحی می کنند.

وی بیان داشت:  20 تیرماه سال 78 و هم چنین قائله سال 88 از این نمونه است که برنامه ریزی دقیق اجانب که با روشنگری های مقام معظم رهبری و مسئولین عالی نظام دست های دشمنان کاملا آشکار و اگر سخنرانی های رهبری را ما پیگیری کنیم می بینیم که ایشان بسیار توجه دارند و روشنگری می کنند در مورد دست های پنهان دشمنان که این ها فتنه گری می کنند و می خواهند جامعه ما را به فساد بکشند.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: از بین رفتن اسلام و ضربه به عفاف و حجاب جامعه اسلامی هدف اصلیدشمنان است زیرا اسلام زدایی هدف اصلی استکبار جهانی بوده و استکبار جهانی می خواهد که از اسلام فقط نام آن باقی بماند و هیچ کس به دستورات و روش دینی عمل نکند.
 
وی درخصوص اجرای احکام شریعت دین گفت: معلوم است که دشمنان نمی خواهند احکام به درستی اجرا شود حال یک قسمتی از آن امر به معروف و نهی از منکر است و این ها به هر بهانه ای می آیند و موانعی را می تراشند که مبادا اجرا شوند بطور مثال اجرای  نماز جمعه، نماز جماعت و لذا کل فرایض دینی مارا زیر نظر دارند و می خواهند قرآن را از ما گرفته و دین را از ما گرفته و آزادی را از ما بگیرند و وقتی حریت و آزادی را از یک جامعه بگیرند دیگر آن جامعه ارزشی نخواهد بود.
 
شیخ پور با بیان این اینکه در سطح شهرستان دوره ها و جلسه های در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است یادآور شد: تاکنون چندین جلسه در سطح شهرستان تشکیل شده که البته مسئولیت آموزش آمرین به معروف در استان با سپاه ناحیه بوده است و دادگستری و بنده نیز در این جلسات شرکت کردم و تدریس قسمت هایی را در کنار اساتید دیگر به عهده داشتم و افرادی آموزش داده شده اند و کارت آمر به معروف داده شده که آن ها در سطح شهرستان کارشان را با آموزش کامل انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر, خبرنگار زنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه