اخبار داغ

برجام از آن طرف بام تعامل با دنیا افتاد / ایران دو سال است که از سوراخ برجام گزیده می شود

برجام از آن طرف بام تعامل با دنیا افتاد / ایران دو سال است که از سوراخ برجام گزیده می شود
برجام ایران را از آن طرف بام تعامل با دنیا انداخت، چرا که در سالگرد برجام حتی دولتمردان حاضر نبودند دیگر از این ادبیات استفاده کنند، این یعنی از تدبیر اتخاذ شده پشیمان هستند و در منطق تصمیم گیری، مولفه پایدار را رعایت نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دو سال پیش، چنین روزهایی بود که ادعاهایی پیرامون برجام شنیده می شد، عده ای آن را ضرری بزرگ برای ایران می دانستند و عده ای برای رهایی از تحریم ها، آن را شاه کلید میپنداشتند و هر روز تاخیر در اجرای برجام را 100 میلیون ضرر در اقتصاد می دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

اما امروز در سالگرد دو سالگی برجام گله مندانه از نقض روح و متن برجام می گویند. چه کسی در قرارداد نویسی بر روی روح قرار داد حساب می کند که دولتمردان ما دل به آن بسته اند؟ کجای کار خطا بوده است که عاملان و قائلان به برجام تحملشان سر رفت و لب به سخن گشودند و به عدم انجام تعهدات از سوی ایلات متحده اشاره می کنند.

,

ظریف، وزیر امور خارجه میگویند " آمریکا باید در مواضع خود در برخورد با برجام تجدید نظر کند در غیر این صورت به دوام این توافق کمکی نخواهد کرد" چرا؟ مگر هدف، تعامل با دنیا نبود چرا دیگر کمکی نخواهید کرد، مگر نه برجام باغی بود که مردم باید فرصت به بار نشستن درخت گلابی و سیب آن را به دولت می دادند؟

,

مگر نه برجام کودکی بود که باید راه رفتن می آموخت و آفتابی بود که بر سایه ایران انوارش گسترانیده می شد؟ مگر مقام معظم رهبری بر اساس تجربه شان فرمایش نکردند که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند؛ چرا توجهی نشد، مردم چقدر باید غرامت این بی تدبیری ها را بپردازند.

,

آن قدر در این 2 سال به مردم القائات غلط پیرامون برجام شده بود که مردم در سالروز برجام مانده بودند به چه تبریک بگویند، به آفتابی که هیچ وقت طلوع نکرد، به کودکی که هیچ وقت راه رفتن نیاموخت یا به باغ گلابی که حتی به شکوفه دادن هم نرسید یا به ارواح و حقوقدان ها!! به چه تبریک می گفتند؟

,

قرار بود طبق تدبیر رئیس جمهور، تحریم ها حتی تسلیحاتی، موشکی و اشاعه ای به صورتی که در قطعنامه است لغو شود و تمام تحریم های مالی و بانکی و اقتصادی به طور کامل کنار گذاشته شود و از طریق تعامل با دنیا سایه جنگ از سر مردم برداشته شود، نه آن که آنان که در روز تولد برجام تیتر می زند " مهر تدبیر بر پیشانی تحریم" در سالروز 2 سالگی آن سکوت پیشه کنند و نه آن که کاری کنید که علاوه بر سایه جنگ، سایه ننگ روز به روز بر سر مردم ایران سنگینی کند تا آنجا که وزیر امور خارجه انگلیس از ادبیات " دست ایران به خاطر برجام بسته است" استفاده کند و خود را با آمریکا متحد کند تا علیه ایران خود را به اوج برساند.

,

برازنده نیست با این ادبیات، ایران و ایرانی غیور مخاطب قرار بگیرد و این خود حاصل تدابیری عاملان برجام برای مردم است که به ارمغان آورده اند.

,

برجام ایران را از آن طرف بام تعامل با دنیا انداخت، چرا که در سالگرد برجام حتی دولتمردان حاضر نبودند دیگر از این ادبیات استفاده کنند. این یعنی از تدبیر اتخاذ شده پشیمان هستند و در منطق تصمیم گیری، مولفه پایدار را رعایت نکرده اند، بدان جهت که تصمیمی خوب و پایدار است که در آینده موجبات نارضایتی را فراهم نکند و بر اساس این منطق و تعریف مردم اینگونه نتیجه می گیرند که تصمیم تعامل با دنیا و برجام، تصمیم پایداری نبوده است و  این از یک حقوق دان بعید است مگر آنکه...

,

به هر حال آن چه که مبرهن است دستاورد برجام برای ملت ایران همان است که سیف رئیس بانک مرکزی گفتند" تقریبا هیچ" چرا که شوهد گویای آن است که در سالروز تولد کلید چرخیده برجام، خنده و شادی را از مردم ربوده بود و این بس جای تاسف است که در این 2 سال دولت تنها برای فرو ریختن دیوار تحریم ها و رسیدن به باغ برجام، آنقدر مشغول بود که توجهی به وضع زندگی مردم و رفاه آنان و پاسخگویی به مطالبات نداشته است، گویا این ضرب المثل برای دولتمردان کاربردی ندارد که نباید از سوراخ برجام دوبار گزیده شد.

,

استوان

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه