اخبار داغ

مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده:

1145 مورد کنتور خراب و معیوب در شهرستان خدابنده وجود دارد/شناسائی۱۰ فقره انشعاب غیرمجاز در خدابنده

1145 مورد کنتور خراب و معیوب در شهرستان خدابنده وجود دارد/شناسائی۱۰ فقره انشعاب غیرمجاز در خدابنده
مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده گفت: یکهزار و ۱۴۵ مورد کنتور خراب و معیوب در روستاهای شهرستان خدابنده وجود دارد که اعتبار جهت تعویض مصوب شده است و در صورت تخصیص اقدامات لازم انجام خواهد گرفت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی سهرابی مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24،با بیان اینکه کنتورهای معیوب در این امور بیشتر به صورت رایگان تعویض می شود، افزود : در سال گذشته ۵۷۱ فقره کنتور معیوب مشترکین روستایی شهرستان خدابنده در جهت شناخت میزان دقیق فروش و مدیریت مصرف مورد تعویض قرار گرفت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

وی اعتبار هزینه شده برای تعویض و استاندارد سازی دستگاههای اندازه گیری(کنتور آب)سال گذشته را رقمی بالغ بر ۵۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود : یک هزار و ۱۴۵ مورد کنتور خراب و معیوب در روستاهای شهرستان خدابنده وجود دارد که اعتبار جهت تعویض مصوب شده است و در صورت تخصیص اقدامات لازم انجام خواهد گرفت .

,

مدیر امور آبفار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است ، گفت : در سال گذشته تعداد ۲۸۲ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق مختلف روستایی این شهرستان شناسایی و ۱۰۰ مورد آن  به انشعاب مجاز تبدیل شده و با متخلفان برخورد شده است.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : سال گذشته ۶میلیون و ۶۱۱ هزار متر مکعب آب شرب با مطلوبیت ۹۷ درصد تولید و در سطح روستاهای شهرستان خدابنده توزیع شده است .

,

وی درخصوص جبران خسارت وارده و اعاده به وضع سابق چاه‌های غیرمجاز اظهار کرد: در راستای نظارت بر بهره برداری از منابع آب زیرزمینی بر اساس دستورالعمل جبران خسارات وارده و اعاده به وضع سابق چاه‌های غیرمجاز و همچنین اخذ جبران خسارت از مالکین چاه‌های پروانه‌دارِ دارای اضافه برداشت در دستور کار ادارت منابع آب شهرستان‌ قرار گرفته است و در این خصوص با هماهنگی مرجع قضایی اقدام خواهد شد.

,

سهرابی گفت: از آنجا که آب جزء انفال و متعلق به تک‌تک آحاد افراد جامعه و حتی نسل‌های آینده این مرز و بوم است، هرگونه بهره‌برداری از آن به ویژه در بخش کشاورزی می‌بایست بر مبنای قواعد و ضوابط علمی باشد و با توجه به محدودیت منابع آب موجود، ضرورت اجرای الگوی کشت که از الزامات برنامه ششم توسعه بیش از پیش در شهرستان محسوس است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دستگاه‌های مرتبط و کشاورزان به منظور افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب، ضرورت دارد به جای توسعه اراضی کشاورزی، روش‌های افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از روش‌های آبیاری نوین را مد نظر قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه