اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

شرکت ۱۷۷۴ اثر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی/ تمام آثار چاپ می شوند

شرکت ۱۷۷۴ اثر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی/ تمام آثار چاپ می شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از شرکت ۱۲۰۵ داستان نویس با ۱۷۷۴ اثر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویس رضوی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی نیز همانند سالهای گذشته در استان سمنان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دهه کرامت در حال جریان سازی ادبیات دینی در سطح کشور است تصریح کرد: خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان و نیز آثار جشنواره داستان نویسی رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این امر به برگزاری کارگاه های آموزش داستان نویسی و فرهنگ سازی این نوع ادبی مربوط می شود.

,

سوقندی از شرکت یک هزار و 205 نفر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی خبر داد و افزود: تاکنون هزار و 774 اثر به دبیرحانه جشنواره ارسال شده است که مرحله نخست داوری آثار نیز به اتمام رسیده است.

,

وی بیشترین آثار دریافتی را مربوط به استان سمنان دانست و گفت: در این دوره 270 اثر از 214 داستان نویس استان سمنان به دبیرخانه ارسال شده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهرستانهای استان برای نخستین بار اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره داستان نویسی رضوی در شهرستانهای استان توجه بیشتری به این نوع ادبی صورت بگیرد.

,

سوقندی ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی 836 اثر مربوط به داستان کوتاه، 734 اثر مربوط به داستان کوتاه کوتاه، 63 اثر مربوط به بخش کرامت انسانی است و در بخش ویژه حادثه آتش سوزی قطار نیز که امسال به جشنواره اضافه شد 22 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

,

وی با بیان اینکه کلیه آثار جشنواره های گذشته در 5 جلد منتشر شده است اظهار کرد: جلد ششم نیز پس از برگزاری جشنواره سیزدهم چاپ و منتشر خواهد شد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شرکت 37 داستان بلند (رمان) در جشنواره امسال خبر داد و گفت: بخش رمان به علت حجم داستانها به صورت دوسالانه برگزار می شود و لازم به ذکر است که این آثار به طور مستقل چاپ و منتشر خواهند شد.

,

سوقندی به شرکت ۷۱۱ زن و ۴۹۴ مرد در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان حضور مربوط به شهرستان سمنان با ۱۷۴ اثر است.

,

وی با یادآوری برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان نویسی رضوی در سال ۸۴ تصریح کرد: در اولین دوره ۶۴ شرکت کننده با ۱۱۷ اثر شرکت کرده بودند که این میزان در دوره سیزدهم به هزار و ۲۰۵ نفر با هزار و ۷۷۴ اثر رسیده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی ۱۴ مرداد سالجاری در سمنان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه