اخبار داغ

چالش‌های طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده سنندج/

راننده تاکسی سنندجی: بهره و قسط وام‌ها سنگین است/تاکسیرانی: مهلت ثبت نام تا پایان شهریور است

راننده تاکسی سنندجی: بهره و قسط وام‌ها سنگین است/تاکسیرانی: مهلت ثبت نام تا پایان شهریور است
تاکسیرانی سنندج برای دومین بار طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده را اعلام عمومی کرده که در این میان چالش‌هایی نیز برای این قشر زحمت کش بوجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، سنندج با دارا بودن بیش از 3 هزار دستگاه تاکسی، خانواده‌ای بزرگ از این قشر زحمت کش را در دل خود جای داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

بسیاری از تاکسی‌های سنندج از یک دهه گذشته مشغول به خدمت رسانی به شهروندان بوده و اکنون زمان تعویض آن فرا رسیده است.

,

 

,

بر اساس اعلام سازمان تاکسیرانی سنندج، شهریور ماه 96 آخرین فرصت در طرح نوسازی تاکسی فرسوده است.

,

 

,

"عرفان فتحی" مدیر عامل تاکسیرانی شهرداری سنندج گفته که با آغاز اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سنندج بیش از 900 دستگاه تاکسی فرسوده در این طرح ثبت نام کردند.

,

 

,

وی افزوده که تاکنون 500 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر نوسازی شده و مابقی تاکسی ها فرسوده که ثبت نام نموده‌اند هم پس از طی مراحل اداری تحویل مالکان آنها داده خواهند شد.

,

 

,

اما در مقابل رانندگان تاکسی سنندجی گلایه‌های فراوانی از نحوه پرداخت وام و سود و میزان قسط‌های آن دارند.

,

 

,

یکی از این رانندگان در گفتگو با نوای آبیدر می‌گوید: وام‌های اعطایی طرح نوسازی تاکسی دارای بهره فراوان و قسط‌های سنگین است.

,

 

,

وی می‌افزاید: سوال من از مسئولین و مجریان این طرح این است که مگر یک تاکسی در شهر شلوغ سنندج با ترافیک وحشتناک چقدر درآمد می‌تواند داشته باشد که بتواند کفاف قسط‌های سنگین، استهلاک خودرو و مخارج زندگی را داشته باشد.

,

 

,

وی همچنین تاکید می‌کند که کیفیت برخی از خودروهای تحویل داده شده نیز مناسب نمی‌باشد و برخی از آنها نیز از لحاظ فنی دچار مشکلاتی هستند.

,

 

,

طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده یکبار دیگر در آبان ماه سال 94 نیز در سنندج اجرا شد که در آن قرار بود 1300 دستگاه تاکسی فرسوده با ماشین‎های جدید و به صورت اقساطی واگذار می‌شود.

,

 

,

جماعتی، مدیر وقت تاکسیرانی سنندج گفته بود که خودروهای بالای 10 سال با ارز‌ش‎گذاری 5 میلیون تومان از چرخه حمل و نقل عمومی خارج و به جای آن خودروهای صفر کیلیومتر – پژو و سمند – با وام 20 میلیونی و با بهره 16 درصد به تاکسیداران تحویل داده می‎شود.

,

 

,

وی افزوده گفته بود که بازپرداخت اقساط چیزی حدود 570 هزار تومان در هر ماه است.

,

 

,

یکی دیگر از رانندگان تاکسی سنندجی می‌گوید: در سنندج بیش از 3 هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که در کنار آن 3 هزار دستگاه مسافربر شخصی به صورت غیرمجاز نیز مشغول به کار هستند؛ حال مسئولین با چه استدلالی این وام گران قیمت را بر تاکسیداران تحمیل می‌کنند در حال که درآمد روزانه ما به لطف مسافربرهای شخصی که بعضاً شغل دوم و سوم آنهاست به بسیار کاهش یافته و تنها توان پرداخت برنزین، روغن، بیمه و خرجی ناچیز برای خانواده هستیم.

,

 

,

 

,

مضاف بر سخنان این راننده تاکسی سنندجی، می‎توان گفت که مسئولین و دستگاه‎های مرتبط در کنار پرداخت وام‎های کم‎بهره و با اقساط بلندمدت‎تر در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و یارانه‎ای برای تامین مصارف استهلاکی تاکسی‎ها اختصاص داده و نرخ‎های واقعی‎تر در شهری مانند سنندج تعیین کند.

,

 

,

رانندگان تاکسی نیز باید در کنار آن شبانه روز به مردم شهر سرویس ارایه داده تا شهروندان در ساعات شلوغ دست به دامان مسافربرهای شخصی نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه